انیمیشن‌های ۲۰۲۳ که باید به دیدنشان بنشینیم

18
زمان خواندن: ۷ دقیقه

بر خلاف سال‌های گذشته تعدادانیمیشن‌های ۲۰۲۳ منتشر شده زیاد نیستند، اما حضور نام‌های مطرحی چون هایائو میازاکی، ماکاتو شینکای می‌تواند امسال را سال پرباری برای انیمیشن دوستان بکند. در لیست زیر به معرفی ۶ انیمیشن مطرح امسال پرداخته‌ایم. بعضی از این انیمیشن‌هایی که در این لیست مشاهده می‌کنید به تازگی نسخه دیجیتال آن‌ها منتشر شده‌اند و برای دیدن نسخه دیجیتال مابقی آن‌ها باید صبر کنید. با این حال صبر کردن برای آن‌ها احتمالاً ارزشش را خواهد داشت.

The Boy and The Heron

بگذارید لیستمان را با اثر یکی از بزرگترین کارگردان‌های دنیای انیمیشن شروع کنیم. (اگر نخواهیم او را بزرگترین کارگردان دنیای انیمیشن‌ها بدانیم.)

پسرک و مرغ ماهی‌خوار آخرین انیمیشن هایائو میازاکی در قامت نویسنده و کارگردان است که در ژانر فانتزی و در سال ۲۰۲۳ توسط استودیو گیبلی تولید شده. نام ژاپنی این انیمه از رمانی ژاپنی با همین نام که توسط گنزابورو یوشینو در سال ۱۹۳۷ منتشر شده است گرفته شده اما فیلم‌نامه آن اورجینال بوده و ربطی به رمان ندارد.

داستان فیلم:

داستان این فیلم در بحبوحه جنگ جهانی دوم و سال ۱۹۴۳ رخ می‌دهد. ماهیتو شخصیت اصلی این انیمیشن که (ماهیتو) را در اثر آتش‌سوزی از دست داده است. او به همراه پدر و نامادری‌اش (خاله‌ی جوانش) زندگی می‌کند. یک روز ماهیتوی ۱۲ ساله پس از بازگشت از مدرسه کتابی از مادرش پیدا می‌کند.

داستان این انیمیشن در مورد ماهیتو و تلاش او برای یافتن جایگاه خود در جهان می‌باشد که مرغ‌ماهی‌خوار سخنگویی در این راه به او کمک می کند تا در مورد طبیعت و خودش بیشتر بیاموزد. داستان این اثر در دوران بلوغ رخ می دهد؛ و به مفاهیمی همچون دوستی، از دست دادن و اهمیت زندگی می‌پردازد و این موارد را به طور کامل بررسی می کند.

یک تصویر زیبا از انیمه به کارگردانی هایائو میازاکی، کارگردان آثار چون همسایه من توتورو، قلعه متحرک هاول و شهر اشباح
اولین تصاویر منتشر شده از انیمه The boy and the Heron

The Boy and the Heron در ۱۴ ژوئیه ۲۰۲۳ در ژاپن اکران شد. این اثر با تحسین فراوان منتقدان همراه بود. بسیاری از منتقدان آن را به خاطر انیمیشن، داستان سرایی و پیام‌های میازاکی اثری فاخر می‌دانند. این انیمه جذاب ژاپنی در کشور ژاپن تا کنون (۱۹ آگوست ۲۰۲۳) فروشی بیش از ۴۳ میلیون دلار داشته است.

یادمان نرود که پسرک و مرغ‌ماهی‌خوار آخرین فیلم بلند هایائو میازاکی است. او در سال ۲۰۱۳ بازنشتگی خود از دنیای فیلمسازی را اعلام کرد. او پس از الهام گرفتن از رمانی به همین نام، برای کارگردانی فیلم پسرک و مرغ ماهی‌خوار بازگشت. این انیمه پایانی مناسب برای دوران حرفه‌ای میازاکی است و مطمئناً یک انیمیشن کلاسیک ژاپنی خواهد بود.

پیشنهاد می‌کنیم که در لیست دیدن انیمیشن های ۲۰۲۳ خود، این انیمیشن را از قلم نیاندازید.

Spider-Man: Across the Spider-Verse

مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی دیگر انیمیشنی است از دنیای ابرقهرمانان آمریکایی که در سال ۲۰۲۳ منتشر شد. این اثر دنباله مرد عنکبوتی: به‌سوی دنیای عنکبوتی (۲۰۱۸) و دومین قسمت از سه‌گانه‌ی مردعنکبوتی است که به حضور مرد عنکبوتی در دنیاهای موازی می‌پردازد. این اثر مانند اکثر فیلم‌های مرد عنکبوتی متعلق به شرکت سونی می‌باشد و کارگردانی آن را: جاستین کی. تامپسون، کمپ پاورز، جوآکیم دوس سانتوس کارگردانی این اثر را برعهده داشته اند. این انیمیشن یک اثر درام، کمدی، اکشن، ماجراجویی و علمی-تخیلی به حساب می‌آید.

داستان فیلم:

داستان این فیلم در مورد مایلز مورالز، جوانی است که بعد از مرگ مرد عنکبوتی اصلی، پیتر پارکر، قدرت‌های مرد عنکبوتی را به دست می‌آورد. در این انیمیشن او با دیگر کاراکترهای عنکبوتی( از زن عنکبوتی گرفته تا انواع کاراکترهای فانتزی با قدرت‌های عنکبوتی) که از سرتاسر دنیاهای موازی می‌باشند، آشنا می‌شود و با هم برای مبارزه با یک تهدید جدید متحد می‌شوند.

این اثر با تکنیک‌های جذاب و بی نظیر همچنین با طراحی‌های فوق‌العاده توانسته نظر مثبت منتقدین را به سمت خود جذب کند. یادمان نرود که سومین قسمت از این انیمیشن قرار بود در ابتدای سال ۲۰۲۴ منتشر شود که با توجه به اعتصابات انجمن نویسندگان (WGA) و اتحادیه بایگران (SAG-AFTRA) باید منتظر دیدن این اثر احتمالا در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ باشیم.

Suzume

بلاشک اگر نام ماکاتو شینکای را شنیده باشید برای دیدن سایر آثار او نیز از خود اشتیاق نشان می‌دهید. انیمه سوزومه با نام کامل: Suzume no Tojimari یک انیمیشن فانتزی و ماجراجویانه به کارگردانی ماکوتو شینکای است که در بین انیمیشن های ۲۰۲۳ یک انیمیشن فوق العاده به حساب می آید.

احتمالاً شما ماکاتو شینکای را با انیمیشن Your Name به خاطر می‌آورید، یک انیمه فوق‌العاده که علاوه بر داستان جذاب با داشتن تصاویر چشم‌نواز و دل‌انگیز در اکثر صحنه‌های خود مخاطب را به وجد می‌آورد.

تصویری از انیمه Your Name

 داستان این انیمیشن درباره دختری ۱۷ ساله به نام سوزومه است که در جزیره کیوشو زندگی می‌کند. یک روز، او با مردی جوان به نام هیروکی روبرو می‌شود که به دنبال درهای مختلفی در مکان‌های مختلف می‌باشد. این درها به نظر هیروکی به سوی فجایع باز می‌شوند و باید با بستن آن‌ها از اتفاقات ناگوار جلوگیری کرد. سوزومه و هیروکی سفر خود را برای یافتن درهای فجایع و بستن آن‌ها آغاز می‌کنند.

انیمه سوزومه پر از تصاویر ظریف و زیبایی‌ است که مانند سایر آثار شینکای از ژاپن به نمایش می گذارد. داستان فیلم نیز جذاب و پرماجرا است و مخاطب را تا پایان با خود همراه می کند. شخصیت‌های فیلم نیز به خوبی پرداخته شده‌اند به طوری که مخاطب می‌تواند با آن‌ها ارتباط برقرار کند. از دیگر نقاط مثبت انیمه می‌توان به پیام‌های زیبا و امیدوارکننده آن اشاره کرد.

تصویری از انیمه جذاب سوزومه اثر ماکاتو شینکای
تصویری از اینمه Suzume

انیمه سوزومه یک انیمیشن خوش ساخت و سرگرم کننده است که برای طرفداران انیمه و سینمای ژاپن بسیار جذاب خواهد بود. این فیلم همچنین برای افرادی که به دنبال یک داستان زیبا و دلنشین هستند، گزینه مناسبی است.

خرید ماگ سوزومه ماگ سرامیکی

از لینک زیر این طرح را مشاهده کنید و سفارش دهید

خرید ماگ

The Super Mario Bros. Movie

احتمالا بازی ماریو یا همان قارچ‌خور خودمان را به خاطر دارید که در مسیر تلاش برای شاهزاده مجبور به عبور از موانع پر پیچ و خم می‌شد. بازی‌ای که در کنسول‌های مختلفی همچون آتاری، نینتندو، سگا و … ارائه شده بود. و حالا سازندگان این بازه دست به اقتباس انیمیشنی از این اثر زده و انیمیشن بر اساس فرنچایز بازی‌های ویدئویی ماریو از نینتندو ساختند. این سومین فیلم سینمایی است که از ماریو اقتباس شده و توسط کمپانی‌های ایلومینیشن، یونیورسال پیکچرز و نینتندو تولید، و توسط یونیورسال توزیع و منتشر شد. از جمله صدا پیشگان این انیمیشن می‌تواند به و کریس پرت در نقش ماریو، آنیا تیلور جوی در نقش شاهزاده، جک بلک در نقش بروزر اشاره کرد.

داستان فیلم در پادشاهی قارچ رخ می‌دهد، جایی که ماریو و لوئیجی باید با پادشاهی کوپا و قارچ‌های او مبارزه کنند.

این اثر یک انیمیشن سرگرم‌کننده و خوش‌ساخت می‌باشد که برای طرفداران فرنچایز ماریو بسیار دوست داشتنی خواهد بود. از جمله نکات مثبت این اثار می‌توان به تصاویر خیره کننده، داستان جذاب، ایجاد حس نوستالژی برای طرفداران این فرنچایز، طنز خوب و صداپیشگی عالی اشاره کرد.

انیمیشن جذاب سوپر ماریو که از بازی این اثر الگو گرفته و ساخته شده است
تصویری از انیمیشن سوپر ماریو ۲۰۲۳

البته یادتان نرود که این انیمیشن در بین انیمیشن های ۲۰۲۳ پر فروش ترین آن‌ها به حساب می‌آید و همچنین با فروشی بیش از یک میلیارد و سی‌صد میلیون در رده سوم پرفروش ترین انیمیشن‌های تاریخ قرار گرفته است. می‌شود گفت که در مجموع، The Super Mario Bros. Movie 2023 یک فیلم خوب و ارزشمند است که برای طرفداران فرنچایز ماریو بسیار جذاب خواهد بود. همچنین برای افرادی که به دنبال یک فیلم انیمیشن سرگرم‌کننده و خوش‌ساخت هستند، گزینه مناسبی به شمار می‌آید.

Elemental

یک اثر دیگر از کمپانی سازنده Inside out ، Up، Soul. از نام این اثر نیز می توان فهمید که پیکسار این بار یک انیمیشن در مورد عناصر سازنده ساخته است. انیمیشن المنتال در ژانر کمدی-ماجراجویی محصول سال ۲۰۲۳ بوده و توسط پیتر سون کارگردانی شده است. داستان در مورد دوستی امبر آتشین و وید آبی می‌باشد که برای نجات دنیایشان از یک تهدید مشترک متحد شوند.

جدا از جلوه‌های بصری انیمیشن Elemental یک فیلم زیبا و رنگارنگ است که مملو از شخصیت‌های دوست‌داشتنی می‌باشد و خط داستانی جذاب دارد. سون و تیمش دنیایی را خلق کرده اند که در کنار آشنا بودن، تازگی و تراوت خاص خودش را دارد. شخصیت‌هایی که شما در این انیمیشن می‌بینید از نظر بصری و شخصیتی متمایز هستند.

انیمیشن elemental که توسط پیکسار و دیزنی تولید شده است.
تصویری از انیمیشن Elemental

Elemental را می توان یک فیلم جذاب و پرماجرا دانست که علاوه بر  سرگرم کننده بودن پیام‌های مختلفی در خود جا داده است. از نکات قابل توجه این انیمیشن می‌توان به: تصاویر زیبا و رنگارنگ در طول انیمیشن، شخصیت های جذاب و دوست داشتنی، صدا پیشگی عالی و دیگر موارد اشاره کرد.

در نهایت امر می‌توان گفت که Elemental یک فیلم خوب و ارزشمند است که برای مخاطبان همه سنین مناسب است. این انیمیشن جز پر انتظارترین انیمیشن های ۲۰۲۳ بوده و مطمئناً مخاطبان را تا پایان با خود همراه خواهد کرد.

Chicken Run: Dawn of the Nugget

فرار مرغی که در زمان اکران خودش یک انیمیشن فوق‌العاده محسوب می‌شد این بار با قسمت دوم به میدان بازگشته است. این انیمیشن که با تکنیک استاپ موشن ساخته شده است: Chicken Run: Dawn of the Nugget نام دارد.

انیمیشن Chicken Run: Dawn of the Nugget که در اواخر سال ۲۰۲۳ اکران می‌شود. داستان فیلم ده سال پس از اولین انیمیشن رخ می‌دهد
تصویری از شخصیت‌های انیمیشن Chicken Run: Dawn of the Nugget

داستان این انیمیشن حدود ده سال پس از ساخت انیمیشن است. زمانی که از مزرعه توییدی دست به فرار زدند. مرغ ها که اکنون در یک جزیره دورافتاده زندگی می کنند. با ورود یک گروه جدید که قصد استفاده از آن‌ها را در محصول جدیدی به نام ناگت دارد باید بار دیگر با هم متحد شوند. این گروه جدید یک گروه جنایی به رهبری دکتر فرای می‌باشد به دنبال مرغ‌هاست تا با به دام انداختن آن‌ها، دست به تولید ناگت بزند و آن‌ها را به فروش برساند.

این انیمیشن قرار است در تاریخ ۱۵ دسامبر توسط نت‌فلیکس پخش شود. و احتمالاً جز انیمیشن های خوب ۲۰۲۳ خواهد بود.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *