مروری بر پنج فیلم برتر 2021 که نباید از دست داد!

36
زمان خواندن: ۴ دقیقه

دنیای فیلم ۲۰۲۱ گرچه هنوز کامل نشده اما تا همین امروز هم فیلم‌های باارزشی اکران شده است. برخی از فیلم هایی که قرار بود سال ۲۰۲۰ اکران شوند، به امید بهبود وضع همه‌گیری بیماری کرونا در سال ۲۰۲۱ به نمایش درآمدند. بنابراین می‌توان به وجود آثار دیدنی بین فیلم هایی که در ۲۰۲۱ اکران می‌شوند امید بیشتری داشت.

 فیلم‌های قابل تحسین زیادی در این سال به نمایش در آمدند. مثل سریع و خشمگین ۹، بیوه سیاه، سیندرلا، هیچکس، جوخه انتحار ۲، مورتال کامبت و… . از بین بهترین فیلم های ۲۰۲۱ که تا امروز اکران شده اند، پنج فیلم مطرح دیدنی و جذاب در ژانرهای مختلف را به شما معرفی می‌کنیم.

بیشتر ببینید: نگاهی به بهترین انیمیشن های ۲۰۲۱

 یک مکان ساکت قسمت دوم(A Quiet Place Part II)

کارگردان: جان کرازینسکی

ژانر: درام، ترسناک، علمی تخیلی

IMDb: 7.3

اگر طرفدار فیلم های ژانر ترسناک هستید از تماشای این فیلم لذت می‌برید. این فیلم در ژانر ترسناک به نویسندگی و کارگردانی جان کرازینسکی و محصول سال ۲۰۲۱ ایالات متحده آمریکا است. امیلی بلانت، میلیسنت سیموندز، نوآ جوپ، کیلین مورفی و جایمن هانسو ستارگان فیلم هستند. این فیلم دنباله‌ای بر یک مکان ساکت محصول سال ۲۰۱۸ به‌شمار می‌رود.

فیلم 2021 ، یک مکان ساکت 2
فیلم ۲۰۲۱ ، یک مکان ساکت ۲

خانواده ابوت پس از ماجراهای وحشتناک داخل خانه، حالا باید با وحشت دنیای بیرون روبرو شوند و در سکوت برای بقا بجنگند. «یک مکان ساکت: قسمت دوم» قرار بود در مارس ۲۰۲۰ اکران شود اما به علت همه‌گیری کرونا اکران آن به تعویق افتاد و جزء فیلم های اکران شده ۲۰۲۱ قرار گرفت.

کودا (CODA)

کارگردان: سیان هدر

ژانر: درام، موزیکال

IMDb: 8.1

این فیلم که نام آن اختصار عبارت انگلیسی Child Of Deaf Adults (کودک بزرگسالان ناشنوا) است به نویسندگی و کارگردانی سیان هدر ساخته شده است. در این فیلم بازیگرانی مثل امیلیا جونز ، مارلی متلین ، تروی کوتور و دانیل دورانت به عنوان کاراکترهای نقش اصلی داستان هنرنمایی کرده اند. کودا از بهترین فیلم های ۲۰۲۱ به شمار می‌رود.

این سینمایی در واقع برگرفته از یک فیلم فرانسوی با عنوان «La Famille Bélie» که در سال ۲۰۱۴ به کارگردانی اریک لارتیگائو ساخته شده است می باشد. این اثر فرانسوی نیز به خوبی مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت.

روبی دختر نوجوانی است که تنها فرد شنوای یک خانواده ناشنواست. وقتی کار ماهی‌گیری خانواده به خطر می‌افتد، روبی بین دنبال کردن عشقش به موسیقی و ترس از رها کردن والدینش دچار دوگانگی می شود.

کودا بهترین فیلم های ۲۰۲۱

بیشتر ببینید: بهترین فیلم های ۲۰۲۰

مرد آزاد (Free Guy)

کارگردان: شاون لوی

ژانر: اکشن، کمدی، ماجراجویی، فانتزی، علمی تخیلی

IMDb: 7.6

مرد آزاد با یک سال تاخیر به دلیل همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. این فیلم در ۱۳ اوت منتشر شد تا از جمله فیلم های اکران شده ۲۰۲۱ باشد. فیلم‌نامه مرد آزاد را مت لیبرمن و زک پن نوشته‌اند. رایان رینولدز، تایکا وایتیتی و جودی کومر نیز در این فیلم بازی کرده‌اند.

در این فیلم رایان رینولدز در نقش یک متصدی بانک ایفای نقش می‌کند. اما متوجه می‌شود در واقع یک شخصیت غیرقابل‌بازی در یک بازی ویدیوئی جهان باز است. او قهرمان داستان می‌شود و سعی می‌کند دوستان خود را از حذف توسط سازنده بازی نجات دهد.

کروئلا (Cruella)

کارگردان: کریگ گیلسپی

ژانر: کمدی، جنایی، درام

IMDb: 7.4

اگر انیمیشن خاطره‌انگیز «صد و یک سگ خالدار» را دیده‌اید، تماشای «کروئلا» باید برایتان جذاب باشد. این فیلم یکی از مورد انتظارترین فیلم های ۲۰۲۱ است. کروئلا با فیلم‌نامه‌ای از داینا فاکس و تونی مک‌نامارا با داستانی از آلین بروچ مک‌کنا، کلی مارسل و استیو زسیس ساخته شده‌است. در این فیلم اما استون در نقش شخصیت کروئلا و اما تامپسون، جوئل فرای، پاول والتر هوزر در نقش‌های مکمل بازی کرده‌اند.

فیلم 2021 ، کروئلا
فیلم ۲۰۲۱ ، کروئلا

این فیلم از سوی منتقدان برای کارگردانی گیلسپی، نقش‌آفرینی‌ها، طراحی لباس، ارزش‌های تولیدی و موسیقی متن فیلم تحسین شده‌است. کروئلا که توسط دیزنی توزیع شده یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۱ به شمار می‌رود.

داستان فیلم در دهه ۱۹۷۰ اتفاق می‌افتد. داستان کروئلا، حول محور استلا میلر، یک طراح مد مشتاق است، که راهی را پیدا می‌کند که منجر به تبدیل شدن او به یک طراح مد مشهور به نام کروئلا دویل می‌شود.

شانگ چی و افسانه ده حلقه (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings)

کارگردان: دستین دنیل کرتون

ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی

IMDb: 8.0

شانگ چی و افسانه ده حلقه یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی بر پایه شخصیت شانگ چی از مارول کامیکس است که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. کارگردانی این فیلم بر عهده دستین دنیل کرتون از فیلم‌نامه‌ای است که او با دیوید کالاهام و اندرو لانهم نوشته‌است. این فیلم که یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۱ است بیست و پنجمین فیلم از دنیای سینمایی مارول است.

شانگ چی و افسانه ده حلقه
شانگ چی و افسانه ده حلقه

سیمو لیو در نقش شانگ چی در کنار آکوافینا، منگر ژانگ، فالا چن، فلوریان مونتئانو، بندیکت وانگ، میشل یئو، بن کینگزلی، و تونی لیانگ ایفای نقش می‌کند. در این فیلم، شانگ چی مجبور به مقابله با گذشته خود پس از جذب شدن به سازمان ده حلقه پدرش می‌شود.

این فیلم ۲۰۲۱ از اولین آثاری بود که تولید آن تحت تاثیر کرونا قرار گرفت. به همین خاطر جزء مورد انتظارترین فیلم های ۲۰۲۱ به شمار می‌رود.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *