چه هدیه ای برای روانشناسان مناسب است؟

23
خرید هدیه برای روانشناسان
زمان خواندن: ۵ دقیقه

نهم اردیبهشت ماه در تقویم ایرانیان به عنوان روز روانشناسی و مشاوره شناخته می شود، حوزه ای که با افزایش استرس و اضطراب در زندگی روزمره انسان در دوران مدرن به سرعت بدل به پاسخی حیاتی برای تضمین سلامتی جوامع بشری شده است. زمانی سلامت جسم اولویت اول و آخر پزشکان بود، اما امروز سلامت روان هم خود را به عنوان عامل مهمی در زندگی ما مطرح کرده است که نمی توان آن را نادیده گرفت. فرقی نمی کند چقدر در محیط زندگی و کار خود تحت فشار باشید، چون در هر صورت حتی برای اطمینان از اینکه در شرایط روحی و روانی مناسبی قرار دارید بد نیست سری به روانشناس حاذق و قابلی بزنید.

بسیاری از مردم اما تجربه متفاوتی از مشکلات ذهنی و فشار فکری دارند. افسردگی، بی انگیزگی و تنهایی همگی می توانند ما را به مسیرهای تاریکی در زندگی هدایت کنند و کسی که دست کمک به سمت ما دراز می کند و ما را از این تاریکی بیرون می کشد، روانشناس است. به همین دلیل است که بسیاری از بیماران پس از بهبودی تمایل دارند از زحمات و توجه روانشناس خود تقدیر کنند. در طرف دیگر، اگر عضوی از خانواده شما در این زمینه تحصیل کرده و شاغل باشد، بعید نیست بخواهید این روز را با یک هدیه جمع و جور و به یاد ماندنی جشن بگیرید. به همین دلایل است که این مطلب را برای تهیه هدیه به این منظور آماده کرده ایم. با ما همراه باشید تا برخی از بهترین هدیه های موجود برای روانشناسان را به این مناسبت به شما معرفی کنیم.

هدیه برای یک روانشناس

روانشاسان اغلب به خاطر حرفه ای که انتخاب می کنند، باید انسان هایی منطقی و نکته بین باشند. جزئیات و تفکر پشت کار برایشان اهمیت خاصی دارد و در نهایت به نتیجه بدست آمده هم توجه فراوانی نشان می دهند. این ویژگی هاست که باعث می شود بتوانند بیماران خود را به درستی تحلیل کنند، با آنها در مورد مشکلاتشان گفتگو کنند، مسائل نهفته و دور از چشم را در آنها کشف کرده و در نهایت به بیماران کمک کنند تا وضعیت کنونی خود را به موقعیت بهتر و مطلوب تری تغییر دهند.

تمام این نکات خود را در شخصیت یک روانشناس بازتاب می دهد. توجه به شخصیت هم روش بسیار خوبی برای پیدا کردن هدیه متناسب با فرد است. در چنین حالتی، پیشنهاد می شود به سراغ هدایایی بروید که کاربردی هستند و ماندگاری قابل توجهی هم دارند. بحث کاربرد در اینجا مستقیماً با نتیجه محور بودن این قبیل افراد ارتباط پیدا می کند و ماندگاری هم تضمین می کند که کالای مورد نظر به مدت طولانی به آنها خدمت رسانی نماید. تعداد هدایایی که این شرایط را تیک می زنند می تواند بسیار بالا باشد، اما تنها چند گزینه وجود دارد که فارغ از سلیقه فردی برای هر کسی کاربرد دارد. در بخش بعد این موارد را مطرح می کنیم.

هدایای ماندگار و جذاب برای این مناسبت

در ادامه پنج مورد از هدایای چذابی که می توانید در این روز تهیه کنید آورده ایم. تمام این گزینه ها هم بحث کاربرد و هم بحث شخصی و انحصاری بودن را در نظر گرفته اند و بنابراین می توانید بدون اینکه نیاز چندانی به شناخت روحیه و سلیقه طرف مقابل داشته باشید، آنها را انتخاب کنید. تنها موردی که در نهایت برایتان مهم خواهد بود این است که انتخاب شما از بین آنها چیست و کدامیک را بیشتر دوست دارید.

این پنج گزینه عبارتند از:

  • ماگ
  • موس پد
  • زیرلیوانی
  • پیکسل و جاسوئیچی
  • تابلو شاسی

در ادامه کمی بیشتر به هر گزینه می پردازیم تا ویژگی های هر کدام برایتان شفاف تر شود.

۱. ماگ روانشناسی

گفتگو و صحبت بخش مهمی از عملکرد روانشناسان است و کمتر پیش می آید که این افراد در حین پرداختن به بیماران خود فعالیت بدنی شدیدی داشته باشند. این تمرکز بر روی عملکرد ذهن را می توان با یک نوشیدنی دلچسب و نشاط آور به خوبی تقویت کرد. بنابراین یک گزینه بدیهی اما فوق العاده موثر ماگ است. ماگ هایی که با طرح مربوط به این حرفه همراه باشند، اثر دو چندان می گذارند.

۲. موس پد

استفاده از رایانه و فناوری های روز امروز امری بدیهی است. پس هدیه دادن موس پد با طرح اختصاصی هم کاربرد مناسبی دارد و هم به مدت طولانی می تواند در خدمت فرد مد نظرتان باشد، پس هر دو شرط ما را برآورده خواهد کرد.


۳. پیکسل و جاسوئیچی

اگر می خواهید هزینه هایتان را پایین نگه دارید، تهیه کردن پیکسل و جاسوئیچی می تواند یک گزینه ایده آل باشد. از نظر کاربرد این مورد چندان ایده آل نیست: هرچه باشد این کالاها بیشتر تزئینی هستند تا کاربردی. اما یک طرح زیبا و جذاب که برای مدت طولانی لباس و کلیدهای افراد را همراهی می کند جذابیت خاص خودش را دارد.

۴. زیرلیوانی

این گزینه رابطه نزدیکی با مورد اول دارد و پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید ماگ تهیه کنید، به همراه کردن آن با یک زیرلیوانی ست هم فکر کنید. زیرلیوانی برخلاف آنچه که ممکن است تصور کنید، ابزار مفید و پراستفاده ای است. کمتر کسی است که از لکه چای یا قهوه روی میز کارش استقبال کند و این همان مسئله ای است که زیرلیوانی از بروز آن جلوگیری می کند. هزینه اندک و دوام قابل توجه مهمترین برگ برنده های این گزینه به حساب می آیند.

۵. تابلو شاسی

اتمسفر محل فعالیت روانشناسان اغلب در کار آنها اثر قابل توجهی دارد. بیمارانی که به تازگی به مطب مراجعه می کنند، دوست دارند با کسی حرف بزنند که قابل اعتماد به نظر می رسد و در فضایی صمیمی و دوستانه از آنها استقبال می کند. به همین خاطر است که استفاده از تزئینات مختلف فضای کار، در این حرفه اهمیت به مراتب بیشتری پیدا می کند. به همین دلیل است که می توانیم تابلو شاسی را هم به عنوان یک هدیه کارآمد و جذاب به شما معرفی کنیم و توصیه می کنیم که استفاده و اثر آن را دستکم نگیرید!

جمع بندی

در این مطلب با پرداختن به ویژگی های عمومی و روحیه روانشناسان تلاش کردیم بهترین مشخصات هدایا برای این قشر از هموطنان را پیدا کنیم. سپس به سراغ پنج مورد از کادوهایی رفتیم که به بهترین نحو می توانند شرایط مد نظرمان را کسب کنند. امیدواریم با توجه به این نکات و داشتن نیم نگاهی به خصوصیات شخصیتی فرد مد نظرتان، بهترین تصمیم را گرفته و هدیه ای تهیه کنید که هم رضایت خودتان و هم رضایت طرف مقابلتان را تضمین نماید.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *