آموزش ساخت هدیه برای روز پدر

20
زمان خواندن: ۴ دقیقه

روز پدر در تقویم ایران نزدیک می شود و به خاطر جایگاهی که پدرها در خانواده های ایرانی دارند، ارج نهادن این جایگاه و زحمات و فداکاری های پدران امری بدیهی است. اما اینکه چه هدیه ای برای این مناسبت در نظر بگیریم یک چالش قابل توجه است، به خصوص وقتی که این پدرها هستند که سال ها نقش نان آور را بر عهده دارند. هرچه باشد، برای فرزندان خاطره آمدن پدرشان از سر کار و آوردن هدایا و خوراکی های گوناگون یکی از شفاف ترین خاطرات است.

پس با در نظر داشتن این موضوع شاید بهتر باشد به روشی اتکا کنید که نه تنها کادوی جذاب و زیبایی برای پدرتان پیدا کنید، بلکه به آن حال و هوای شخصی تر و صمیمانه تری هم ببخشید. این روش ساختن هدیه روز پدر است، کاری که باعث می شود بتوانید یک کادوی اختصاصی و به یاد ماندنی فراهم کنید. با ما همراه باشید تا در ادامه به سراغ نحوه ساخت هدیه برای این مناسبت برویم.

بهترین کادوی دست ساز در روز پدر

اگر قرار باشد خودتان هدیه این مناسبت را تهیه کنید، گزینه ها بستگی فراوانی به سلیقه و توانایی شما خواهند داشت. برای مثال، کسی که در خیاطی، گلدوزی و بافندگی تبحر داشته باشد می تواند به سراغ انواع پوشاک برود، در حالی که اگر در کاری مانند صنایع دستی ماهر باشید می توانید مصنوعات به یاد ماندنی جذابی برای پدرتان بسازید. بنابراین وقتی در خصوص بهترین هدیه ساخته خودتان در این روز صحبت می کنیم باید اول از خود بپرسید که از پس چه کاری برمی آیید؟

اگر جواب واضحی پیدا نکردید، نگران نباشید! مهارت های شما الزاماً نیاز نیست منجر به یک کادوی دست ساز درجه یک شوند. اگر مردد هستید که چه کادویی درست کنید، پیشنهادات ما را در نظر بگیرید:

  • قاب عکس۱. کارت هدیه
  • اول از همه بگذارید به سراغ بدیهی ترین گزینه برویم. کارت هدیه در بین این سه گزینه بیشترین آزادی عمل را در اختیارتان قرار می دهد. جنس، متریال مورد استفاده، طرح و نوشته روی آن را می توانید بسته به امکاناتی که در اختیار دارید انتخاب کنید. اما نکته هایی وجود دارد که با رعایت آنها کارت جذاب تر، به یاد ماندنی تر و شکیل تری می سازید:
  1. کارت هدیه روز پدر نباید شبیه کارت ویزیت باشد. پس اگر از مقوا یا متریال های مانند آن استفاده می کنید، حداقل ورقه ای به اندازه A4 تهیه کنید و آن را از وسط تا کنید. حالا نه تنها فضای داخلی کافی برای قرار دادن تصویر، طرح یا یک نوشته صمیمانه دارید، بلکه امکان نگهداری طولانی مدت کارت هم فراهم می شود.
  2. روی سطح بیرونی یا چیزی ننویسید یا آن را بسیار خلاصه باقی بگذارید. اصل جذابیت این کادو در هنگامی است که پدرتان آن را باز می کند.
  3. برای طرح و رنگ دست شما باز خواهد بود، هر چند پیشنهاد می کنیم یک نوار یا روبان کاغذی را به اندازه طول A4 انتخاب کنید و آن را دور کارت قرار بدهید. اینطوری طرح زیباتر و رسمی تری خواهید داشت.
  4. در خصوص متن و هر تصویر یا تزئین دیگری که به فضای داخلی اضافه می کنید، سلیقه و حس شما به پدرتان حرف اول را می زند. سعی کنید خیلی هم رسمی نباشید. هرچه باشد، این کادو برای عضوی از خانواده است، نه رئیستان!

۲. قاب عکس

قاب عکس روش ساخت ویژه تری نسبت به کارت دارد و با روشی که در اینجا توضیح می دهیم می توانید یک محصول دست ساز و زیبا برای این مناسبت دست و پا کنید.

  1. یک یا چند عکس خانوادگی انتخاب کنید. سعی کنید تصاویری که انتخاب می کنید خیلی بزرگ نباشند و اعضای خانواده هم در آنها حتی الامکان به هم و مرکز تصویر نزدیک باشند.
  2. یک ورقه مقوا تهیه کنید. ابعاد آن باید هم از طول و هم از عرض حداقل ۳۰% بزرگتر از عکس هایتان باشد.
  3. حروف انگلیسی کلمه پدر (Dad) را با بزرگترین اندازه ای که می توانید و حتی الامکان به صورت به هم چسبیده، روی مقوا بنویسید. دقت کنید که رنگ کردن یا نکردن آنها در این مرحله مهم نیست.
  4. حالا دور و داخل حروف به شکلی ببرید که تصویرهایتان در قسمت خالی وسط آنها جا شوند. می توانید فقط حرف D را برای قرار دادن عکس در نظر بگیرید یا اینکه همه حروف را به شکل بزرگ نوشته و داخل آنها را با عکس پر کنید. دقت کنید که حروف نباید از هم جدا شوند و از پایه باید به هم متصل بمانند.
  5. روی سمتی از حروف مقوایی که رو به بیرون است مقداری چسب بریزید. می توانید با خرده کاغذ، برنج یا اکلیل این سطح چسب خورده را تزئین کنید.
  6. عکس ها را از پشت به حروف بچسبانید.
  7. به کمک خلال دندان، چوب بستنی و… می توانید برای قاب پایه درست کنید یا آن را به دیوار آویزان کنید.

۳. جاکارتی

جاکارتی را می توانید به کمک تعدادی چوب بستنی، جعبه خالی چوب کبریت یا دور ریختنی های مشابه درست کنید. چوب بستنی در این حالت ایده آل خواهد بود، چون طول آن دقیقاً برای قرار دادن کارت مناسب است. یک قاب مستطیلی از جنس چوب بستنی با یک کفی محکم برایتان کفایت خواهد کرد.

  1. دو یا سه چوب را به عنوان طول های یک مستطیل قرار دهید و آنها را به هم بچسبانید.
  2. برای عرض، دو چوب دیگر را از وسط نصف کنید و سر چوب های طولی قرار دهید.
  3. زیر قاب را با یک کفی مناسب بپوشانید و کناره های آن را به قاب بچسبانید. ورقه مقوایی یا یک تکه پارچه گزینه های مناسبی هستند، اما اگر چوب بستنی به اندازه کافی داشته باشید، می توانید از آنها هم بهره ببرید.
  4. جاکارتی شما آماده است.

جمع بندی

در این مطلب تلاش کردیم چند نمونه از هدایای دست ساز آموزش ساخت کاردستی برای روز پدر را به شما معرفی کنیم. همان طور که گفتیم، همه چیز به مهارت، سلیقه و توانایی شما برای تهیه کادوی ایده آل بستگی دارد. اینکه برای روز پدر چگونه کادو درست کنیم بیش از هر چیز به این بستگی دارد که چقدر می خواهید برای پدرتان وقت و تلاش صرف کنید. امیدواریم آنچه که در اینجا مطرح کردیم، بتواند به شما کمک کند تا در تهیه این کادو راحت تر به نتیجه برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *