بهترین کتاب های تولستوی که باید بخوانید

35
زمان خواندن: ۴ دقیقه

به طور قطع لئو تولستوی یکی از بهترین نویسندگان جهان است. به همین ترتیب می توان دریافت که بهترین کتاب های تولستوی همگی از بهترین کتاب هایی هستند که می توانید در زندگی بخوانید. اگر تعداد بالای صفحات شما را به وحشت انداخته نگران نباشید. در این معرفی شما آرام آرام در این آثار غرق خواهید شد.

کوتاه درباره تولستوی

به سادگی می توانید زندگی نامه تولستوی را در هر سایتی که کلیک کنید بخوانید. اما آنچه که در خصوص این نویسنده قدرتمند روسی جذاب ترین حقیقت است را کمتر می توانید پیدا کنید. حتما اصطلاح در خانواده ای تهی دست و مذهبی چشم به جهان گشود برای شما خنده دار و آشن و تکراری است. این حقیقتی است که بخش اعظم زندگی این نویسنده را تشکیل می دهد. او در خانواده ای مذهبی متولد شد و اگرچه با قدرتمندترین خانواده های روسی در ارتباط بودند ولی تمام زندگی ش را در قمار باخت.

بهترین کتاب تولستوی
بهترین کتاب تولستوی

او به جنگ رفت و پشیمان شد و این جمله را گفت:

نمی توانم بدون ترس و دل شکستگی از آن سال ها یاد کنم. من مردم را در جنگ کشتم و افراد را با هدف کشتن آن ها به دوئل فراخواندم و ورق های خودم را باختم. میوه های رنجم را از بین بردم و به نیستی کشاندم. من فاسد و خیانتکار بودم. دروغ گفتم، دزدی کردم و هر نوع بی بندوباری، مستی، خشونت و قتل را مرتکب شدم، کار خلافی نبود که من انجام نداده باشم. پس تنها ده سال زندگی کرده ام. 

پس از آنا کارنینا به اوج شهرت رسید ولی رمان نویسی را کنار گذاشت. مذهبی که به آن باور داشت داستان سرایی را نمی پسندید. این شد که نویسندگی را جز برای آثار اخلاقی و مذهبی کنار گذاشت.

این نویسنده بزرگ تاریخ، در پیری زمانی که بی حوصله شده بود شروع به ورق زدن کتابی اتفاقی کرد و داستان او را جذب کرد. شیفته کتاب شد و نگاه کرد و عنوان کتاب را خواند: آنا کارنینا نوشته لئو تولستوی

بهترین کتاب های تولستوی به ترتیبی که ساده تر بخوانید!

مرگ ایوان ایلیچ

اگر می خواهید از کم حجم شروع کنید مرگ ایوان ایلیچ را بخوانید. این کتاب به خوبی شما را با قلم تولستوی آشنا خواهد کرد. در واقع اگر از زندگی ناامید شدید و احساس خوبی ندارید این کتاب را بخوانید. کتابی که با مرگ ایوان ایلیچ آغاز می شود و در همینجا هم تمام می شود. کتابی که به خوبی می تواند ارزش تک تک لحظه های زندگی را به شما یادآوری کند و پس از آن از خود خواهید پرسید که آیا این لحظه سخت در لحظات سخت پیش از مرگ هم یادآوری خواهد شد؟ آیا زندگی به زندگی نکردن در آن می ارزد؟

سرگیوس پیر

به طور قطع یکی از بهترین کتاب های تولستوی سرگیوس پیر است. این کتاب با نام های دیگری مانند بابا سرگئی نیز در ایران ترجمه شده است. استپان کاساتسکی در ارتش خدمت می کند و دوست دارد تا طبقه اجتماعی ش را ترفیع بدهد. با دختری قرار ازدواج می گذارد ولی منصرف می شود و راهب می شود و…

این کتاب نیز یکی از کتاب های کم حجم تولستوی است و شما می توانید بیشتر با این نویسنده آشنا شوید.

بهترین کتاب های تولستوی
بهترین کتاب های تولستوی

آنا کارنینا

حالا که از قلم تولستوی و داستان هایش لذت برده اید وقت آن است که جدی تر از تولستوی بخوانید و با یکی از رمان های شاهکار جهان و بهترین کتاب های تولستوی آشنا شوید. آنا کارنینا یکی از بهترین کتاب های تولستوی است و به داستان موازی دو شخصیت می پردازد. آنا کارنینا یکی از این شخصیت هاست اما تنها شخصیت اصلی داستان نیست. داستان جذاب این رمان تا به امروز مورد اقتباس های بسیاری قرار گرفته است.

جنگ و صلح

قطعا نام جنگ و صلح را شنیده اید و آرزوی خواندن آن را در سر دارید. بسیاری این اثر را بهترین کتاب تولستوی می دانند ولی حجم بالای آن خواندنش کمی دشوار می کند. با این وجود ارزش دارد که دلی به دریا بزنید و در این سفر طولانی با یکی از بهترین نویسندگان جهان همراه شوید.

بهترین کتاب های تولستوی
بهترین کتاب های تولستوی

رستاخیز

رستاخیز داستان گناهانی است که مرتکب می شویم و نمی دانیم که چه بازتابی خواهند داشت. این کتاب یکی از بهترین کتاب های تولستوی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. قدرت داستان در این داستان به پررنگی آثار دیگر تولستوی نیست اما همچنان به عنوان یکی از بهترین کتاب های تولستوی خواندنی است.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *