صفر تا صد انتخاب یک کوله پشتی دختر مناسب

29
کوله پشتی
زمان خواندن: ۵ دقیقه

از اولین روز مدرسه تا دانشگاه، کوله پشتی پای ثابت وسایل مصرفی است. طرح‌های متنوعی از کوله پشتی دخترانه و پسرانه در بازار وجود دارد اما شکل و طرح تنها یکی از مواردی است که باید به آن توجه کنید. ممکن است کوله شما در طول هفته دفتر و کتاب شما را حمل کند و آخر هفته‌ها وسایل کمپینگ در طبیعت را. پس شما به چیزی خوب و مناسب نیاز دارید. موقع خرید همه وسایل مورد نیاز دانشگاه یا مدرسه، فراموش نکنید که باید برای خرید کوله وقت ویژه‌ای صرف کنید. دانستن چند نکته به انتخاب راحت‌تر شما کمک خواهد کرد. در اینجا می توانید با مهم ترین ویژگی هایی که برای خرید یک کوله پشتی دخترانه مناسب باید به آن ها دقت کنید را بخوانید.

کاربرد؛ این کوله پشتی دخترانه قرار است چه کارهایی برای شما انجام بدهد؟

داشتن یک کوله چند منظوره، بهتر از چند کوله مختلف است. اگر تجربه زندگی خوابگاهی را داشته باشید، بهتر متوجه خواهید شد. در یک کمد کوچک، جا کردن چند کوله منطقی نیست.
اگر اهل کوهنوردی هستید، کوله را بزرگتر در نظر بگیرید. این کیف برای سفرهای کوچک نیز جواب‌گو است.

اندازه کوله پشتی

اگر قصد حمل لپ تاپ را دارید، ابعاد آن را در نظر بگیرید. برنامه روزانه خود را مرور کنید. اگر سرتان آن‌قدر  شلوغ نیست، یک کوله کوچک هم کارتان را راه می اندازد. اما اگر بعضی روزها علاوه بر لپ تاپ و کتاب، باید جایی برای لباس‌های باشگاه هم باز کنید، به کیف بزرگ‌تری نیاز خواهید داشت.
البته اینکه کیف بزرگی دارید دلیل نمی‌شود آن را سنگین کنید و هر وسیله‌ای دارید در آن بگذارید. چون در نهایت شانه‌های خودتان آن را تحمل می‌کند. هر شب وسایل کیف خود را مرتب کنید و غیرضروری‌ها را بیرون بیاورید. روزهایی که وسایل زیادی دارید، از ساک پارچه‌ای هم استفاده کنید و از فشار روی شانه‌هایتان کم کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین مدل ها برای کیف دانشجویی دخترانه

سازگاری

اگر بدون بطری آب بیرون نمی‌روید، به جیب کناری مخصوص نیاز دارید. اگر کلیدتان را اکثرا  گم می‌کنید، یک جیب کوچک و مناسب راه‌حل خوبی است و می‌تواند تا حدودی مشکلتان را حل کند. بعضی کوله‌ها، از بیرون یک بند دارند. می‌توانید سویشرت یا کفش ورزشی خود را از آن آویزان کنید. اگر دانشجو هستید و لپ تاپ حمل می‌کنید، به محفظه پد‌دار مخصوص توجه داشته باشید.‌‌

راحتی

هر چقدر هم تلاش کنیم برای سبک چیدن برنامه و سبک ماندن کیف، روزهایی هستند که کوله‌ای صد کیلویی را آماده برداشتن می‌بینیم! همه حداقل یک بار تجربه درد و سوزش شانه‌ی ناشی از کوله‌ی سنگین را داشته‌ایم. بندهای پد‌دار و حجیم، مزیتی فوق‌العاده محسوب می‌شوند. علاوه بر بند، ممکن است قسمتی از کوله که با کتف و کمر در تماس است نیز،  پد‌دار و حجیم باشد که راحتی بی‌اندازه‌ای را به همراه دارد.

جیب‌ها

بهتر است کوله پشتی انواع جیب برای وسایل مختلف داشته باشد تا تبدیل به سیاه چاله‌ای از اجسام نشود. این مورد در طراحی کوله پشتی دخترانه معمولا رعایت می‌شود. اگر شما از آن دسته از افراد هستید که به مرتب بودن وسایلتان اهمیت می دهید، کیف‌هایی هستند که  برای انواع خودکار، لوازم بهداشتی و حتی کارت‌های مختلف، جایگاه خاصی را دارند.
دو زیپه بودن کیف هم از فاکتورهای بسیار مهم است. اول برای دسترسی راحت‌تر به وسایلمان و دیگری برای اینکه اگر یکی از زیپ‌ها خراب شد، دیگری جور آن را بکشد.

استایل؛ کوله پشتی دخترانه یا پسرانه؟

کوله پشتی دخترانه : کیف کوله کژال
کوله پشتی دخترانه : کیف کوله کژال

شاید داشتن کوله‌ای فانتزی با طرح‌های مختلف وسوسه برانگیز باشد؛ به‌ویژه طرح‌های مخصوص کوله پشتی دخترانه. اما به این نکته هم فکر کنید که کوله پشتی شما قرار است هر روز و با هر تیپی استفاده شود. دسته‌بندی‌های تجاری دخترانه پسرانه را کنار بگذارید. یک کوله حتی‌لامکان ساده، با هر لباس و تیپی جذابیت تیپ شما را حفظ خواهد کرد. و طبعا ظاهری مرتب برایتان خواهد ساخت.
اگر به دنبال یک کوله برای مصارف مختلف هستید انواعی از کوله پشتی وجود دارند که با تغییر نحوه‌ی اتصال بندها به بدنه تبدیل به کیف دوشی می‌شوند. مثل کیف کوله کژال ترمه گرافیک. این نوع کوله برای مصارف سبک روزانه مثل دانشگاه گزینه‌ی بسیار مناسبی است و می‌تواند با استایل‌های مختلف شما هماهنگ شود. 

دوام

بعضی‌ها این عقیده را دارند که به جای یک کوله با کیفیت و گران‌تر، با فاصله کمتری کوله‌هایشان را عوض کنند و هزینه کمتری را صرف خرید کوله کنند. در این صورت، حداقل‌های سالم بودن کوله را حتما در نظر بگیرید. هزینه‌ای که می‌کنید، مستقیما با سلامت شما در ارتباط است.

بیشتر بخوانید: راهنمایی برای انتخاب یک کیف مناسب

عمر تعویض

شما بهتر از هر کسی خودتان را می‌شناسید. اگر دوست دارید هرسال کیف جدید بخرید، می‌توانید کیف‌های شلوغ  را به لیست اضافه کنید. اما اگر می‌خواهید یک کوله برای چندین سال استفاده بخرید، به ساده‌ترها فکر کنید.

سبکی

یک لپ‌تاپ، یک کتاب، کفش و چند وسیله دیگر، به قدر کافی سنگین هستند. از خریدن کیف‌های سنگین خودداری کنید.

در نهایت، اگر خواستید وسایلتان منظم‌تر باشند، می‌توانید از پوشه، جامدادی و کیف لوازم آرایش هم استفاده کنید.
کیف‌های کوچک مخصوصی هم هستند برای هندزفری، شارژر و لوازم آرایشی و بهداشتی که می‌توانند به مرتب‌تر بودن کیفتان کمک کنند.

یک توصیه نهایی

انتخاب یک کوله پشتی دخترانه جذاب شاید کار سختی به نظر بیاید اما زمانی که نیازهایتان را به خوبی بشناسید می توانید گزینه های موجود را محدود کرده و به اصل مطلب بپردازید. با توجه به هزینه های بالای کوله پشتی دخترانه شما می توانید تنها با دو کوله پشتی همه کارهایتان را پوشش بدهید. یک کوله پشتی با کیفیت و جنس مناسب که کیف حمل لپ تاپ نیز بوده و می توانید به سادگی برای دانشگاه و یا مواردی که نیاز به لپ تاپ دارید از آن ها استفاده کنید. کوله ای دیگر برای موقعیت های ساده تر. در مورد دوم می توانید از کوله های خاص تر و فانتزی تری استفاده کنید و تا حدی قید جادار بودن کوله پشتی دخترانه خود را بزنید. اما به کلی کیفیت و جاداری را فراموش نکنید چون به سرعت پشیمان خواهید شد. 

کوله های فانتزی اغلب از عمر بالایی برخوردار نیستند پس اگر اهل خرج کردن زیاد و خرید های چند باره نیستید به کیفیت کوله پشتی دخترانه فانتزی خود دقت کنید و این مسئله را از قبل چک کنید. طرح و رنگ مورد علاقه در رتبه دوم قرار می گیرد. 

کیف کوله کژال از آن دسته کوله پشتی های فانتزی و جاداری است که حتی می تواند به عنوان کیف دوشی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. این کیف ها دارای طرح های سنتی و فانتزی بوده ولی با این وجود به خاطر بدنه نامتعارف و گرد جذاب تر و خاص تر از یک کیف ساده هستند.

شما می توانید در کیف کوله کزال همه لوازم خودتان را جای دهید. این کیف حتی برای کلاسورهای شما فضای کافی خواهد داشت. علاوه بر همه این ها این کیف ها می توانند در هر فضایی از دانشجویی گرفته تا قرارهای ساده دوستانه کاربرد داشته باشند. با انتخاب رنگ های خنثی تر یا مطابق با طیف کلی پوشش خود انتخاب کیف کوله کژال به یک کیف همیشگی خود تبدیل کنید

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *