اگر فیلم باز هستید ببینید؛ بهترین فیلم های 2020

37
زمان خواندن: ۳ دقیقه

با وجود توقف نسبی صنعت فیلمسازی در سال ۲۰۲۰ هنوز هم می توان فیلم هایی را پیدا کرد که در این شرایط سخت ساخته و یا اکران شده و می توانند ما را سرگرم کنند. در ادامه می توانید پنج فیلم جدید ۲۰۲۰ که به انتخاب مردم و منتقدین از بهترین ها بوده اند را پیدا کرده و تماشا کنید.

اولین گاو یا First Cow

کارگردان: کلی رایکارد

بازیگران: عالیه شوکت، لیلی گلداستون، گری فارمر، اسکات شپرد، ایون برمنر، توبی جونز، رنه اوبرژونوا و جان ماگارو

خلاصه داستان اولین گاو: دوستی دو مرد از دو نژاد متفاوت؛ روایت گر دنیای سرمایه داری در یک فضا و شهر کوچک می شود.

توضیح بیشتر برای علاقمندان: در این فیلم شما با یک فیلم وسترن البته نه به شکلی همیشگی روبرو خواهید بود. خبری از داستان های جنایی و انتقام جویی و خشونت و زنان معصوم و زیبا نیست. تصویر تصویری از جامعه سنتی آمریکاست و به همین دلیل می توان آن را یکی از بهترین فیل های ۲۰۲۰ قلمداد کرد.

IMDb: 7.1

Metacritic: 89%

Rotten Tomatoes: 96%

بیشتر بخوانید: زمان، خاطره، عشق و مفاهیم بزرگ دیگر؛ فیلم I’m Thinking Of Ending Things

قوش شب یا باکورائو Bacurau

کارگردان: کلبر مندونسا فیلیو و جولیانو دورنلی

خلاصه داستان باکورائو: فیلمسازی به یک منطقه محلی و کوچک به برزیل می رود. نخست همه چیز به خوبی و خوشی است تا اینکه ناگهان به نظر می آید مردم آن شکلی که وانمود می کنند نیستند و قصد در مخفی کردن چیز یا ماجرایی دارند.

توضیح بیشتر برای علاقمندان: این فیلم هم حالتی وسترن دارد و حتی ترسناک. اگر از این دسته فیلیم ها لذت می برید و با مرموز بودن آن ها ارتباط برقرار می کنید، حتما Bacurau را که یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۰ است تماشا کنید.

IMDb: 7.5

Metacritic: 82%

Rotten Tomatoes: 91%

barcurau

Never Rarely Sometimes Always یا هرگز به ندرت گاهی همیشه

کارگردان: الیزا هیتمن

بازیگران: سیدنی فلانیگان، تالیا رایدر، تئودور پلرین، رایان اگولد، شارون وان اتن، کلی چپمن، کیم ریوس لین، درو سلتزر، کارولینا اسپیرو

خلاصه داستان Never Rarely Sometimes Always: دو دختر عمو در پنسیلوانیا باردار شده. حالا هر دو میخواهند با یکدیگر سفر کرده و به نیویورک بیایند تا فرزندشان را سقط کنند.

توضیح بیشتر برای علاقمندان: این فیلم یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۰ و فیلم تحسین شده سال است و در جشنواره برلین برنده خرس نقره ای شده است.

IMDb: 7.3

Metacritic: 91%

Rotten Tomatoes: 99%

برترین فیلم های 2020

Da 5 Bloods یا پنج هم خون

کارگردان: اسپایک لی

بازیگران: دلروی لیندو، جاناتان میجورز، کلارک پیترس، نورم لوییس، ایسایا ویتلک جونیور، میلانی تیری، پاول والتر هوزر، یاشپر پاکونن، ژان رنو، چادویک بوزمن

خلاصه داستان Da 5 Bloods: چهار سرباز بازنشسته جنگ ویتنام برای اینکه بقایای رهبر خود و گنجینه ای که با یکدیگر مخفی کرده بودند به ویتنام باز میگردند.

توضیح بیشتر برای علاقمندان: این فیلم یک درام جنگی است و داستان جنگی که سال ها از آن گذشته را بازگو می کند. سربازانی که زندگی شان را در جنگ از دست داده و دگرگون کرده حالا به جبهه ای که دیگر ماهیت گذشته را ندارد سفر می کنند. این فیلم نه تنها یک فیلم جدید ۲۰۲۰ است که یکی از بهترین فیلیم های کارگردانش نیز به شمار می رود.

IMDb: 6.5

Metacritic: 82%

Rotten Tomatoes: 92%

برترین فیلم های 2020

بیشتر بخوانید: ارزشی که عشق می‌بخشد؛ درباره فیلم سینمایی مولان ۲۰۲۰

She Dies Tomorrow یا او فردا می میرد

کارگردان: ایمی سایمتز

بازیگران: کیت لین شیل و جین آدامز

خلاصه داستان She Dies Tomorrow: زنی متقاعد شده است که فردا می میرد. ترس از مرگ درست مثل یک ویروس منتشر می شود و یک درام پیچیده و عمیقا ترسناک پدید می آید.

توضیح بیشتر برای علاقمندان: اکران او فردا میمیرد با توجه به شرایط کنونی جهانی و اضطراب از مرگ فراگیر به صورتی کاملا تصادفی بازتاب شرایط فعلی خواهد بود.

IMDb: 5.1

Metacritic: 80%

Rotten Tomatoes: 84%

بهترین فیلم های 2020 She Dies Tomorrow

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *