راهنمایی برای انتخاب کیف مناسب

27
زمان خواندن: ۴ دقیقه

انتخاب کیف مناسب یکی از مهم‌ترین قسمت‌های تقریبا نادیده گرفته‌شده لباس پوشیدن است. کیف علاوه بر اینکه کاربردهای بسیار زیادی دارد و می‌تواند وسایل شما را مرتب و امن نگه دارد، بر زیبایی پوشش شما تأثیر زیادی خواهد داشت. برای انتخاب کیف مناسب باید به مسائل زیادی از جمله حجم وسایلی که به همراه خواهید داشت، موقعیتی که برای آن حاضر می‌شوید و استایل خود توجه کنید.

انتخاب کیف مناسب با استایل و موقعیت

بیشتر از آنکه لباس شما تعیین‌کننده کیفی باشد که انتخاب می‌کنید، موقعیت آن را مشخص خواهد کرد. البته شکل اندام شما نیز در این مسئله تأثیرگذار خواهد بود. به‌عنوان‌مثال اگر قد کوتاهی دارید و لاغر هستید و به زیبایی کیف و تناسب آن با استایلتان اهمیت می‌دهید، به‌هیچ‌عنوان سراغ کیف دستی بزرگ و یا کوله‌های حجیم نروید. یا به‌عنوان‌مثال اگر بالاتنه پری دارید ترجیحاً از کیف‌های دسته‌کوتاه استفاده نکنید و کیف‌های بند بلند که تا پایین‌تنه شما کشیده می‌شود انتخاب بسیار مناسب‌تری برای شماست. ولی اگر پایین‌تنه پر تری دارید کیف‌ دستی کوتاه برای شما از همه مناسب‌تر است.

انتخاب کیف مناسب برای خرید

انتخاب کیف مناسب برای خرید

یکی از مهم‌ترین معیارها برای انتخاب کیف خرید بزرگ و جادار بودن آن است. یکی از ایدئال‌ترین حالات این است که شما هیچ نیازی به کیسه پلاستیکی برای حمل خریدهای‌تان نداشته باشید. کیف‌ خرید اغلب جادار، بزرگ و پارچه‌ای است. خودشان وزن زیادی ندارند و وزن بیشتری برای خریده‌ای شما نخواهند داشت. این کیف‌ها به‌سادگی با کفش‌های کتانی و تیپ اسپورت ست خواهند شد.

انتخاب کیف مناسب استفاده دانشجویی کوله

این کیف‌ها اغلب بسیار کاربردی‌اند و می‌توانند نیازهای مختلف شما را برطرف کنند. یک کیف دانشجویی مناسب می‌تواند از استایل دانشجویی تا خیابان‌گردی و یا حتی موقعیت‌های بیشتر شما را پوشش بدهد و شما دیگر نیازی به کیف دیگری نخواهید داشت.

بهترین حالت این است که بر حسب نیازهای خود یک کیف مناسب، جادار و البته زیبا انتخاب کنید که قابل تطبیق برای موقعیت‌های متفاوت شما باشد. انتخاب رنگ‌های تک و البته خنثی برای اینکه بتوانید کیف را با اغلب لباس‌ها و موقعیت‌ها ست کنید توصیه می‌شود.

انتخاب کیف دستی برای موقعیت‌های رسمی و نیمه‌رسمی

کیف‌های کوچک مناسب برای عروسی و مهمانی خلق‌شده‌اند. شما نمی‌توانید در این کیف‌ها وسایل زیادی را جای دهید و اغلب برای یک گوشی موبایل و نهایتاً چند قلم لوازم‌آرایش طراحی‌شده‌اند. بیشتر این کیف‌ها شبیه به کیف پول طراحی شده اند و درست مثل همان ها کاربرد دارند.

هرچند برای موقعیت‌های نیمه‌رسمی مانند اداره و… می‌توانید از کیف‌های نه زیاد بزرگ و نه زیاد کوچک استفاده کنید.

اگر درشت‌اندام هستید ترجیحاً از کیف‌های خیلی کوچک استفاده نکنید و کیف‌های سایز بزرگ و متوسط برای شما گزینه مناسب‌تری هستند.

نکات کلی‌ای که باید برای انتخاب کیف مناسب به یاد داشته باشید:

  • نکته اولی که در خصوص انتخاب کیف دستی مناسب و یا به‌طورکلی انتخاب کیف مناسب باید به یاد داشته باشید این است که چه وسایلی را به همراه خواهید داشت؟ البته اینکه چه وسایلی را به همراه دارید به‌طور مستقیم به این مربوط است که به کجا می‌خواهید بروید؟ خرید؟ دیدار دوستان در کافه و یا رستوران؟ دانشگاه؟ سر کار؟ همه این‌ها وسایلی که شما در کیف دستی یا کیف کولی و دوشی خود جای می‌دهید را تعیین خواهد کرد و حجم وسایل سایز کیفی که باید به همراه خود ببرید را تعیین می‌کند.
  • مسئله دیگری که در انتخاب سایز کیف مطرح است اندام شماست. هرچند که کیف به‌هیچ‌عنوان مانند دیگر لباس‌ها نیست که شما مجبور باشید درست آن را متناسب با سایز خود انتخاب کنید ولی به‌طورکلی اندازه کیف باید با سایز بدن شما هماهنگ باشد. به‌عنوان‌مثال کیف‌های خیلی بزرگ برای افراد ریزنقش چندان مناسب نیستند.
  • اگر علاقه‌مند به پوشیدن لباس‌های ساده هستید، بهتر است از کیف‌های طرح دار و رنگی استفاده کنید ولی اگر لباس‌های روزمره شما رنگی و طرح دار است، کیف دستی مناسب برای شما کیف‌های ساده‌تر هستند.
  • اگر قصد دارید یک کیفی را برای هر روز خود انتخاب کنید از میان رنگ‌های خنثی آن را انتخاب کنید. انتخاب یک کیف زیبا و جادار برای روزمره بیشتر از همه توصیه می‌شود.

در پایان؛ زیاد در انتخاب کیف مناسب سخت نگیرید

باوجود تمام نکاتی که گفتیم مهم‌ترین مسئله‌ای که کیف شما برای آن ساخته‌شده به همراه داشتن تمامی وسایلی است که لازم دارید. بهترین کار این است که چندین کیف برای موقعیت‌های مختلف داشته باشید و تمامی آن‌ها را بر اساس استایل خاص خود انتخاب کنید. به‌این‌ترتیب شما کیفی برای همه موقعیت‌ها لازم نخواهید داشت و در مدت‌زمان طولانی می‌توانید کیف‌های خود را سالم نگه‌دارید. مراقب باشید که کیف شما بتواند بهترین طبقه‌بندی را برای وسایلی که به همراه دارید، داشته باشد. مخصوصاً در زمینه خرید کوله‌پشتی‌ها بیشتر از همه دقت کنید زیرا یک کوله‌پشتی بد می‌تواند ستون فقرات شما را تحت تأثیر قرار داده و به آن آسیب برساند. از طرفی برای آنکه کیف شما ظرفیت بالایی برای حمل‌ونقل وسایل سنگین شما داشته باشد بهتر است در عین سبک بودن جنس خوبی داشته باشد.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *