تقدیم به محیط‌‌‌ زیست و کسی که دوستش دارید؛ فواید استفاده از کادوپیچ پارچه ای

65
زمان خواندن: ۳ دقیقه

کادوپیچ‌های پارچه ای از یک پارچه کادویی طرح دار و زیبا و یک نخ کاموا مانند تشکیل‌شده‌اند و شما به عنوان جایگزین کاغذ کادو می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این کادوپیچ‌ها به راحتی قابل‌استفاده‌اند و دیگر نیازی به چسب و قیچی برای کادوپیچ کردن نیست. شما می‌توانید کادوی موردنظر را در این پارچه‌های کادویی بپیچانید و با نخ گره بزنید. برای آشنایی با فواید استفاده از کادوپیچ پارچه ای در ادامه با ما همراه باشید.

چرا بهتر است از کادوپیچ پارچه ای استفاده کنیم؟

توی جشن تولدش با وسواسی که نظیر نداشت، بالای سر کادوها نشسته بود و دانه‌دانه چسب‌ها را می‌کند و تمام تلاشش را می‌کرد تا هیچ ذره‌ای از کاغذ کادو آسیب نبیند. قند توی دل همه مهمانان آب‌شده بود و هرازگاهی یکی داد می‌زد: بازش کن بابا. ببینیم چی توشه. دق کردیم!
جوابش به همه این بود که: نه میخوام کادوشو یادگاری نگه‌دارم.

جملات بالا چقدر برای شما آشناست؟ شما هم یکی از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید کاغذ کادوها را به عنوان یادگاری نگه‌دارند؟ یا افرادی که برای صرفه‌جویی نگهشان می‌دارند و بعداً از آن‌ها برای کادو دادن استفاده می‌کنند؟ یا شاید هم شما یکی از آن دسته افرادی هستید که در همان لحظه‌ای که کادو به دستشان می‌رسد با هیجان تمام با پاره کردن کاغذ کادو، به هدیه اصلی‌تان دست پیدا می‌کنید؟

فواید استفاده از کادوپیچ پارچه ای

معمولاً وقتی کسی را دوست داریم و یا اهمیت ویژه‌ای برایمان دارد، با وسواس هر چه تمام‌تر تمامی اجزای کادوی او را انتخاب می‌کنیم. سعی می‌کنیم هر بخش از کادوی ما، حتی کوچک‌ترین بخش‌هایش برای او معنی‌دار باشد و یا درست همان چیزی باشد که همیشه دوست داشته، داشته باشد.

درگذشته‌ای که زیاد هم دور نیست، کاغذ کادوها تنوع چندانی نداشت. اغلبشان یا ساده و رنگی بود یا گل‌دار. بعد از تولد هم یک کوه از کاغذ کادوهای بازشده‌ای بود که چسبشان همیشه به همدیگر و حتی فرش چسبیده بود که باید جمع می‌شد و یک کیسه‌زباله کامل را پر می‌کرد. بعضی وقت‌ها هم که هدیه اهمیت ویژه‌ای داشت و یا کاغذ کادو درست و بدون آسیب باقی می‌ماند، نگه‌داشته می‌شد یا به عنوان یادگاری و یا حتی بعداً برای یک هدیه در جایی دیگر مورداستفاده قرار می‌گرفت. جعبه‌های هدیه و به عنوان جایگزین کاغذ کادو کمی دیرتر رواج پیدا کردند ولی هیچ‌وقت ارزان نبودند. حتی بعضی‌اوقات پول جعبه از پول کادو گران‌تر درمی‌آمد. کیسه‌های کاغذی هم که اضافه شدند باز کردن کادو خیلی راحت‌تر شد و هم چیزی اضافه شد که می‌توانست نگه‌داشته شود و حتی مورداستفاده قرار بگیرد ولی نمی‌شود گفت که درآوردن کادو از این بگ ها مثل باز کردن کاغذ کادو هیجان داشت. همیشه انگار یک مرحله یا یک چیزی این وسط کم بود. ولی پارچه کادویی با توجه به موارد بالا جایگزین مناسبی برای کاغذ کادوست.

پارچه کادویی ؛ جایگزین کاغذ کادو

خیلی وقت نیست که کادوپیچ‌های پارچه ای به عنوان یک گزینه برای کادوپیچ کردن هدایا اضافه‌شده‌اند. این کادوپیچ‌ها قیمتی به‌صرفه دارند و راحت مورداستفاده قرار می‌گیرند و از طرفی دیگر هنوز هیجان باز کردن کادو را به همراه دارند. از همه بهتر اینکه نگه‌داشتن کادوپیچ پارچه ای خیلی راحت‌تر از کاغذ کادو است. چون لابه‌لای کاغذهای باطله‌ای که در خانه همه‌مان از آن‌ها کم نیست، گم نمی‌شود و می‌توان آن را برای مدت‌ها نگه داشت و یا حتی با آن کادویی تازه گرفت.

اغلب طرح‌های کادوپیچ پارچه ای دارای نوشته‌هایی است که می‌توانند حتی خود به عنوان یک کارت تبریک عمل کنند و هدیه‌ای جداگانه باشند و با تولید زباله کمتر به عنوان کاغذ و چسب، بار کمی هم از دوش محیط‌زیست بردارند.

فوایند استفاده از کادوپیچ پارچه ای

کادو کردن با پارچه چه مشکلی دارد؟

تا به اینجا درباره فواید استفاده از کادوپیچ پارچه ای بسیار گفتیم ولی بد نیست که به بزرگ‌ترین عیب این پارچه‌ها برای کادو گرفتن هم بپردازیم. استفاده از کادوپیچ پارچه ای برای همه کادوها امکان‌پذیر نیست. یکی از بزرگ‌ترین موانعی که این پارچه‌ها مقابل شما می‌گذارند اندازه آن‌هاست.

زمانی که می‌خواهید یک کادوی نسبتاً بزرگ را کادوپیچ کنید، اغلب از دو یا چند کاغذ کادو استفاده می‌کنید. این امکان در مورد کادوپیچ‌های پارچه ای وجود ندارد. البته شما می‌توانید با خلاقیت خودتان آن‌ها را به یکدیگر بدوزید ولی به‌طورکلی اندازه پارچه کادویی برای هدایایی کوچک‌تر مانند کتاب طراحی‌شده‌اند و کادوهای بزرگ‌تر را نمی‌توانند پوشش بدهند. البته شاید در برندهای مختلف کادوپیچ‌های پارچه ای بتوانید اندازه موردنظر خودتان را پیداکرده و یا سفارش دهید.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *