راهنمای خرید هدیه برای روز مادر

24
روز مادر
زمان خواندن: ۵ دقیقه

بخش مهمی از زندگی همه انسان ها را خانواده آنها تشکیل می دهند: افرادی که سال های کودکی و رشد هر فرد در کنار آنها سپری می شود. در این میان، نقش مادر به عنوان جزء جدایی ناپذیر خانواده را نمی توان نادیده گرفت. در حالی که پدرها اغلب پشتوانه فیزیکی و تأمین ملزومات فیزیکی زندگی را بر عهده می گیرند، مادرها به عنوان ستون عاطفی و احساسی شناخته می شوند. روابط آنها با فرزندان، به خاطر اتصال عاطفی نیرومندی که میان مادر و فرزند به وجود می آید، می تواند در شکل گیری شخصیت آنها و در نتیجه چگونگی اثری که در جامعه می گذارند، بسیار موثر باشد.

رسم هدیه دادن به والدین در روز مخصوصشان در همه جای دنیا مرسوم است، به خصوص روز مادر به خاطر بار عاطفی بیشتری که دارد. اما خیلی اوقات پیش می آید که نمی دانید به مادرتان چه هدیه ای بدهید یا وقتی هم سوال می کنید، به شما می گویند که هدیه ای نیاز ندارند. در چنین موقعیتی باید چه کار کرد؟ در این مطلب تلاش می کنیم به این سوال جواب بدهیم و تعدادی هم هدیه جذاب به شما معرفی کنیم که بسته به خلق و خوی طرف مقابلتان می توانند گزینه مطلوبی باشند. با ما همراه باشید.

هدیه بر اساس ذهنیت مادر شما


پیدا کردن کادوی ایده آل به مؤلفه های متعددی بستگی دارد: سلیقه، اخلاق و نیازها مهمترین آنها به شمار می روند. اما رابطه مادری و فرزندی چنان رابطه منحصر به فردی است که نمی توانید آن را با مقیاس های معمول که برای مثال برای خرید هدایای روز تولد دوستان یا آشنایان استفاده می کنید بسنجید. اینجاست که شاید گوشه چشم داشتن به نظرات روان شناسان خانواده بتواند به کار بیاید.
علم روان شناسی در حوزه خانواده مادران را از نظر رابطه با فرزندان به پنج گروه تقسیم می کند:

  1. کمال گرا
  2. غیر قابل پیش بینی
  3. بهترین دوست
  4. اول، من
  5. کامل

در نظر داشته باشید هر کدام از این دسته بندی ها می توانند ویژگی های مثبت و منفی خاص خودشان را داشته باشند. هرچه باشد، هیچکس کامل نیست. اما دانستن آنها قاعدتاً کمک بزرگی برای انتخاب هدیه ایده آل شماست. در ادامه به طور خلاصه هر کدام را معرفی می کنیم.

۱. کمال گرا

کمال گرایی یکی از شایع ترین مدل های رفتاری والدین در قبال فرزندانشان است. والدینی که این خصوصیت را دارند همواره نگران هستند، به دنبال رشد دائمی می گردند و می خواهند هم خودشان و هم فرزندانشان بهترین باشند. اگر در چنین خانواده ای بزرگ شده باشید از سخت کار کردن هراسی ندارید، مسئولیت پذیر هستید و سرسختی و کله شقی جزو ویژگی های شماست.

پیدا کردن یک کادوی ایده آل برای چنین مادری کار آنچنان دشواری نیست. بسته به سلیقه و ویژگی های اخلاقی که در او سراغ دارید، می توانید به سراغ طیف وسیعی از هدایا بروید. از هدایای گران قیمت و پرهزینه تا کادویی به سادگی یک کارت تبریک که با یک متن تشکرآمیز صمیمی و جذاب همراه باشد.

۲. غیر قابل پیش بینی

غیر قابل پیش بینی بودن در بین والدین نشانه احساساتی بودن آنهاست و گاهی به مود در هر لحظه هم وابسته می شود. خندیدن و گریه کردن به آسانی و برنامه ریزی های ناگهانی جزء جدایی ناپذیر چنین شخصیتی هستند. اگر کسی که می خواهید برایش کادو بخرید این ویژگی ها را دارد، شاید بد نباشد کمی به سمت یک خرید احساسی بروید. یک قاب عکس منحصر به فرد، یک نامه احساسی یا چیزی که همیشه دوست داشته است اما به هر دلیلی برای خودش نخریده است پیشنهادهای خوبی در این حالت هستند.

