باغ بی‌برگی که می‌گوید که زیبا نیست؟ معرفی طرح های پاییزه

30
زمان خواندن: ۴ دقیقه

پاییز همواره یکی از جذاب‌ترین سوژه هنرمندان بوده است. بالاخص در ادبیات، شعر و نقاشی پاییز را بیشتر از هر فصلی دیگر ستوده‌اند. در ادامه علاوه بر طرح‌های پاییزه ترمه گرافیک می‌توانید کمی هم در مورد پاییز در ادبیات و نقاشی بیشتر بخوانید.

طرح های پاییزی ترمه گرافیک

حتماً لازم نیست که پاییز فصل اندوهگینی باشد. این فصل می‌تواند پر باشد از قدم زدن‌های سرخوشانه روی برگ‌های خشک و یا تجربه راه رفتن زیر نم‌نم باران. فصلی که هوا در اعتدال خودش به سر می‌برد و بااین‌وجود آدم را بلاتکلیف می‌گذارد که آیا هوا سرد است یا گرم. لذت‌های بسیار زیادی در این فصل وجود دارد تا جایی که عده بسیاری آن را حتی جذاب‌ترین فصل سال می‌دانند.

حتماً لازم نیست تا پاییز را در ذهن با اندوه و غصه همراه کنید. در ادامه می‌توانید طرح‌های پاییزی ترمه گرافیک برای این فصل را ببینید. طرح‌هایی که کم‌وبیش چندان غمگین نیستند.

بیشتر بخوانید: کادو روز ولنتاین چه بخریم؟

طرح پاییز شعر
برای دیدن محصولات این طرح کلیک کنید.

بخشی بیشتر از این شعر پاییز

پاییز می رسد که مرا مبتلا کند

با رنگ های تازه مرا آشنا کند

پاییز می رسد که همانند سال پیش

خود را دوباره در دل قالیچه، جا کند

او می رسد که از پس نه ماه انتظار

راز درخت باغچه را بر ملا کند

علیرضا بدیع

ان طرح پاییزی بر اساس شعر زیبای علیرضا بدیع طراحی شده است و می‌تواند حال و هوای پاییزی دوست داشتنی‌ای را مهمان دلتان کند. شما می توانید این طرح پاییزی را در محصولات ماگ طرح پاییز می رسد، پیکسل طرح پاییز می رسد، قاب موبایل طرح پاییز می رسد، تیشرت طرح پاییز می رسد، موس پد، جاسوییچی، تابلو، کیسه خرید و نشانک کتاب خریداری کنید.

این طرح از دسته بند طرح هنرمندان انتخاب شده است. جیکسا یکی از کاراکتر های طراحی شده مبینا موری است که به عنوان یک هنرمند فعال با ترمه گرافیک همکاری می کند.

شما می توانید این طرح پاییزی را در محصولات ماگ طرح پاییز جیکسا، پیکسل طرح پاییز جیکسا، قاب موبایل طرح پاییز جیکسا، تیشرت طرح پاییز جیکسا ، موس پد، جاسوییچی، تابلو، زیر لیوانی، کیسه خرید و نشانک کتاب خریداری کنید.

این طرح نیز یکی از طراحی های مبینا موری است که در بخش هنرمندان می‌توانید پیدا کنید. این طرح پاییزی بانمک این بار با کاراکتر جیکنوش طراحی شده است.

شما می توانید این طرح پاییزی را در محصولات ماگ طرح پاییز جیکنوش، پیکسل طرح پاییز جیکنوش، قاب موبایل طرح پاییز جیکنوش، تیشرت طرح پاییز جیکنوش ، موس پد، جاسوییچی، تابلو، زیر لیوانی، کیسه خرید و نشانک کتاب خریداری کنید.

طرح پاییزی پسرک
برای دیدن محصولات این طرح کلیک کنید

این هم یکی دیگر از طرح های پاییزی ترمه گرافیک است. اگر آثار مفهومی بیشتر از فانتزی توجه شما را جلب کند این طرح با محورت پاییز می تواند برای شما جذاب باشد.

شما می توانید این طرح پاییزی را در محصولات ماگ طرح پاییز پسرک، پیکسل طرح پاییز پسرک، قاب موبایل طرح پاییز پسرک، تیشرت طرح پاییز پسرک ، موس پد، جاسوییچی، تابلو، زیر لیوانی، و نشانک کتاب خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: کادو روز دختر را چگونه انتخاب کنیم؟

درباره فصل پاییز از نگاه هنرمندان

در ادبیات گذشته و یا امروز شما می‌توانید رد پای این فصل را ببینید. از اخوان ثالث که پاییز را در مجموعه زمستان؛ پادشاه فصل‌ها نامیده است و رادیو چهرازی همه‌گیر شده گرفته تا اشعار گذشته‌ای مانند اشعار حافظ و مولانا؛ همه در وصف پاییز شعر گفته‌اند.

مسئله‌ای که در فصل پاییز شاعران را بیش از هر چیزی به خلق یک شعر ترغیب می‌کند آغاز تغییری است که در این فصل رخ می‌دهد. پاییز به‌منزله پلی است میان فصل گرم و سرد سال. زمانی که جهان در آستانه تغییر و به تعبیر بسیاری از شاعران ویرانی قرار می‌گیرد. برای بیشتر شاعران مانند فروغ فرخزاد و شهریار، پاییز فصل اندوهگینی است و برای برخی دیگر بسیار زیباست. آن‌ها اغلب از این فصل استفاده کرده تا آنچه را که در جهان درون و بیرون می‌بینند را توصیف کنند.

بیشتر بخوانید: صدای سخن عشق

حافظ  ازباد خزان در چمن دهر مرنج/ فکر معقول بفرما گل بی خار کجاست ؟

حافظ

خیزید و خز آرید که هنگام خزانست/ باد خنک از جانب خوارزم وزانست

آن برگ رزان بین که بر آن شاخ رزانست/ گویی به مثل پیرهن رنگ‌رزانست

منوچهری دامغانی

باغ بی برگی

خنده اش خونیست اشک آمیز

جاودان بر اسب یال افشان زردش میچمد در آن

مهدی اخوال ثالث

جز برگ های مرده و خشکیده

دیگر چه ثروتی به جهان داری؟

جز غم چه می دهد به دل شاعر

سنگین غروب تیره و خاموشت؟

فروغ فرخزاد

حریق خزان بود

 همه برگ ها آتش سرخ

 همه شاخه ها شعله زرد

 درختان همه دود پیچان

 به تاراج باد

فریدون مشیری

برگ پاییزم، ز چشم باغبان افتاده ام

خوار در جولانـگه باد خزان افتاده ام

سیمین بهبهانی

اما در هنر نقاشی پاییز به شکلی دیگر ظاهر می‌شود. نمی‌توان گفت که در نقاشی پاییز همچنان به آن اندازه که در شعر پر از اندوه است؛ غمگین باشد. واقعیت در مورد نقاشی فصل پاییز این است که بیشتر از آن که مفهوم ویرانی پاییز مدنظر باشد؛ ترکیب رنگ‌ها جذاب زرد و نارنجی هنرمندان را به خودش جلب کرده است.

رنگ‌های معمول فصل پاییز مانند زرد، نارنجی و قرمز اغلب رنگ‌های گرم‌تری به نسبت فصل رنگ‌های فصلی مانند بهار و یا حتی تابستان هستند. این گرما خواه‌ناخواه از سرمای اندوهگین نقاشی فصل پاییز کم خواهد کرد. بااین‌وجود نقاشان بسیار زیادی بوده و هستند که حتی زمستان را با این رنگ‌های گرم تصویر کرده و با استفاده از فرم سرما را القا می‌کنند.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *