بهترین کادو شب یلدا برای خانواده

20
کادو شب یلدا برای خانواده
زمان خواندن: ۱۰ دقیقه

شب یلدا یا شب چله شبی شناخته شده و باستانی است که طولانی ترین شب سال به شمار می رود که در این شب هر منطقه ای رسم و رسومات خاص خود را دارد. به طور کلی همه ما ایرانیان دورهمی و کادو دادن به نوعروسان و دیگر اعضای خانواده را جزء این رسم و رسومات می دانیم.

مناسب ترین کادو برای شب یلدا چیست؟

شب یلدا شبی برگرفته ار رسوم آریایی ها و اجدادمان است که همگی ما خاطرات خوشی از این شب داریم که با جمع شدن در خانه پدری و در کنار خانواده این ساعات را برای عزیزانمان با خاطره ای خوش به پایان می رسانیم. به قول گفتنی شب چله یکی از طولانی ترین شب در طول سال است که رسم و رسومات ما ایرانیان در این زمان این است که با پذیرایی از خانواده و میهمانان با میوه، آجیل و شام مفصل و با دورهمی ها ساعاتی به یادماندنی را در قلب یکدیگر رقم بزنیم. در شب یلدا اکثرا برای عزیزان خود کادوهایی متنوع انتخاب می کنند و با هدیه شب یلدا دادن به عزیزان خنده و خوشحالی را در ذهن آنها به یادگار می گذارند.

ما می توانیم برای پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر و فرزندان خود در شب یلدا هدیه ای انتخاب کنیم که قصد داریم در اینجا راهنمای شما برای انتخاب یک هدیه ای خاص و ماندگار باشیم.

هدیه شب یلدا برای پدر

کادو شب یلدا برای پدر

در شب یلدا ممکن است بخواهید برای آقایان انواع هدیه را تهیه کنید و هر کسی نیز می داند که پدر، شوهر یا برادرش به چه چیزی علاقه مند است چه وسیله ای را نیاز دارد. لذا با سرک کشیدن به نیازهای او می توانید با هدیه ای خوب نیازش را تامین کنید. در اینجا ما چند نمونه ای از این وسایل را که بیشتر مورد نیاز آقایان است مثال می زنیم:

کیف چرم

 کیف چرم مخصوص پول، مدارک و غیره یک انتخاب ایده آل است که اکثر آقایان از آن استفاده می کنند. این کیف در هر رنگ، طرح و مدلی موجود است که می توانید متناسب با بودجه خود نمونه های چرم طبیعی و چرم مصنوعی را تهیه کنید.

کفش چرم یا کتان

 با دانستن شماره پای آقا و با شناخت نوع سلیقه او می توانید کفشی ایده آل را تهیه کنید. لذا این کفش نیز در انواع مدل های چرمی، کتانی و غیره ارائه می شود و شما این اختیار را دارید که یک نیاز اساسی از طرف مقابل خود را با هدیه دادن رفع کنید.

ساعت مچی

 خیلی از آقایان علاقه مند به بستن ساعت مچی هستند که بهتر است متناسب با سن و شخصیت او ساعتی زیبا را برای هدیه دادن در شب چله انتخاب کرد. انواع ساعت هوشمند، عقربه ای و کلاسیک با بند چرمی، فلزی و غیره موجود است که تمام سلایق را پوشش می دهد.

شلوار و پیراهن مردانه یا کت و شلوار

 هدیه ای خاص در شب یلدا است که مورد نیاز همه آقایان در همه سنین می باشد. لذا می توانید با داشتن شناخت از طرف مقابل جنس این پوشاک را از نوع جین، پارچه ای، کتان و ورزشی انتخاب کنید.

تیشرت و پولوشرت

 برای آقایان جوان و علاقه مند به اسپرت این لباس انتخاب خوبی است و تا دیر نشده از نیاز همسر، پدر و یا برادر خود به این لباس اطلاع کسب نموده و آن را خریداری کنید.

ماشین ریش تراش

 خیلی از آقایان ماشین ریش تراش ندارند و اگر دارند قدیمی و خراب بوده بنابراین بهتر است با نگاهی به نیاز او از خرید این وسیله غافل نشوید. این وسیله استفاده زیادی دارد و به عنوان بهترین هدیه شناخته شده است.

عطر و ادکلن

 خیلی از آقایان علاقه مند به استفاده از عطر و ادکلن هستند که با انتخاب آن می توانید هدیه ای منحصربه فرد را برای شب یلدا برگزینید. عطر و ادکلن شامل طیف های متنوعی از قیمت را به خود اختصاص داده که متناسب به بودجه خود می توانید خرید کنید.

دستگاه قند خون و فشار خون

یک انتخاب ایده آل است که می توانید برای پدر یا همسر خود که در سن میانسالی است انتخاب کنید، با این انتخاب می توانید ثابت کنید که سلامتی عزیزانتان برایتان اهمیت بالایی دارد.

گوشی و تبلت: در صورتی که آقای مورد نظر شما گوشی ندارد یا گوشی او ساده یا خراب است این امکان را دارید که با خرید گوشی مدل بالا او را خوشحال کنید.

کادو شب یلدا برای مادر

خانم ها روح لطیف و روان حساسی دارند و برایشان مهم است که همسر یا فرزند آنها همیشه به یادشان باشند. لذا با یک هدیه کوچک می توانید آنها را خوشحال کنید و از زحماتشان تشکر نمایید. یک هدیه ظریف و خانم پسند می توانید بهترین تاثیر را داشته باشد که در اینجا به ذکر چند نمونه می پردازیم:

جواهرات، طلا نقره و غیره

 جواهرات یک کادویی زیبا برای شب یلدا است که برای تمام خانم ها ارزشمند می باشد، زیرا آن ها علاقه مند به این جواهرات هستند. لذا با خرید جواهری کوچک خواهید توانست یک دنیا آنها را خوشحال کنید. این زیوالات شامل انگشتر،النگو، گردنبند، گوشواره و غیره هستند که برای نو عروسان نیز مناسب می باشند.

عطر و ادکلن

 خانم های جوان بسیار علاقه مند به این هدیه هستند و با خرید عطر دلخواه آنها این امکان را دارید بهترین کادو را تقدیم کنید.

مانتو

برای خانم ها کادویی ایده آل بوده و بهتر است قبل از خرید ببینید آیا همسر یا مادر شما نیاز به این لباس دارد یا خیر. همچنین مانتوی زمستانه و پالتو نیز برای شب یلدا که نشان زمستان است گزینه خوبی می باشد.

لباس مجلسی

 انتخابی منحصر به فرد برای خانم های نو عروس در شب یلدا است که در شب یلدا با این لباس این روز را در قلب او ماندگار خواهید کرد. داشتن یک لباس زیبا به گونه ای که در مجالس با این لباس بدرخشد یکی از خواسته خانم های جوان است که طرح، مدل و رنگ این لباس نیز برای خانم های مشکل پسند بسیار مهم می باشد.

شال و روسری

 برای تازه عروسان و همسر خود انتخابی واقعی بوده چون این پوشاک استفاده زیادی در بین همه خانم ها دارد. بهتر است سلیقه همسر خود را در این زمینه بشناسید و متناسب با رنگ پوست او بهترین مدل را برگزینید.

لوازم آرایشی

 یکی از وسایل محبوب در بین خانم ها است که انواع مختلفی را شامل می شود و با خرید ست کامل آن نیاز خانم به این محصول کامل رفع می شود. برای خانم های نوعروس نیز انتخاب منحصر به فردی می باشد.

پارچه

 با انتخاب یک پارچه می توانید انتخاب عالی داشته باشید زیرا خانم می تواند با این پارچه لباسی متناسب با سلیقه خود را آماده کند. پارچه نیز در انواع طرح، مدل جنس و رنگ عرضه می شود که می تواند متناسب با انواع لباس و حتی برای سرویس خواب انتخاب شود.

کیف

 کیف پول، کیف دستی و غیره نیز وسیله ای مورد نیاز تمام بانوان است و در صورتی که متناسب با سلیقه آنها باشد بسیار آنها را شادمان می کند. انواع کیف چرمی نیز در بازار وجود دارد که کیفیت و قیمت های متنوعی دارد و بهتر است متناسب با سلیقه گیرنده کادو و بر اساس بودجه خود نمونه دلخواه را خرید کنید.

شیرینی و دسته گل

 برای اینکه خانمی را در شب یلدا خوشحال نمایید بهتر است با خرید یک جعبه شیرینی و دسته گل مورد علاقه او به او یادآوری کنید که همیشه به یادش خواهید ماند. این هدیه بسیار کاربردی است و مناسب هر فردی با هر جنس، سلیقه و هر شخصیتی می باشد. لذا در صورتی که از شخصیت، سلیقه و نیاز طرف مقابل اطلاعی ندارید و نمی دانید که آیا از کادو شما خوشحال می شود یا نه؛ بهتر است گل و شیرینی را به عنوان کادو تهیه کنید.

وسایل منزل

 خانم های خانه دار به تکمیل بودن و شیک بودن وسایل منزل خود خیلی توجه دارند و همیشه سعی می کنند با خرید زیبا ترین ظروف، وسایل دکوری، وسایل برقی و اسباب زندگی فضا و محیط خانه خود را زیبا کنند. لذا بیشترین دغدغه آنها داشتن دکوراسیونی زیباست که شما می توانید با هدیه دادن یکی از این وسایل که نیاز دارند یا علاقه به داشتن آن دارد او را خوشحال کنید.

 هدیه شب یلدا برای فرزندتان

 کادوی شب یلدا برای فرزندتان

می توانید برای فرزند خود کادویی متناسب با نیاز او را در شب یلدا انتخاب کنید و در این شب به عنوان کادو به او هدیه بدهید. ما در اینجا لیست بهترین این هدیه را به شما معرفی خواهیم نمود.

  • کامپیوتر و لپ تاپ یک هدیه خوب برای فرزند دلبندتان است بالاخص زمانی که رشته تحصیلی او نیز با کامپیوتر در ارتباط باشد. با این هدیه فرزند شما می تواند به علم خود بیفزاید و نیاز خود را به اینترنت نیز به صورت سالم رفع کند.
  • تبلت و موبایل نیز هدیه ای خوب برای فرزندان در شب یلدا است به این شرط که سن آنها به اندازه ای باشد که بتوانند از این وسیله استفاده کنند.
  • دوچرخه نیز یک انتخاب عالی برای فرزندان کودک و نوجوان شما می باشد که متناسب با جنس فرزندتان می توانید آن را در رنگ دلخواه انتخاب کنید و در شب یلدا هدیه دهید.
  • وسایل ورزشی و اسباب بازی نیز از وسایل سرگرم کننده هستند که طیف های مختلفی را شامل می شوند و به عنوان بهترین گزینه برای کادو دادن به شمار می روند.
  • انواع لباس زمستانه مانند کاپشن، تیشرت، سویشرت و پالتو را می توان به نشانه آغاز زمستان در شب یلدا به فرزندان هدیه داد.
  • وسایل مدرسه و دانشگاه مانند کیف، کتاب، لوازم التحریر، وسایل نقاشی و غیره می تواند انتخاب کاملا به جایی باشد. چون فرزند شما به این وسایل نیاز دارد و قرار است از آنها استفاده کند؛ به همین دلیل می توان گفت کادویی اقتصادی محسوب می شود.

راهنمای خرید کادو شب یلدا برای خانواده

  • توجه کنید اگر هدیه مد نظر شما قیمت بالایی دارد و شما بودجه آنچنانی برای خریدش را ندارید می توانید با دیگر اعضای خانواده به صورت مشترک آن را خرید کنید. مثلا اگر برای پدرتان انتخاب می کنید بهتر است با خواهر یا برادر پولی را روی هم بگذارید و آن را خرید کنید. یا اگر برای همسر تهیه می کنید با فرزندان در خرید این کادو شریک شوید.
  • برای اینکه مطمئن شوید که نامزد یا همسر شما کادویی که برایش برای شب یلدا انتخاب کرده اید را دوست دارد می توانید به همراه او وسیله را خرید نمایید تا بتوانید بهتر خوشحالش کنید.
  • کادو شب یلدا می تواند خوراکی نیز باشد مثلا شکلات های مخصوص که در جعبه های زیبا بسته بندی شده نیز هدیه داده می شود. همچنین کیک تولد نیز کادویی کاربردی است که به هر شخصی می توان هدیه داد.
  • طبق رسم و رسومات ایرانیان داماد نیز برای نوعروسان در شب یلدا کادو تهیه می کند. این کادو می تواند شامل میوه، جواهرات، طلا، موبایل، انواع لباس مانند: کیف، کفش، لباس مجلسی و غیره باشد. همچنین انتخاب آن ممکن است با حضور عروس و طبق سلیقه او انجام شود. این رسم کادو دادن به عروس، اکثرا در تمام ایران رسم است و عروس در سال اول نامزدی منتظر کادوهای از طرف داماد می باشد. این کادوها در ظروف زیبا مخصوص و در سبدهای سنتی تزئین شده و بعد از آراستن آنها به عروس هدیه داده می شود. در برخی مناطق نیز رسم است که در این شب خانواده عروس کادویی را به عنوان پیش کش به داماد هدیه می دهد.
  • برخی مواقع تاریخ سالگرد ازدواج، تولد و غیره با شب یلدا منطبق می شود که در اینصورت می توان کادویی مناسب همین شب را تهیه کرد. مثلا با تقدیم کردن تکه ای طلا با طرح شب یلدا به همسر خود به او یادآوری خواهید کرد که همیشه در کنارش خواهید بود.
  • شب یلدا بهونه ای است برای دور هم جمع شدن خانواده و شادی و خنده، این نیز بهانه ایست تا بتوان قدردان زحمات مادر، پدر و همسر بود. به همین دلیل می توان برای خوشحال کردن دل این افراد در حضور کل خانواده و گرفتن جشن از زحمات آنها تشکر کرد و کادویی را به عنوان تشکر به فرد مورد نظر هدیه داد.
  • بسیاری از مراسمات مانند مراسم خواستگاری و غیره نیز ممکن است در این شب صورت گیرد که در این مراسمات نیز انواع کادو را هدیه می دهند.

نکات مهم در زمان انتخاب کادو شب یلدا

شب یلدا نماد با هم بودن است و کادو دادن در این شب نیز به معنی ارزشمند بودن گیرنده آن است که با این رسم دیرینه عزیزان در ذهن ها نقشی برجسته خواهند داشت. در زمان انتخاب کادو شب یلدا باید جنسیت، شخصیت و سلیقه طرف در نظر گرفته شود و بر اساس آن انتخاب صورت گیرد. لذا نکات مهم حین خرید کادو را ذکر می کنیم:

هدیه حتما نباید وسیله ای قیمت بالا باشد

هدیه حتما نباید وسیله ای قیمت بالا باشد مگر اینکه خیلی ثروتمند باشید و برای شما خرید یک وسیله گران مانند خودرو چندان نرخ بالا نباشد. ولی بحث ما با کسانی است که چندان پولی برای خرید کادو ندارند ولی این را بدانند که یک شاخه گل نیز بدین منظور کفایت می کند. فقط هدف از کادو دادن این است که مقصود خود را به طرف برسانید و به او بفهمانید که به یادش هستید یا دوستش دارید.

خرید هدیه شب یلدا بر اساس سن، جنس و نسبت طرف مقابل به خود

برای خرید هدیه شب یلدا باید بر اساس سن، جنس و نسبت طرف به خود، آن را انتخاب کنید. همچنین باید شخصیت طرف را نیز در نظر داشته باشید. مثلا ممکن است همسر شما به هدیه گرفتن یک موبایل خوشحال شود ولی مادرتان که سن زیادی دارد هدیه موبایل گرفتن خوشحالش نکند.

توجه به سلیقه و رنگ مورد علاقه طرف مقابل

به سلیقه و رنگ مورد علاقه طرف نیز باید توجه کرد مثلا یک دختر کم سن لباسی با رنگ شاد و دخترانه را دوست دارد. ولی مادری که سن میان سالی را گذرانده بیشتر رنگ های تیره و مدلهای مناسب سن خودش را می پسندد.

سوپرایز کردن

برای اینکه شخص هدیه گیرنده را سوپرایز کنید بهتر است او از گرفتن هدیه اطلاعی نداشته باشد و بدون اطلاع او باید کادو مورد نظر را انتخاب کرد و به او داد. وسیله خریداری شده را نیز می توان با کاغذ کادو پوشاند.

خبردار شدن از نیازها و احتیاجات طرف مقابل

برای اینکه هدیه ای که در شب یلدا می دهید طرف مقابل را خوشحال کند باید بدانید به چه چیزی نیاز دارد. باید آگاه شوید که اخیرا قصد خرید چه چیزی را داشته یا به چه چیزی علاقه دارد. مثلا از کسی که به او نزدیکی بیشتری دارد سوال کنید ببینید چه هدیه ای او را خوشحال می کند.

پول نقد

پول نقد نیز از جمله کادوهایی است که کاربردی ترین کادو در شب یلدا می باشد، زیرا گیرنده این امکان را دارد که با آن متناسب با سلیقه و بودجه خود هر وسیله ای را که دوست دارد خرید کند. پول نقد را می توان به هر فردی در هر سن، شخصیت و جنسیتی هدیه داد؛ لذا آن را در پاکت گذاشته و به طرف مقابل تقدیم می کنند.

سخن پایانی

همانطور که ذکر کردیم کادو شب یلدا یا شب چله بهانه ایست برای کنار هم بودن و کادو نیز بهانه ایست برای به یاد هم بودن که با تلفیق این دو در این شب به یاد ماندنی می توان ساعات خوش و خاطره سازی را رقم زد. ساعاتی که همیشه و هر جا در یادها زنده خواهد بود و با یاد آن می توان زیباتر زندگی کرد. برای انتخاب کادو نیز باید شخصیت طرف مقابل، بودجه خود، سلیقه طرف، مقصود خود از کادو دادن و دیگر شرایط در نظر گرفته شود.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *