از فرشته عدالت تا عشق مادرانه؛ داستان صورت فلکی متولدین شهریور

65
زمان خواندن: ۴ دقیقه

صورت فلکی متولدین شهریور با نام صورت فلکی سنبله یا خوشه شناخته می شود. این صورت فلکی یکی از زیباترین صورت فلکی های آسمان است و در رابطه با آن افسانه های بسیاری وجود دارد. صورت فلکی شهریور تنها صورت فلکی مونث در میان تمامی صورت فلکی ماه های سال است.

صورت فلکی ماه های سال

ستاره هایی که در آسمان شب شهرهای بزرگ دیگر به وضوح برای ما آشکار و روشن نیستند داستان های عجیبی از مردمان گذشته را برای ما تعریف می کنند. قطعا اگر به آسمان نگاه کنید حتی اگر قادر باشید تا یک صورت فلکی را پیدا کنید به سختی ممکن است آن را حتی شبیه داستان صورت های فلکی و اشخاصی که تعریف کرده اند ببینید. صورت فلکی ماه های سال ؛ از سالیان دور وجود داشته است و مردمان برای پیدا کردن ستاره بخت و اقبال، فهمیدن اینکه آیا الان وقت کاشت است یا خیر و یا حتی برای جهت یابی از آن های استفاده می کردند.

داستان صورت های فلکی؛ سنبله

همانطور که پیش از این گفتیم صورت فلکی متولدین شهریور ؛ صورت فلکی سنبله است. صورت فلکی شهریور را از مدت ها پیش مردم به عنوان سمبل کشاورزی، باروری و فصل کاشت می دانستند. آن ها صورت فلکی سنبله را به عنوان یک زمین شخم زده می دیدند.

تفاسیر زیادی از صورت فلکی متولدین شهریور وجود دارد. مردم این صورت فلکی را شبیه به یک زن با بال های فرشته می دیدند که خوشه ای گندم به دست گرفته است. حتی کلیسا صورت فلکی سنبله را حضرت مریم می خواند.

رومیان در صورت فلکی شهریور الهه کشاورزی خود را پیدا می کردند و در همان دوران بابلیان معتقد بودند که صورت فلکی سنبله عشتروت، الهه باروری آن هاست.

در داستان صورت های فلکی داستان ها بسیاری برای صورت فلکی سنبله گفته شده است، زیرا همانطور که می دانید این صورت فلکی تنها چهره زنانه در میان سایر صور فلکی است.

بیشتر بخوانید: داستان صورت فلکی مرداد ماه

صورت فلکی متولدین شهریور در داستان های متفاوت

در ورژن بین النهرینی داستان صورت فلکی شهریور آمده است که الهه ایشتار؛ شیفته و دلباخته خدای باروری و غلات یعنی تموز بود است. اما حیات تموز وابسته به فصل های سال بود. او در بهار متولد می شد و در آخر پاییز می مرد. ایشتار هر سال در زمان شخم زمین و درو سیاه می پوشید و به سوگ می نشست و به دنبال معشوقه خود در فصل زمستان به جهان زیرین می رفت. به همین دلیل است که صورت فلکی سنبله در فصل زمستان قابل دیدن نیست.

در افسانه دیگری که نزد یونانیان وجود داشته است صورت فلکی شهریور یا صورت فلکی سنبله دوشیزه ای بود که در عصر انسان پیش از گناه زندگی می کرد. او دوشیزه ای با خوشه گندم بود که برای کشاورزان سمبل کشت بود و زمان کاشت محصول را به آن ها یادآوری می کرد. زمانی که انسان مرتکب گناه نخستین می شود؛ دوشیزه به آسمان ها می رود و به عنوان یک مجموعه ستاره و صورت فلکی متولدین شهریور پاک و دست نخورده باقی می ماند.

صورت فلکی سنبله نزد یونانیان باستان الهه عدالت یونانیان بود و در دوران طلایی بشر زندگی می کرد. دایک فانی بود و مسئولیت حکومت بر عدالت انسان ها را بر عهده داشت. عصر طلایی بهار، جاودانگی و صلح را به همراه داشت. هیچکس در عصر طلایی حتی پیر نمی شد. زمانی که زئوس پدرش را سرنگون می کند عصر نقره ای آغاز می شود.

صورت فلکی متولدین شهریور

در داستان صورت های فلکی آماده که پس از آن چهار فصل به وجود آمده و مردم بی خدا می شوند. آن ها دیگر مثل گذشته برای خدایان احترام چندانی قائل نبودند. دایک که از این وضعیت آشغته بود برای مردم سخنرانی کرده و می گوید که با این روند همه چیز رو به بدتر شدن خواهد برد. او پس از این به کوهستان ها رفته و مردم را تنها می گذارد. در عصر برنز و آهن انسان ها که شروع به جنگ با یکدیگر و کشتار می کنند؛ دایک به آسمان پرواز کرده و به شکل یک صورت فلکی تا ابد زنده می ماند.

ولی بیشترین داستانی که از صورت فلکی متولدین شهریور معروف و محبوب است داستان عشق پرسفون و هادس است. زئوس به هادس که برادرش بود و خدای جهان مردگان بود؛ قول داده بود تا پرسفون را به همسری او دراورد. هادس، پرسفون را عاشق و دلباخته خود کرده و از جهان می دزدد. دیمتر که الهه باروری یونان باستان است؛ مادر پرسفون از این ماجرا اندوهگین شده و تمامی زمین را می خشکاند. زئوس برای جلوگیری از قحطی و خشک سالی به دیمتر وعده می دهد که پرسفون را دو سوم از سال نزد او برگرداند. برای همین یک سوم از سال که پرسفون نزد همسرش در جهان زیرین زندگی می کند زمین خشک و غیرقابل کشت است.

طرح آسمان شب برای متولدین شهریور

اگر ماه شهریور و یا روزی مخصوص در این ماه برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد، به‌عنوان مثال اگر در این ماه متولدشده‌اید و یا با فردی ویژه آشنا شده‌اید و یا فرزند و عزیزی در این ماه متولدشده‌اند، یکی از بهترین هدیه‌ها می‌تواند این باشد که نشان بدهید این روز تا چه اندازه خاص است.

به یاد داشتن این روز منحصر به فرد با توجه به اینکه تصویر آسمان در هیچ شب و هیچ جایی تکراری نیست کار چندان سختی نیست. تنها کافی است تا نام شهر و تاریخ موردعلاقه‌تان را به ما بگویید تا ما به شما بگوییم که آسمان در آن روز به چه شکل بوده است. علاوه بر این می‌توانید تصویر آسمان را روی محصول انتخابی خود ثبت کرده و به‌عنوان یادگاری نگه‌دارید و یا هدیه بدهید.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *