آموزش ساخت موس پد با هر چه در دسترس دارید

31
زمان خواندن: ۵ دقیقه

افرادی که به خاطر کار یا بازی به طور دائم از موس استفاده می کنند می دانند که داشتن یک موس پد حرفه ای تا چه اندازه می تواند مهم باشد. نکات مهمی که برای آموزش ساخت موس پد باید بدانید یکی جنس راحت بدنه موس پد و دیگری اصطکاک مناسب رویه آن است. برای ساخت موس پد شما به چیزهای خیلی ساده ای نیاز دارید و به هیچ عنوان نیازی نیست تا خودتان را در دردسر بیندازید.

آموزش ساخت ماوس پد
آموزش ساخت ماوس پد از مقوا کارتن و پارچه

آموزش ساخت موس پد

ساخت موس پد یکی از ساده ترین کارهایی است که شما می توانید انجام بدهید و یک هزینه را از هزینه هایتان کم کرده و مهم تر از همه، دقیقا مطابق با میل تان عمل کنید. تا آموزش ساخت موس پد شما تنها سه قدم فاصله دارید و می توانید درست در ده دقیقه یک موس پد برای خودتان داشته باشید.

مواد لازم برای ساخت موس پد

  • بدنه اصلی: بدنه اصلی موس پد شما می تواند از جنس هر چیزی باشد. تنها نکته مهم در رابطه با بدنه این است که صاف و بدون پستی و بلندی باشد و شما را برای حرکت دادن موس به زحمت نیندازد. کارتن یکی از آن چیزهایی است که می تواند به عنوان یک بدنه خوب برای موس پد کاربرد داشته باشد ولی از آنجایی که ممکن است سبک بودن آن دردسر ساز شود شما می توانید چند تکه کارتن را به هم چسبانده و استفاده کنید. جلد محکم دفتر مشق هایی که همه برگه هایشان تمام شده و محتوایشان هم دیگر به دردتان نمی خورد می تواند گزینه خوبی باشد. تخته های بدون استفاده، جلد کلاسور یا تخته شاسی خراب شده، یک پارچه سنگین و ضخیم مانند موکت و خلاصه هر شی صافی بدنه اصلی مناسب شما باشد.
  • رویه: برای انتخاب جنس رویه باید چند فاکتور را در نظر داشته باشید. لغزنده نبودن مهم ترین نکته در خصوص رویه موس پد شماست. می توانید قبل از انتخاب رویه مورد نظر جنس آن را برای استفاده موس تست کنید. نکته مهم دیگر در خصوص جنس رویه، انعطاف پذیر بودن آن است. به همین خاطر پارچه و انواع کاغذهای بافت دار می توانند انتخاب بسیار خوبی باشند. نکته سوم درباره رویه زیبایی آن است. رویه انتخابی شما ظاهر یک موس پدِ جذاب است. پس مطمئن شوید که زیباترین را برایش انتخاب می کنید. البته اگر بدنه اصلی شما به قدر کافی زیبا باشد و یا سطح آن برای حرکت موس راحت باشد، می توانید صرفا آن را تزئین کنید و بدون رویه از آن استفاده کنید.
  • چسب: با توجه به جنس رویه می توانید از چسب چوب، چسب همه کاره و یا چسب کاغذ استفاده کنید.
  • قیچی
  • هر چیزی که دوست دارید به موس پد شما اضافه شود.
ساخت ماوس پد
مواد مورد نیاز برای ساخت ماوس پد

قدم اول

برای ساخت موس پد بدنه اصلی را به عنوان یک الگو قرار دهید. می توانید بدنه را مطابق آنچه دوست دارید شکل دهید ولی اگر بدنه شما زیادی مقاوم است و امکان تغییر شکل به شما نمی دهد پس آن را همانطور که هست بپذیرید و از آن استفاده کنید.

حتی شکل اصلی بدنه شما می تواند شما را در مورد انتخاب طرح راهنمایی کند. اگر بدنه اصلی شکل خاصی ندارد می تواند مثل حدس شکل ابرها عمل کنید و حدس بزنید که شبیه چه چیز است و طرح همان را برای او دراورید.

ساخت ماوس پد
طرح بدنه برای ساخت موس پد

قدم دوم

حالا وقت اندازه بریدن رویه ها در برابر بدنه اصلی است. شما در این مرحله می توانید از دو روش عمل کنید.

  • روش اول: شما می توانید بدنه اصلی را روی رویه گذاشته و دور تا دورش را خط بکشید و سپس دو مدل یکسان از آن را ببرید.
  • روش دوم: شما می توانید بدنه اصلی را روی رویه بگذارید و یکی را دقیقا به اندازه بدنه خط بکشید و دیگری را با دو سانتی متر اختلاف، بزرگتر. حالا از طرح بدنه اصلی شما دو تا طرح بزرگ و کوچک موجود است.

بیشتر بخوانید: ساخت نشانگر کتاب با ساده ترین چیزهایی که داریم.

قدم سوم

این مرحله نیز بسته به اینکه در مرحله اول به دو طرح برابر و یا نابرابر رسیده اید متفاوت است.

  • روش اول: اگر طرح های شما برابر است پس خیلی ساده بدنه را گذاشته و طرح ها را در دو طرفش بچسبانید. در این مورد شما ارتفاع موس پد خودتان را با رویه نپوشانده اید. اگر قطر موس پد شما زیاد نیست کسی متوجه نخواهد شد ولی اگر قطر موس پد شما زیاد است و پوشانده نشدن تمامی بدنه زیبا نخواهد بود از روش بعد استفاده کنید.
  • روش دوم: در این روش شما دو طرح نابرابر دارید. یکی درست به اندازه بدنه و دیگری کمی بزرگتر. کاری که باید انجام بدهید این است که ابتدا طرح هم اندازه را به بدنه بچسبانید. سپس طرف دیگر بدنه را چسب زده و درست در مرکز طرح طوری که از هر جهت گوشه ها بیرون باشند بچسبانید. حالا باقی مانده های طرح را چسب زده و سعی کنید تا آن ها را صاف به طرف دیگر بدنه بچسبانید. در این روش ساخت موس پد، ماوس پد شما یک رو دارد ولی خیالتان از بابت پوشیده شدن لبه ها راحت است.

نکته مهم: شما می توانید موس پدهای کهنه و بد شکل خودتان را درست به همین روش زیباتر و نو کنید.

در ادامه می توانید انواع طرح ها را ببینید که می توانید از آن ها برای ساخت موس پد الهام بگیرید.

ساخت موس پد بدو رویه
نمونه ساخت موس پد بدون رویه
آموزش ساخت موس پد

اگر بخواهید می توانید دقیقا با همان بدنه و پارچه و یک منگنه، به راحتی موس پد مورد علاقه خودتان را بسازید. تنها کافی است که پارچه را دور بدنه بپیچید و منگنه کنید. به جای منگنه می توانید آن را چسب بزنید.

با پارچه های نمدی نیز می توانید طرح مورد علاقه خودتان را دراورده و به سادگی موس پد بسازید.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *