چگونه دفتر فانتزی بسازیم؟ ایده ساخت دفتر فانتزی

55
زمان خواندن: ۴ دقیقه

اینکه چگونه دفتر فانتزی بسازیم می تواند سوال بسیاری از افراد باشد. اما چرا؟ مگر دفترهای فانتزی بسیاری در بازار موجود نیست؟ شاید حتی بهترین تلاش ما نتواند به زیبایی دفترهای طراحی شده در بازار باشد. اما اینکه بخواهید با ایده ساخت دفتر فانتزی همراه شوید صرفا نمی تواند به خاطر خالی بودن بازار از این محصولات باشد. بسیاری از مواقع دفتری که خودمان ساخته ایم خیلی خیلی ارزشمندتر و دوست داشتنی تر از دفتری است که برای آن هزینه کرده ایم. این دفتر با ذوق، سلیقه و توانمندی های خودمان قطعه قطعه ساخته شده است. پس طبیعی است که ارزش بیشتری برای بسیاری از افراد داشته باشد. از طرفی دیگر قیمت های دفتر فانتزی برای بسیاری از افراد به صرفه نیست. شما می توانید با خرید یک دفتر معمولی و کمی ذوق و سلیقه دفتر فانتزی محبوب خودتان را داشته باشید. اما چه طور؟ در ادامه این را با هم آموزش خواهیم دید:

چگونه دفتر فانتزی بسازیم؟ یک دفتر فانتزی صفر تا صد

برای ساختن صفر تا صد یک دفتر فانتزی شما به وسایل زیر نیاز خواهید داشت

  • مقوا یا پارچه برای جلد
  • کاغذ (به تعداد ورق دلخواه)
  • نخ و سوزن یا چرخ خیاطی
  • خط کش
  • قیچی
  • وسایل تزئینی مثل کاغذ رنگی، اکلیل و…

مرحله اول

ابعاد دفتر یا دفترچه موردنظرتان را انتخاب کنید و با خط کش وسط آن ها را پیدا کنید و از وسط تا بزنید تا حالت یک دفتر به دست بیاید.

چگونه دفتر فانتزی بسازیم
مرحله اول چگونه دفتر فانتزی بسازیم

مرحله دوم

جلد مقوایی یا پارچه ای را هم به همین ترتیب با ابعاد مورد نظر از وسط تا بزنید. می توانید چند میلی متر جلد را بزرگتر در نظر گرفته تا کاغذها از آن بیرون نزنند. توجه داشته باشید که تعداد کاغذ بالا از ظرافت دفتر شما کم می کند.

چگونه دفتر فانتزی بسازیم
چگونه دفتر فانتزی بسازیم؟ مرحله دو

مرحله سوم

با میخ یا سوزن قطور سوراخ هایی در سط کاغذ ها ایجاد کنید. نخ و سوزن شما از این سوراخ ها خواهند گذشت و کاغذها و جلد دفتر شما را به هم متصل خواهند کرد. پس مراقب سوراخ ها باشید و از نخ محکم برای این اتصال استفاده کنید. می توانید از پانچ و روبان هم به این منظور کمک بگیرید ولی نخ و سوزن کار دفتر شما را ظریف تر پیش خواهد برد. اگر چرخ خیاطی شما قدرت آن را داشته باشد می توانید این وسط را حتی بهم بدوزید.

چگونه دفتر فانتزی درست کنیم؟ مرحله سوم
چگونه دفتر فانتزی درست کنیم؟ مرحله سوم

مرحله چهارم

دفتر شما آماده است. حالا می توانیدجلد آن را هر طور که دوست دارید تزئین کنید.

ایده ساخت دفتر فانتزی

خب اگر دوست ندارید صفر تا صد کار بر عهده خودتان باشد می توانید به سادگی از دفترهای ساده خط دار یا بدون خط کمک بگیرید. دفترهایی که با قیمت بسیار ارزان در بازار پیدا می شوند. شما می توانید این دفترها را خودتان جلد کنید. آن هم به زیباترین شکل ممکن.

پس وقت آن رسیده تا با خلاق ترین ایده های جلد ساختن برای دفترهای از پیش تولید شده همراه شویم. شما می توانید از مقوای کارتن، نمد، پارچه جین، چوب بستنی، پلاستیک، پارچه گلدار و هر چیزی برای جلد کردن دفتر خود استفاده کنید. شما می توانید یک دفتر جلد کاغذی را با مقوای کارتن بدون هیچ هزینه خاصی به یک دفتر جلد محکم تبدیل کنید و سپس آن را با پارچه جین یا نمد و یا حتی پارچه گلدار جلد بگیرید. در این زمینه خلاق باشید و هر طور که دوست دارید عمل کنید. این دفتر متعلق به شماست پس از هیچ خلاقیتی نترسید.

در ادامه می توانید برای طرح و سبک عمل کردن ایده بگیرید.

ایده ساخت دفتر فانتزی
ایده ساخت دفتر فانتزی با پارچه و گلدوزی
ایده ساخت دفتر فانتزی با گلدوزی و مقوا
ایده ساخت دفتر فانتزی با گلدوزی و مقوا
ایده ساخت دفتر فانتزی با پارچه جین
ایده ساخت جلد پارچه ای برای دفتر
نقاشی و کاغذ رنگی
ایده ساخت دفتر فانتزی
ایده ساخت دفتر فانتزی تنها با روان نویس

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه برای “چگونه دفتر فانتزی بسازیم؟ ایده ساخت دفتر فانتزی

  1. عالیییییییی خیلییییییبی خوبهههههههه