۳. بهترین دوست

در این حالت مادرتان با شما رفتاری ورای والد و فرزندی دارد. شما مثل بهترین دوستتان با او صحبت می کنید، هرگز حس نمی کنید که میانتان فاصله یا اختلاف جایگاه وجود دارد و می دانید که می توانید برای حل هر مشکلی به او تکیه کنید. این روش شما را در بزرگسالی مسئولیت پذیر، با اعتماد به نفس و پر جنب و جوش می کند، اما مشکل اینجاست که شاید حتی بعد از بالغ شدن هم کمی به مادرتان احساس وابستگی داشته باشید.

خریدن کادو در این حالت بیش از هر نوع دیگر به سلیقه و علایق برمیگردد. فکر کنید دارید برای بهترین دوستتان خرید می کنید، کسی که سال هاست او را می شناسید و می دانید به چه چیزی علاقه دارید. مطمئن باشید در این حالت خطا نمی کنید.

۴. اول، من

والدی که از نوع «اول، من» باشد اغلب می خواهند مورد حمایت فرزندانشان باشند و بدون آنها از نظر عاطفی به هم می ریزند. این روحیه نشان دهنده وابستگی عاطفی است و باعث می شود که فرزندان، انسان های باوفا و حمایتگری بار بیایند که همواره به فکر اطرافیانشان هستند.

خرید کادو در این حالت هم چندان سخت نیست. هرچه باشد، شما در طول زندگی خودتان همواره به فکر او بوده اید و به خوبی می دانید با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند. اما اگر باز هم به نتیجه نرسیدید، بخش پیشنهادات ما می تواند به کار شما بیاید.

۵. کامل

گرچه مادران کامل الزاماً انسان های ایده آلی نیستند، اما در ویژگی های رفتاری خودشان با فرزندان به تعادل رسیده اند. از نظر احساسی متعادل هستند، به شما به عنوان یک شخص احترام می گذارند و کمکتان می کنند تا به اهدافتان برسید. بزرگ شدن تحت چنین والدی شما را ریسک پذیر، شجاع و جاه طلب بار می آورد.

بیش از همه اینجاست که اگر بپرسید او چه کادویی می خواهد با این پاسخ روبرو می شوید که به چیز خاصی نیاز ندارد. در این حالت چه باید کرد؟ با ما همراه باشید تا پیشنهاداتمان را برای خرید هدیه برای مادر ببینید.

خرید کادو
خرید کادو برای روز مادر

خرید هدیه برای مادر

پیشنهادات ما برای شما

آنچه در این قسمت پیشنهاد می دهیم هدایایی است که اگر بر اساس نیازهای فردی مادرتان به نتیجه نرسیده اید و می خواهید گزینه های بیشتری در اختیار داشته باشید، می توانند همزمان برای چند طیف شخصیتی مادرانه به کار بیایند. تنها لازم است دانشی که از قسمت های قبل بدست آوردید به کار ببرید تا گزینه ایده آل را پیدا کنید.

تیم ترمه گرافیک این کادوها را برای شما مطرح می کند:

  • نامه و کارت پستال، ترجیحاً با یک متن محبت آمیز و دستخط خودتان!
  • گل و گیاه، به خصوص یک گلدان از آنها. کمتر خانمی پیدا می شود که طرفدار این کادو نباشد.
  • قاب عکسی که حتماً با یک عکس خاص همراه باشد. تصویری که برای هر دو طرف خاطرات خوشی را زنده کند یا با یک متن جذاب همراه باشد.
  • خوشبوکننده های هوا، به خصوص اگر رایحه محبوب طرف مقابلتان را بشناسید.
  • اگر اهل تکنولوژی است، شاید یک قاب گوشی زیبا و خوش نقش و نگار گزینه مناسبی باشد.
  • یک کیف دستی یا کیف پول سبک و جذاب. طرح چنین کادویی می تواند اهمیت قابل توجهی داشته باشد.
  • یک ماگ با طرح منحصر به فرد هم می تواند یادگاری جمع و جور و زیبایی باشد

بسته به ویژگی های فردی شخصی که مد نظر دارید، می توانید به سراغ گزینه های مختلف این لیست بروید. امیدواریم این مطلب بتواند برای انتخاب بهتر به شما کمک کند و در نهایت توانسته باشیم مسیر تصمیم گیری را برایتان هموارتر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *