۹ نکته مهم برای یک تیپ مردانه پاییزی جذاب

35
زمان خواندن: ۵ دقیقه

پاییز زمان کنار گذاشتن کمد لباسی پر از تی‌شرت و کپ و دیگر لباس‌های تابستانی است. در پاییز هوا رو به خنکی رفته و پوشش شما هم باید با این تغییر درجه هوا خود را تطبیق دهد و علاوه بر این پوشیدن لباس مردانه پاییزی انگیزه ای جذاب برای بیرون رفتن است.

ظاهری آراسته برای هوایی خنک

تغییر هوا پاییز پالت رنگی خاص خود را دارد که باید خود را با آن همانگ کنید پاییز با رنگ‌های گرم برگ‌های پاییزی لباس‌هایی را می‌طلبد که با این رنگ‌ها وارد هارمونی شوند. برای این که در پاییز بتوانید ساده تر کمد لباس خود را سر و سامان بدهید و لباس‌های پاییزی خود را حساب‌شده‌تر انتخاب کنید، در این مطلب نکاتی را که باید برای داشتن یک تیپ مردانه پاییزی به آن‌ها توجه کنید را نوشته‌ایم، این نکات را برای هرچه آراسته تر وهماهنگ بودن در پاییز مورد توجه قرار دهید.

۱-لایه‌بندی کنید

هوای سرد یعنی کت، کاپشن و ژاکت در اکثر مواقع!

در پاییز هوا به‌صورت مقطعی‌ سرد و گرم می‌شود، با توجه به این ویژگی هوا در پاییز برای پوشیدن لباس مردانه پاییزی، لباس‌های خود را لایه‌بندی کنید و برنامه‌ریزی‌تان برای این لایه‌بندی هم باید طوری باشد که لباس‌های ضخیم‌تر روی لباس‌های نازک‌تر و خنک‌تر پوشیده شوند تا هر وقت که دلتان خواست خود را با هوای بی‌ثبات پاییزی تطبیق دهید.

این کار هم شیک است و هم کاربردی. به نمایش گذاشتن چندلایه در لباس‌پوشیدن شمارا به‌صورت بصری پر جزئیات و نشان می‌دهد و این باعث جذاب شدن ظاهر شما می‌شود، و از طرف دیگر هم می‌توانید برای تنظیم دمای بدن با محیط لایه‌ها را کم‌وزیاد کنید.

در پاییز کمدتان را با ترکیبی از انواع تی‌شرت‌های آستین‌بلند و آستین‌کوتاه، پیراهن‌های یقه دار با پارچه‌های سبک و سنگین‌ مثل پشمی و کتان، ژاکت‌هایی با ضخامت‌های مختلف و صدالبته ژاکت‌های اسپرت پرکنید.

۲-رنگ‌های ساده و سیر را مدنظر قرار دهید:

همراه با ظاهری لایه‌بندی شده موعد رنگ‌های ساده و سیر فرامی‌رسد.

این یک قانون مطلق نیست. اما انگار طبیعت در پاییز میل به رنگ‌های سیر و ساده، مانند تنالیته‌های تیره‌ای از سبز و نارنجی دارد. بخشی از این مسئله فصلی است،‌پاییز باعث می‌شود به فکر موضوعاتی مانند ریختن برگ‌ها، برداشت گندم و سبزیجات و این‌گونه مسائل بیافتیم.

بنابراین رنگ‌های متنوعی را برای تیپ مردانه پاییزی خود را انتخاب کنید اما حواستان باشد که اکثر آن‌ها از رنگ‌های ساده و یکدست باشند. وقتی‌که سه یا چهار تکه لباس می‌پوشید همپوشانی لباس‌ها به‌خودی‌خود جزییات زیادی را به ظاهرتان می‌دهد و دیگر لازم نیست خود لباس‌هایتان هم طرح‌دار باشند.

بیشتر بخوانید: رنگ های مناسب پاییز و زمستان

۳-لباس‌های بافت‌دار بپوشید.

یک‌راه ساده برای ظاهری جذاب پوشیدن لباس‌های بافت‌دار با رنگ سیر است. لباس‌های کبریتی،‌ مخملی، پشمی و جیر به شما ظاهری با حس و‌ حال پاییزی می‌دهند. این نوع لباس‌ها در رنگ‌های تیره‌ی ساده یا خاکستری‌های سبک و دیگر رنگ‌های خنثی به‌خوبی بر تن شما می‌نشینند و امکان ساخت یک ست مردانه پاییزی جذاب را برای شما فراهم خواهند کرد.

به‌عنوان یک امتیاز مضاعف، اکثر پارچه‌های با بافت مشخص و پیدا در دسته‌ی لباس‌های ضخیم‌ قرار می‌گیرند و شما می‌توانید از آن‌ها انتظار داشته باشید که بدون پوشیدن کت و پالتو شمارا گرم نگه‌دارند.

۴-پلیور و ژاکت‌های اسپرت در تیپ مردانه پاییزی

قطعاً می‌توانیم این لباس را به‌عنوان نماد‌های لباس پاییزی به‌حساب بیاوریم.

ژاکت‌های اسپرت نیازی به به‌روزرسانی طرح ندارند،‌ طرح‌های سنتی آن‌ها مثل:‌ رنگ‌های خاکی لباس‌های پشمی و یا کبریتی که جیب‌های بزرگی دارند را مدنظر قرار دهید با این لباس‌ها چه در خانه باشید چه در حال قدم زدن در بلوار بازهم خوب به نظر میرسید.

پلیورهای سبک به شما ظاهر کژوال تری را می‌دهند، و می‌توانند با ژاکت‌های اسپرت یا بلیزر‌ها برای سردترین روزهای پاییزی به‌صورت لایه‌ای پوشیده شوند.  شما اگر در پاییز دو سه تا از هرکدام از این لباس‌ها داشته باشید پوشش خوبی را در پاییز خواهید داشت.

۵-بوت‌ها را از کمد بیرون بکشید

زمان عوض کردن صندل‌های تابستانی با بوت‌ها فرارسیده. بوت‌های سبک مانند نیم بوت یا کفش‌های چرمی نمونه‌های خوبی از کاربردی بودن و استایل مناسب هستند مخصوصاً برای روزهایی که هوا بارانی می‌شود بوت بخشی جدانشدنی از لباس پاییزی مردانه شما خواهد بود. 

جوراب‌های با ساق بلندتر را برای بوت‌های با ساق بلند در نظر بگیرید پس مطمئن شوید که همیشه چند جفت از آن‌ها را داشته باشید. ترکیب جوراب‌های پشمی و الیاف مصنوعی در رنگ‌های تیره با بوت‌ها به‌خوبی خوب به نظر می‌رسند اما سعی کنید که با شلوارتان هم همخوانی داشته باشد. اگرچه اگر حواستان نباشد بوت‌ها می‌توانند به‌سادگی آن‌ها را پنهان کنند.

۶-انتخاب‌های خود برای پوشیدنی‌های سبک را زیاد کنید

کت‌های چرمی زمستانی سرانجام به بازار آمد‌ه‌اند اما تا دیدن بارش برف زمستانی کت‌های سبکتان را بپوشید. جین و یا ژاکت‌های کش‌بافت گزینه‌های خوبی برای لباس‌های نیمه سبک‌ هستند و زمانی‌که ژاکت‌های سبک به‌تنهایی کافی نیستند می‌توانند این گزینه‌ها را بپوشید.

برای بیشتر روزهای پاییزی نیازی به کت و ژاکت‌های سنگین ندارید اما به‌محض شروع سرما یا زمان‌هایی که قرار است تمام مدت روز را با کت‌وشلوار بیرون باشید یک اورکت پشمی می‌تواند بسیار برایتان ارزشمند باشد و کمکتان کند.

کت کلاسیک و  پلوکت هر دو هم گرم‌اند و هم شیک و برای غیررسمی‌تر شدن پوششتان  هم می‌توانند سنگرهای قابل‌اطمینانی باشند. فقط حواستان باشد هر چه که برای پوشش رویی می‌پوشید بلندتر از ژاکت و یا کتی باشد که زیر آن می‌پوشید.

۷-در پاییز شلوارهای کتان را با پنبه‌ای جایگزین کنید

بالاتنه ساده‌تر قابلیت لایه‌بندی دارد و راحت‌تر می‌توان آن را گرم نگهداشت، اما برای پایین‌تنه انتخاب‌های کمی برای گرم نگه‌داشتن پاها وجود دارد.

یک‌راه ساده برای گرم نگه‌داشتن پایین‌تنه مهاجرت به شلوارهای پنبه‌ای است. به‌طوری‌که یک شلوار پنبه‌ای سبک می‌تواند کار یک ژاکت گرم را برای پاهایتان بکند و یک تیپ مردانه پاییزی جذاب باشد. 

۸-لباس‌زیرهای خود را به‌روز کنید

بعضی از مردان لباس‌زیر‌های گرم خود را برای روزهای سرد زمستان نگه‌ می‌دارند، اما بیرون کشیدن آن‌ها می‌تواند کاری کند مدت پوشیدن لباس‌های سبک برای لایه‌های بیرونی را طولانی‌تر کند.

بیشتر بخوانید: چگونه در پاییز لباس بپوشیم؟

۹-بافت‌های دکمه‌ای

مهم نیست که چند سالتان است، مهم نیست که درباره آن‌ها چه چیزی شنیده‌اید.

یک ژاکت دکمه‌ای بزرگ و ضخیم چیزی است که می‌توانید زمانی که می‌خواهید در آن غرق شوید، لباسی است که می‌توانید با آن زمان‌هایی که قرار است مدت زیادی در هوای سرد بنشینید را با آن طی کنید.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *