چگونه در پاییز لباس بپوشیم؟

29
چگونه در پاییز لباس بپوشیم
زمان خواندن: ۴ دقیقه

پاییز فصل حقه‌باز و هفت‌رنگی است. همه‌ی ما این تجربه را داشته‌ایم که در این فصل هشت صبح با لباسی از خانه خارج شده‌ایم و دو ساعت بعد نمی‌داستیم از سرما یا گرما به کجا پناه ببریم. یا با لباس روز آفتابی به بیرون رفته‌ایم و بعد گرفتار باران شدیم. اینکه چگونه در پاییز لباس بپوشیم سوالی است که حداقل سه ماه در سال باید به آن پاسخ دهیم. با رعایت چند نکته عبورآسان‌تر و زیباتری از تابستان به پاییز خواهید داشت.

لایه به لایه بپوشید

دمای هوا در پاییز در طول روز تغییرات زیادی دارد. صبح یخ می‌زنید، ظهر گرما کلافه می‌کند و شب دوباره خنک می‌شود. اگر کل روز سرکار یا دانشگاه هستید، وقت ندارید به خانه بیایید و لباس عوض کنید. بهترین راه حل این است که لایه لایه لباس بپوشید. گرمتان شد لایه کم کنید. سردتان شد اضافه کنید. مثلا می‌توانید یقه اسکی بپوشید، روی آن پیراهن بپوشید و روی آن یک ژاکت. اما حواستان باشد در اضافه کردن این لایه‌ها زیاده‌روی نکنید. تا اینطور به نظر نرسد که توسط تعدادی لباس خورده شده‌اید. سه لایه معمولا به اندازه و کاربردی است. سویشرت بدون آستین برای روزهایی که به یک لباس نسبتا گرم نیاز دارید انتخاب مناسبی است. هم دست و پا گیر نیست و هم اگر هوا گرم شد و خواستید درش بیاورید جای بسیار کمی از کیف شما را اشغال می‌کند. 

به جزئیات دقت کنید

وسایلی مثل شال، کلاه و دستکش، علاوه بر گرم کردن هر چه بیشتر، می‌توانند رنگ و بویی خاص به تیپ شما بدهند. همچنین وقتی هوا گرم شد، می‌توانید به راحتی آنها را دربیاورید. از بین این وسایل، با شال دوستی ویژه‌تری برقرار کنید. این وسیله به طرز عجیبی می‌تواند حال و هوای تیپ شما را عوض کند. در استفاده از وسایل جانبی زیاده روی نکنید. زیاده روی در این زمینه ممکن است باعث شود شبیه کاردستی به نظر برسید.

بیشتر بخوانید: نه نکته مهم برای خرید لباس مردانه پاییزی 

از رنگ‌های مناسب استفاده کنید

چگونه در پاییز لباس بپوشیم

انتخاب رنگ یکی از مهم‌ترین بخش‌های پاسخ به این سوال است که چگونه در پاییز لباس بپوشیم.
در پاییز هوا رو به سردی می‌رود وهوا هر روز تاریک‌تر و ابری‌تر می‌شود. بهتر است به سمت رنگ‌های خنثی‌تر و تیره‌تر بروید. رنگ‌های روشن و براق و پاستلی، هیچ مناسب این فصل نیستند. البته لابه‌لای رنگهای خنثی، اگر تکه‌هایی رنگی و شاد اضافه شود، مشکلی برای استایل پاییزه‌تان پیش نمی‌آید.
رنگ‌های پیشنهادی:

  • رنگ‌های تیره مثل: شرابی، آبی تیره، آلبالویی
  • رنگ‌های خنثی مثل: قهوه‌ای، خاکستری، مشکی مثلا شال  
  • رنگ‌های طبیعی که در طبیعت زیاد دیده می‌شوند مثل: سبز درختی، سبز زیتونی،  قهوه‌ای خاکی، رگه‌هایی از طلایی
  • رنگ‌های گرم مثل برگ‌های پاییزی: انواع کرم، طلایی، برنزی، قرمزها و نارنجی‌های تیره مثل این شال ترمه گرافیک

سایز لباس‌ها را درست انتخاب کنید

باز کردن چمدان یا کمد  و بیرون آوردن لباس‌های گرم از آن‌ها حس خوبی است. قبل از اینکه شروع به استفاده از لباس‌های گرم پارسال کنید، آنها را بپوشید. ممکن است دیگر اندازه‌تان نباشند. می‌توانید یک سال دیگر صبر کنید یا آنها را به دیگران اهدا کنید. اما  لباس‌های خیلی تنگ یا خیلی گشاد را بهتر است استفاده نکنید.

به طرح پارچه‌ها دقت کنید

پارچه‌هایی با طرح گل‌های درخشان و رنگی، بیشتر تداعی کننده بهار وتابستان است. پوشیدن آنها در یک روز بارانی و طوفانی پاییز، مناسب به نظر نمی‌رسد. بهتر است در پاییز از طرح‌های ساده‌تر استفاده کنید. مثلا خالخالی یا چهارخانه. اما اگر طرفدار پروپاقرص گل‌گلی هستید، گل‌های رز یا لاله روی زمینه‌ای مشکی، آب و هوا نمی‌شناسد؛ پس می‌توانید همچنان از آنها استفاده کنید.

جنس‌های لطیف را کنار بگذارید

بیخیال جنس‌های لطیفی مثل لنین، ابریشم و نخ و پنبه‌های سبک شوید. این جنس پارچه، نه تنها گرمتان نمی‌کند، ظاهر پاییزی‌ای هم به تیپ شما نمی‌دهد. البته هیچ اشکالی ندارد که از لباسهای تابستانی هم استفاده کنید. اما یادتان باشد فکر سرما را هم باید بکنید. 
جنس‌های مناسب پاییز:

  • چرم(طبیعی یا مصنوعی)
  • فلانلی و پشمی
  • جین
  • پنبه‌ای سنگین
  • مخمل

چگونه در پاییز لباس بپوشیم؟ ترکیب کنید و بسازید

پاییز خودش پر از اتفاقات مقابل هم است. تابستان به زمستان تبدیل می‌شود. زندگی به مرگ تبدیل می‌شود. گرما به سرما تبدیل می‌شود. اشکالی ندارد اگر شما هم قاطی این تضادبازار شوید. طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت و متضاد را باهم بپوشید و ترکیب کنید. چرم را با مخمل ست کنید. زیر پیراهن تیره خود بلوزی روشن بپوشید. خود را محدود به کلیشه‌ها نکنید و شجاع باشید.

تیپ کامل بسازید

وسایل داخل کمدتان را در دیدرس قرار دهید. شلوارها، کفش‌ها، بلوزها و حتی شال گردن‌ها و دستکشها. حالا سعی کنید یک تیپ کامل از بین لباس‌هایتان انتخاب کنید. آنها را روی سطحی  بچینید. اگر لازم است چیزی اضافه کنید یا جابه‌جا کنید. می‌توانید از سایت‌ها و بلاگهای فشن که به آن‌ها علاقه دارید هم ایده بگیرید. با این کار دیگر صبح‌های سرد که دل کندن از تخت سخت است، لازم نیست فکر کنید به اینکه چی را با چی  بپوشید. می‌توانید کمی بیشتر بخوابید.

کیفیت یا کمیت؟

آخرین نکته‌ای که در پاسخ به سوال چگونه در پاییز لباس بپوشیم و پاییز خوشتیپی را پشت سر بگذاریم انتخاب درست به هنگام خرید لباس است. لباس های گرم به قدر کافی در کمد جاگیر هستند. باید موقع خرید گزینش خوبی داشته باشید. به‌جای چندین تکه لباس بی‌کیفیت اما مد روز، یک ژاکت با کیفیت یا یک شلوار جین معمولی، همیشه و باهر تیپی قابل استفاده خواهد بود. از شلوغ کردن کمدتان با لباس‌های ارزان و بی‌کیفیت خودداری کنید. البته گران بودن چیزی نشان بر باکیفیت بودنش نیست اما هیچ ارزانی‌ای هم بی‌حکمت نیست.

 

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *