برای چسباندن استیکر لپ تاپ چه کنیم؟ آموزش قدم به قدم چسباندن اسکین لپ تاپ

96
زمان خواندن: ۵ دقیقه

چسباندن استیکر لپ تاپ یکی از کارهای ساده ای است که دقت در آن حرف اول را می زند. شما باید برای چسباندن برچسب لپ تاپ و یا چسباندن اسکین نهایت دقت خود را به کار ببرید وگرنه ممکن است استیکر شما حباب بگیرد و یا کج چسبانده شود و برای چسباندن مجدد دچار مشکل شوید. مطمئن باشید که هیچ کس دوست ندارد به خاطر دقیق نبودن و رعایت نکردن نکات کافی یک اسکین لپ تاپ نو را دور بیندازد. در ادامه می توانید نحوه چسباندن استیکر لپ تاپ را قدم به قدم با ما دنبال کنید.

با انواع استیکر لپ تاپ آشنا شوید:

انواع استیکر برای لپ تاپ

به طور کلی انواع و طرح های زیادی از برچسب لپ تاپ در بازار موجود است که شما بر حسب کاربرد می توانید از بین آن ها انتخاب داشته باشید. اما شاید بتوان تمام این انواع را در سه دسته بندی خلاصه کرد:

برچسب لپ تاپ: برچسب لپ تاپ به برچسب های کوچکی که تمام صفحه پشت لپ تاپ شما را نمی پوشانند گفته می شود. این برچسب ها می توانند خش های جزئی لپ تاپ شما را مخفی کنند و ظاهری متنوع برای آن به ارمغان بیاورند. از طرفی دیگر شما می توانید با انتخاب طرح های محبوب خود علایق خود را بهتر بروز بدهید.

اسکین لپ تاپ: اسکین لپ تاپ اغلب به برچسب هایی گفته می شود که سرتاسر چشت لپ تاپ شما را می پوشانند و به عبارتی شاید حتی بتوان گفت صفحه پشت لپ تاپ شما را جلد می کنند و از سرتاسر آن مراقبت می کنند. برای لپ تاپ های دسته دوم که ممکن است خش های بسیاری داشته باشند و یا لپ تاپ های قدیمی و البته لپ تاپ جدیدی که دوست دارید از صفجه آن مراقبت کنید؛ خرید اسکین لپ تاپ بهترین گزینه است. همچنین شما میتوانید اسکین لپ تاپ با طرح دلخواه خودتان را خریداری کنید.

استیکر کیبورد: این استیکرها روی دکمه های کیبورد شما چسبانده می شوند و می توانند برای لپ تاپ هایی که حروف فارسی ندارند بسیار کاربردی باشند. علاوه بر این با ترکیب رنگ های متفاوت زیبایی جذابی به لپ تاپ شما خواهند بخشید.

برچسب لپ تاپ طرح ماندالا خورشید کد SJB006
برچسب لپ تاپ طرح ماندالا خورشید کد SJB006

آموزش چسباندن استیکر لپ تاپ

برای چسباندن هر کدام از استیکرهای لپ تاپ از برچسب های ساده گرفته تا استیکر کی بورد نکات یکسانی را باید رعایت کنید. هر کدام از این استیکرها برای دقیق چسبیدن چالش خود را دارند. به عنوان مثال چسباندن استیکر کی بورد شاید زیاد و خسته کننده به نظر برسد اما عملا کار ساده تری است. شما تنها باید دقت کنید که این قطعات ریز را در جای مناسب خود بچسبانید. به این منظور حتی بد نیست از موچین استفاده کنید تا کار خود را راحت تر کنید. یا چسباندن برچسب لپ تاپ عملا کاری ندارد. فقط مطمئن باشید که باید آن را کجا بچسبانید که بعدا پشیمان نشوید. با تمامی این تفاسیر چسباندن هر استیکری برای لپ تاپ مراحل یکسانی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مرحله اول؛ دستتان را تمیز کنید!

شاید خنده دار به نظر برسد ولی این مرحله خیلی مهم تر از چیزی است که تصورش را می کنید. استیکر به خودی خود چسبناک است پس با دستان چسبناک چسبندگی همه چیز را چند برابر نکنید. از طرفی دیگر دست کثیف استیکر شما را هم کثیف می کند. دست چرب دقت عمل کار شما را کم می کند و حتی شاید بر روی چسب استیکر نیز تاثیر بگذارد و آن را ضعیف کند. پس برای اینکه مطمئن باشید هیچ کدام از این مشکلات برای شما پیش نمی آید حتما دستتان را قبل از چسباندن هر استیکری به روی لپ تاپ با آب و صابون بشویید.

مرحله دوم؛ لپ تاپ را تمیز کنید!

البته که در چسباندن استیکر و اسکین لپ تاپ نظافت حرف اول را میزند! اما چرا؟ سطحی که باید اسکین لپ تاپ را به آن بچسبانید باید فاقد چربی و گرد و خاک باشد و کمک کند تا اسکین لپ تاپ شما به خوبی به سطح بچسبد و قدرت چسب را کم نکند. از طرفی دیگر ذره های کوچک روی سطح لپ تاپ ممکن است زیر برچسب گیر کنند و حباب بیندازند. پس مطمئن باشید که قبل از هر چیز لپ تاپ را با یک دستمال نم دار تمیز کنید. به سطح لپ تاپ هیچ شوینده دیگری و یا الکل نزنید. شیشه پاک کن و الکل را کنار بگذارید. آب برای تمیز کردن بهترین کارایی را دارد.

برچسب لپ تاپ طرح فقط حس خوب کد SHJ014
برچسب لپ تاپ طرح فقط حس خوب کد SHJ014

مرحله سوم؛ میز کار خود را تمیز کنید

حالا که هم لپ تاپ هم دستان شما تمیز است باید مطمئن باشید که میز تمیزی را برای اینکار انتخاب می کنید. روی فرش، موکت و یا رومیزی استیکر لپ تاپ را نچسبانید زیرا پرزهای احتمالی چسبندگی برچسب را کم می کند. همچنین میز شما باید از هرگونه گرد و غباری تمیز باشد.

مرحله چهارم؛ از نبود هر رطوبتی مطمئن شوید.

مطمئن باشید که دستانتان کاملا خشک باشد. همچنین لپ تاپ و میز نیز باید هیچ رطوبتی نداشته باشند.

مرحله پنجم؛ اسکین یا استیکر لپ تاپ را آماده کنید

اگر نقاطی از اسکین هست که باید از جا در بیاید(مثل فضای پورت ها) آن ها را با یک سنجاق به آرامی درآورید. مراقب باشید که آن ها را پاره نکنید. اگر اسکین لپ تاپ برای لپ تاپ شما بزرگ است پس حتما قبل از چسباندن آن را با قیچی به ابعاد ایده آل دراورید.

مرحله ششم؛ اسکین را بچسبانید

لایه روی برچسب را به آرامی جدا کنید. برای چسباندن اسکین لپ تاپ همه آن را به یک باره جدا نکنید. صبر کنید و ابتدا از ابعاد و اندازه ها مطمئن شوید و از یک گوشه کار را شروع کنید. زمانی که یک گوشه را درست فیکس کنید با توجه به عمود بودن زاویه گوشه اسکین و همچنین لپ تاپ؛ می توانید مطمئن باشید که سایر بخش های اسکین نیز مطابق آن چه در نظر دارید روی گوشه ها قرار خواهند گرفت. رفته رفته همراه با چسباندن برچسب را جدا کنید. با یک کارت عابر بانک می توانید هر تکه چسبانده شده را صاف کنید تا از نبود حباب مطمئن شوید. این کار را با صبر و حوصله و همچنین دقت تا انتها انجام دهید. اگر اسکین به جایی چسبید بدون کشیدن در یک حرکت سریع آن را جدا کنید. همینطور اگر استیکر به خودش چسبید تنها با یک ضربه آن را جدا کنید. به این ترتیب اسکین لپ تاپ شما بدون مشکل چسبانده شده است.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *