به بهانه روز سلفی؛ چگونه سلفی جذاب و بهتری بگیریم؟

28
چگونه سلفی جذاب بگیریم
زمان خواندن: ۴ دقیقه

سلفی گرفتن کار ساده‌ای است ولی سلفی جذاب گرفتن نه. بااینکه پس از ورود دوربین به جلوی تلفن همراه سلفی گرفتن به یک کار روزمره و ساده تبدیل‌شده ولی گرفتن یک سلفی جذاب و خوب ترفندهایی دارد که هرکسی از آن بهره نمی‌برد. همه ما دوست داریم زیبا به نظر برسیم ولی گاهی نمی‌دانیم چه طور. شما با رعایت یک سری نکات ساده می‌توانید کیفیت سلفی‌های روزمره‌تان را افزایش بدهید.

بیشتر بخوانید: چه رنگ هایی را با چه رنگ هایی ست کنیم؟

درباره سلفی گرفتن

سلفی گرفتن خیلی قدیمی‌تر از آن چیزی است که تصورش را می‌کنید. البته مسلماً شکل و شیوه آن تغییر کرده است. مثلاً خود مونوپاد به‌سادگی یک‌قدم فرایند سلفی گرفتن را به‌پیش برده است و دوربین های سلفی گوشی های همراه به همه‌گیر شدن آن کمک کرده‌اند.

گفته می‌شود که اولین سلفی به اوایل دهه ۲۰ میلادی برمی‌گردد. یعنی چیزی نزدیک به صدسال پیش و دلیل شکل گرفتن سلفی خیلی ساده‌تر از آن چیزی است که تصورش را بکنید. مردم دوست داشتند کسی از آن‌ها عکس بگیرد و ثبت کند ولی همیشه کسی را پیدا نمی‌کردند. علاوه بر این حتماً برای شما هم پیش‌آمده که بخواهید جمعی را ثبت کنید و دوست نداشته باشید  کسی را پشت دوربین جا بگذارید. سلفی راه گشای این مشکلات است.

پس از همه‌گیر شدن شبکه های اجتماعی مخصوصاً شبکه‌هایی مانند اینستاگرام که عکس محور هستند، سلفی گرفتن طرفداران بیشتری پیدا کرد. حالا این روزها سری به هرکدام از این شبکه‌ها که بزنید، در حتی یک چک کردن سرسری متوجه حجم بالایی از عکس‌های سلفی می‌شوید که دیگر مدت‌هاست به آن عادت کرده‌ایم.

چگونه سلفی جذاب‌ بگیریم؟

سلفی شما می‌تواند زیبا، جذاب و حتی بسیار خلاقانه باشد. بد نیست بدانید که عده بسیاری جان خودشان را در راه خلاق‌تر کردن سلفی‌ها گذاشته‌اند. مثلاً یکی از نوجوانان هنگام گرفتن سلفی از پله افتاده یا یکی دیگر اشتباهی به خودش شلیک کرده است. ولی برای گرفتن یک سلفی جذاب و خوب حتماً لازم نیست بر سر جانتان قمار کنید. تکنیک‌های خیلی ساده‌ای هستند که اگر انجامشان دهید به‌وضوح تفاوت سلفی‌های قبل و بعد خودتان را خواهید دید.

چگونه در نور سلفی جذاب بگیریم

نور را از دست ندهید!

نور مهم‌ترین مبحث در عکاسی است و اولین قانونی است که باید برای سلفی رعایت کنید. شما برای یک سلفی خوب به نور خوب نیاز دارید. نور خوب مسلمان به معنی نور زیاد نیست. نور زیاد می‌تواند در صورت شما و زیر چشمانتان سایه ایجاد کند. اگر خواستید تا در نور مستقیم خورشید سلفی بگیرید، عینک آفتابی را فراموش نکنید.

و اما بهترین زمان عکاسی در طول روز هنگام غروب و طلوع خورشید است. در این زمان نور به‌قدر کافی وجود دارد و از طرفی به‌اندازه‌ای نیست که شما را آزار بدهد و مجبور به چین دادن صورتتان شوید و یا روی صورتتان سایه بیندازد. اگر دوست دارید یک سلفی جذاب داشته باشید به‌هیچ‌عنوان نور طلوع و یا غروب خورشید را از دست ندهید.

زیاد سلفی بگیرید، خیلی زیاد

می‌گویند کلید انجام درست هر کاری، تمرین است. این مسئله برای گرفتن یک سلفی خوب هم صدق می‌کند. هر بار که عکس می‌گیرید زاویه‌ای متفاوت را انتخاب کنید. تمامی چهره‌ها زیباترین حالتی دارند که تنها باید پیدا شوند. زیاد سلفی بگیرید. هر بار از یک زاویه نو و با حالت چهره‌ای متفاوت. از بالای صورتتان یا پایین از راست یا چپ، با نگاهی خندان یا چشمانی بی‌حالت و ابروهایی گره‌خورده و یا صاف. بهترین شکل از چهره‌تان را پیدا کنید. مهم نیست که دیگران چه می‌گویند. اگر شما آن حالت را دوست داشته باشید یعنی زیباترین است. به قول معروف شما بدعکس نیستید، چهره‌تان را نمی‌شناسید.

زیاد ادیت یا آرایش نکنید

ادیت و آرایش را در یک بخش می‌آوریم چون هردوی آن‌ها چهره‌ای از شما می‌سازند که شما نیست. از طرفی دیگر اجازه ندهید تا قبل از چهره‌تان آرایش غلیظ و یا ساعت‌ها ادیت عکس به چشم بیاید. ادیت و آرایش چهره شما را مصنوعی و ساختگی جلوه می‌دهند. به‌این‌ترتیب شما حتی اگر زیباترین فرد جهان باشید مصنوعی به نظر آمدن چهره از زیبایی شما کم می‌کند. چهره شما مهم‌ترین موضوع هر سلفی جذاب است. آن را پشت ابزاری که خیال می‌کنید برای زیباتر کردن شما طراحی‌شده‌اند پنهان نکنید.

پس‌زمینه‌تان را از یاد نبرید

بهترین سلفی‌ها پس‌زمینه‌ای مناسب انتخاب کرده‌اند. نگذارید تا تصویر پس‌زمینه سلفی شما را خراب کند. اگر اتاق به‌هم‌ریخته است محلی دیگر را انتخاب کنید یا حتی آن را مرتب کنید. شما قبل از اینکه یک سلفی خوب بگیرید می‌خواهید یک عکس بگیرید. اجازه بدهید تا تمامی اجزای عکس شما زیبا باشند.

زیاد فکر نکنید

زیاد در چهره‌تان دقیق نشوید و وسواس به خرج ندهید. یک سلفی خوب و جذاب به یک مدل با اعتمادبه‌نفس نیاز دارد. باور کنید که اعتمادبه‌نفس می‌تواند شما را بسیار زیباتر ازآنچه هستید نشان دهد. از طرفی دیگر حتی زیباترین صورت‌ها دارای نقص‌هایی هستند که شاید همین نقص‌ها به آن زیبایی منحصربه‌فرد و یا جذابیت می‌بخشند. وسواس بی‌جا را از خودتان دور کنید و با مهربانی بیشتری به چهره عکاسی شده‌تان نگاه کنید.

از ته دل لبخند بزنید

یک عکاس مشهور می‌گوید که هیچ عکسی با لبخند واقعی نمی‌تواند زشت باشد و درست می‌گوید. لبخند واقعی چهره شما را درخشان تر و زیباتر می‌کند. حرف‌هایی مثل‌اینکه من لبخند قشنگی ندارم را دور بریزید. تمامی لبخندها اگر از ته دلتان باشند زیبا هستند. پس دوربین را بردارید و به آن نگاه کنید و یک سلفی جذاب بگیرید. از ته دل به خودتان لبخند بزنید و مطمئن باشید که زیباترین فردی هستید که وجود دارد.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *