قدم به قدم تا یک خانه دنج زمستانی

29
دکوراسیون خانه
زمان خواندن: ۴ دقیقه

با آمدن زمستان، سرد شدن هوا و کوتاه شدن روزها تغییر دکوراسیون به دکوراسیون زمستانی خانه یکی از کارهایی است که این فصل را دوست داشتنی تر می کند. متناسب کردن محیط با فصل باعث می شود در خانه راحت تر و سرحال تر باشید. برای تغییر دکوراسیون زمستانی خانه لازم نیست کارهای بزرگ و خاصی انجام دهید. با ایجاد چند تغییر ساده و اضافه کردن المان های کوچک به محیط می توانید یک خانه ی گرم و نرم برای زمستان داشته باشید.

در دکوراسیون زمستانی خانه سبک خودتان را بسازید

عکس یا طرح و نقاشی هایی را پیدا کنید که با سلیقه شما سازگارند. در زمستان می توانید سراغ عکس ها و طرح هایی بروید که به شما حس گرمی می بخشند. مثل تصویری از کارها یا آدم هایی که دوست دارید یا افرادی که الهام بخش شما هستند. می توانید از چند تابلو برای دیوارها استفاده کنید. سعی کنید از عبارات مثبتی که شما را سرحال می آورند استفاده کنید.
بعد از دیوارها نوبت کف خانه است. اضافه کردن یک قالیچه ضخیم و رنگارنگ به پایین کاناپه یا مبل راحتی می تواند پاهای شما را گرم نگه دارد. چند پتوی شرپا یا سبک روی کاناپه و مبل ها بگذارید. این پتوها به گرم و نرم تر شدن محیط کمک زیادی می کنند. از طرفی نشستن طولانی مدت باعث می شود سرما را بیشتر حس کنید؛ اگر پتو دم دستتان باشد لازم نیست پس از کمی نشستن بلند شوید و سراغ سیستم گرمکن خانه بروید تا درجه ی آن را افزایش دهید.

دکوراسیون زمستانی اتاق خواب : رنگ های سرد و نورهای نرم 

دکوراسیون زمستانی اتاق خواب

رنگ های سرد را احتمالا می شناسید. رنگ های سرد رنگ هایی آرام و آرامش بخش در طبیعت هستند. مثل طیف آبی و بنفش مایل به آبی. استفاده از رنگ های سرد در اتاق باعث بزرگ تر به نظر رسیدن آن می شود. نور نرم چیست؟ نور نرم نوری است که سایه  نرم تولید می کند. سایه نرم چیست؟ سایه نرم سایه ای است که لبه های تیز و چندان مشخصی ندارد و به تدریج کم می شود. وقتی از نور نرم استفاده کنید نور تقریبا به طور برابری به تمام اتاق می رسد و فضاهای خیلی تاریک یا خیلی روشن ایجاد نمی شود.
شاید عجیب و حتی متناقض به نظر برسد اما استفاده از رنگ های سرد مثل ترکیب آبی و خاکستری یا بنفش در دکوراسیون زمستانی اتاق خواب، مثلا برای روتختی و ملافه ها همزمان با استفاده از نور نرم باعث دنج تر شدن محیط می شود؛ همچنین احساس راحتی بیشتری خواهید کرد. برای ساختن نور نرم از چراغ های کنار تخت خواب و نورهای زمینی استفاده کنید و سعی کنید از لامپ های سقفی کمتر استفاده کنید.

گیاه ها؛ عضو مهم دکوراسیون زمستانی خانه

گیاه ها یکی از ملزومات دکوراسیون خانه در زمستان هستند. این کار کمک می کند در زمستان طبیعت و خشک و بی برگ شدن اغلب درختان، ارتباط خود را با طبیعت و گیاهان حفظ کنید و سرحال باشید. یک یا چندتا گیاه آپارتمانی که دوست دارید و از پس مراقبت از آن ها بر می آیید خریداری کنید. موقع خرید شرایط نگه داری هر کدام از گیاهان را بپرسید و با در نظر گرفتن نیازهای نوری و دماییشان آن ها را در خانه بچینید.
اگر به هر دلیلی نمی توانید در خانه از گیاهان نگه داری کنید یا فکر می کنید گیاهانی که خریده اید به قدر کافی محیط را سرسبز نکرده اند پیشنهاد ما استفاده از کوسن، بالش، تابلو یا یک رومیزی کوچک با طرح برگ یا پترن های ساده طیف سبز رنگ به محیط است.

یک کنج دنج فقط برای شما

از فضاهای خالی خانه استفاده کنید. یک گوشه دنج و ساکت را انتخاب کنید و آن را به یک کنج دنج برای کتاب خواندن و دیگر کارهایی که در اوقات فراغت انجام می دهید تبدیل کنید. برای این کار چیزهای زیادی نمی خواهید. یک نیمکت یا مبل تک نفره ای که از آن کمتر استفاده می شود؛ یک میز یا قفسه کوچک و یکی دو تا پتو و بالش. به علاوه چیزهایی که در کنج دنجتان باعث تمرکز و آرامش بیشتر شما می شود؛ مثل یک شمع با عطری که دوست دارید، گلدان، عود یا یک مجسمه یادگاری. شاید به نظر کار پر زحمتی برسد اما در نهایت از تبدیل یک گوشه ی خالی خانه تان به یک پاتوق دنج حسابی سورپرایز می شوید. به خصوص وقت هایی که نیاز به یک محیط آرام، راحت و به دور از دیگران دارید.

از بالش ها غافل نشوید

بالش ها بیش از چیزی که فکر کنید در گرم و نرم کردن و دکوراسیون زمستانی خانه موثرند. روی مبل و صندلی ها و حتی کف زمین بالش هایی با سایزهای مختلف قرار دهید. با پهن کردن یک قالیچه یا زیرانداز و قرار دادن چند بالش اطراف یک میز قهوه یا میز کنار مبلی آن را تبدیل به یک میز بازی برای شب های سرد زمستان کنید. اگر فضای کافی دارید، با استفاده از یک میز کوچک، گرمکن و لحاف و چند بالش می توانید کرسی بسازید. مدرن شدن خانه ها و پیشرفت سیستم های گرمایشی سالهاست که خانه ها را از کرسی بی نیاز کرده، اما چه کسی می تواند منکر لذت جمع شدن دور کرسی و معاشرت و بازی با دوستان شود؟

 

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *