بی تی اس چیست؟

7
زمان خواندن: ۵ دقیقه

گروه  BTS یک گروه موسیقی پسرانه کره‌ایست. که کلمه BTS در آن مخفف عبارت کره‌ای”Bangtan Sonyeondan”  بوده که معنای تحت‌الفظی آن “پیشاهنگان ضد گلوله” می‌باشد. این گروه هفت نفره در سال ۲۰۱۳ در کره جنوبی توسط شرکت “Big Hit Entertainment”  تشکیل شد و از آن زمان به عنوان یکی از محبوب‌ترین گروه‌های موسیقی جهان شناخته شده است. این گروه شامل جین، جیمین، راپ مونستر، جی‌هوپ، وی، جونگکوک و جی‌هوپ می‌شود. گروه BTS آهنگ‌های مختلفی در سبک‌های متفاوتی همچون پاپ، هیپ هاپ و R&B تولید کرده است. همچنین گروه بی‌تی‌اس فعالیت‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف از جمله امور اجتماعی و انسانی داشته که همین عامل باعث شده است تا این گروه موفقیت بین‌المللی بزرگی را به دست آورد.

شکل‌گیری گروه بی تی اس

ایده‌ اصلی ساخت گروه بی‌تی‌اس تشکیل یک گروه موسیقی پسرانه بود که توانایی‌های خاصی در حوزه موسیقی و رقص داشته باشند. پس از مراحل مختلف آموزش و انتخاب، اعضای گروه اصلی شامل هفت نفر شدند. اولین آلبوم رسمی این گروه مشهور با نام “۲ Cool 4 Skool” در ژوئن ۲۰۱۳ وارد بازار موسیقی کره جنوبی شد.

اگرچه گروه BTS تا سال ۲۰۱۵ آلبوم‌های کوچک و تک آهنگ‌های مختلف را منتشر کرد. اما موفقیت بزرگشان را مدیون آلبومی هستند گه در سال ۲۰۱۵ عرضه کردند، آلبوم “The Most Beautiful Moment in Life, Part 2” که در اواخر سال ۲۰۱۵ منتشر شد آغازگر موفقیت‌های متوالی این گروه موسیقی کروه‌ای بود.طوری که گروه BTS را به یکی از محبوب‌ترین گروه‌های موسیقی در کره جنوبی تبدیل کرد. این گروه جذاب کره‌ای توانست با آلبوم‌ها و تک‌آهنگ‌های بعدی خود در سطح جهانی شهرت فراوانی به دست آورد. آلبوم‌هایی مانند:

  • Wings
  • Love Yourself: Tear
  • Map of the Soul: 7
  • Dynamite

که باعث ایجاد موفقیت‌های بزرگ در فروش و استقبال از مخاطبان برای این گروه موسیقی شد. از جمله دیگر عامل ایجاد موفقیت‌ در این گروه موسیقی می‌شود به این موضوع اشاره کرد که آهنگ‌های گروه bts اغلب به مسائل جوانان و موضوعات اجتماعی می‌پردازد و پیام‌هایی از صلابت، عشق و امید به شنوندگان منتقل می‌کند. همچنین اعضای این گروه تعهد زیادی نسبت به فعالیت خود دارند به طوری که بیشتر از ساعت کاری در استودیو برای تولید آثارشان زمان می‌گذراند و همچنین در تمرین‌های رقص نیز پرتلاش ظاهر می‌شوند. البته شرکت در کارهای خیریه نیز از جمله کارهای این گروه می‌باشد.

اعضای گروه بی‌ تی اس:

اعضای گروه bts عبارتند از:

کیم نامجون ملقب به RM بوده و رهبری گروه را بر عهده دارد. همچنین او به عنوان رپر اصلی و ترانه‌سرا در گروه مشغول به کار است.

کیم سوک-جین یا Jin که به عنوان خواننده اصلی در گروه بی تی اس مشغول به فعالیت می‌باشد. همچنین اعضای گرمی لقب «صدا نقره‌ای» را به علت داشتن توانایی‌ها و کنترل صدا به او داده‌اند.

مین یون گی که او را با نام‌های هنری Suga و Agust D می‌شناسند عضو دیگری از گروه بی تی اس بوده که به عنوان یک رپر و ترانه‌سرا در این گروه فعالیت می‌کند. او به تولید موسیقی نیز علاقه‌مند است و بسیاری از قطعات گروه را تولید می‌کند.

جونگ هو-سوک یا J-Hope که یک رقاص حرفه‌ای می‌باشد. او در گروه بی تی اس به عنوان رپر و ترانه‌سرا و همچنین مسئول رقص به فعالیت می‌پردازد.

پارک جی-مین به لقب Jimin یکی از خواننده‌ها و رقصنده‌های گروه بی تی اس می باشد که در موزیک ویدیوهای این گروه نقش‌های مهمی را بازی می‌کند.

کیم ته-هیونگ با نام هنری V عضو دیگری از گروه بی تی اس است که به عنوان یک خواننده فعالیت می‌کند. وی نیز در مجموعه‌های موسیقی ویدئویی گروه حضور دارد و در آن‌ها به ایفای نقش می‌پردازد.

جون جونگ-کوک که با نام Jungkook به عنوان یک خواننده در این گروه به فعالیت می‌پردازد و همچنین در موسیقی و رقص بسیار مهارت دارد. وی همچنین در ترانه‌سرایی و تولید موسیقی به صورت حرفه‌ای مشغول به فعالیت می‌باشد.

اگرچه اعضای این گروه همگی در تولید موسیقی، ترانه‌سرایی و رقص فعالیت می‌کنند. هر کدام از آن‌ها نیز به شکلی جداگونه و متمایز فعالیت‌هایی دارند و به پیشرفت و موفقیت گروه کمک می‌کنند.

تورهای کنسرت

BTS یک گروه بسیار محبوب و موفق است و کنسرت‌های آنها به دلیل نمایش‌های جذاب و دیدنی همیشه پرطرفدار بوده است. اگر طرفدار BTS هستید، می‌توانید ویدیوهای کنسرت‌های آن‌ها را در یوتیوب نیز مشاهده کنید.

گروه BTS تا به حال پنج تورجهانی، چهار تور ملاقات با طرفداران و کنسرت‌های زیادی در سراسر جهان برگزار کرده است. اولین تور جهانی آنها «BTS Live Trilogy Episode lI: The Red Bullet» نام داشت که در سال ۲۰۱۴ برگزار شد. این گروه از آن زمان تاکنون چهار تور جهانی دیگر برگزار کرده است:

  • BTS’s First Japan Tour-Wake Up: Open Your Eyes – (۲۰۱۵)
  • BTS Live The Most Beautiful Moment in Life On Stage – (۲۰۱۵-۲۰۱۶)
  • BTS Live Trilogy Episode III (Final Chapter): The Wings Tour – ۲۰۱۷
  • Love Yourself World Tour

البته آخرین تور آن‌ها با نام Map of the Soul Tour قرار بود که در ۱۱ آپریل ۲۰۲۰ آغاز شود و تمام استادیوم‌های آن نیز معرفی شده بود که به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد که بعد از یک سال به دلیل نامشخص بودن شرایط توسط کمپانی به صورت کامل لغو شد.

جالب است بدانیم که تورهای جهانی BTS بسیار موفق بوده‌اند و رکوردهای زیادی را شکسته‌اند. از جمله رکورد فروش بلیط که در تور «Love Yourself World Tour» که یکی از موفق‌ترین تورهای کنسرت تاریخ بود که بیش از ۹۵۰‌هزار بلیط فروخته شد.

بی تی اس فن چیست؟

تمام گروه‌های موسیقی در سرتاسر دنیا دارای طرفدارانی هستند که از آن‌ها حمایت می‌کنند. گروه بی‌ تی‌اس نیز از این اتفاق جدا نیست. بی تی اس فندوم یا ARMY نامی است که به طرفداران گروه پسرانه کره جنوبی بی تی اس داده می‌شود. این نام مخفف «Adorable Representative MC for Youth» است. فندوم بی تی اس یکی از بزرگترین و فعال ترین فندوم های جهان است.

اعضای این گروه که خود را ARMY می‌نامند حامیان پرشوری می‌باشند که در سرتاسر جهان به طور فعال از فعالیت‌ها و موسیقی گروه پشتیبانی می‌کنند.. فندوم بی تی اس کارهای مختلفی انجام می دهد تا از گروه حمایت کند، مانند خرید آلبوم ها، تماشای کنسرت‌ها و شرکت در فعالیت‌های خیریه.

اهنگ های بی تی اس

قبل از پرداختن به این موضوع این را مد نظر داشته باشید که گروه بی تی اس در طول سال‌ها موسیقی‌های مختلفی را منتشر کرده است که هر کدام از این آثار می‌تواند برای هواداران این گروه جذابیت مخصوص به خود را داشته باشد. با این حال آهنگ‌های زیر را می‌توان به دلیل استقبال فراوان طرفداران در دسته‌ی آهنگ معروف این گروه قرار داد.

  • “DNA” (2017): این آهنگ که در آلبوم Love Yourself: Her بوده است یکی از آهنگ‌های محبوب و پرطرفدار بی تی اس است که به شدت مورد استقبال طرفداران قرار گرفته است.
  • ·         “Blood Sweat & Tears” (2016): این آهنگ نیز یکی از آثار برجسته گروه بی تی اس محسوب می‌شود و در چارت‌های موسیقی جهانی نیز موفقیت‌های بسیاری را به دنبال داشته است.
  • ·         “Boy With Luv” (feat. Halsey) (2019): این آهنگ، که طی همکاری با خواننده آمریکایی “هالسی” ساخته شده یکی از پرطرفدارترین موسیقی‌های این گروه می‌باشد.
  • ·         “Fake Love” (2018): این آهنگ نیز یکی از موفق‌ترین ترانه‌های بی تی اس بوده که در سایت بیلبورد نیز موفق به کسب جایگاه صد آهنگ برتر شده است.
  • ·         “Spring Day” (2017): این آهنگ به دلیل داشتن متنی خاص و ملودی ماندگار، به یکی از آثار برجسته گروه بی تی اس تبدیل شده است.
  • ·         “Idol” (2018): این آهنگ، با الهام از موسیقی سنتی کره‌ای ساخته شده است و همچنین شامل اجراهای شاد و پرانرژی بی تی اس می‌باشد.
  • ·         “Dope” (2015): یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین موسیقی‌های این گروه که با استقبال بی‌نظیر و چشمگیر مخاطبان همراه شد.
  • ·         “Save Me” (2016): این ترانه نیز یکی از آهنگ‌های معروف و پرطرفدار بی تی اس است که در میان طرفداران این گروه محبوبیت بسیاری دارد.
  • ·         “Fire” (2016): آهنگ پرطرفدار “فایر” نیز به لیست معروف‌ترین ترانه‌های بی تی اس اضافه می‌شود که مورد استقبال طرفداران واقع شده است.

اولین اهنگ گروه بی تی اس چیست؟

در تاریخ ۱۲ ژوئن ۲۰۱۳ بود که اولین آهنگ رسمی گروه بی تی اس با عنوان “No More Dream” منتشر شد. این آهنگ در آلبوم این گروه با نام “۲ COOL 4 SKOOL” نیز قرار داده شد. “No More Dream” یک آهنگ هیپ هاپ پرانرژی است که پیامی قدرتمند درباره رویاپردازی و پیروی از هدف‌ها در زندگی دارد. با این آهنگ، بی تی اس شروع به ایجاد هویت خاص خود کردند و نشان دادند که قصد دارند تحولی بزرگ در صنعت موسیقی کره‌ای داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *