چه طور تغییر کنیم؟

28
زمان خواندن: ۵ دقیقه

چه طور تغییر کنیم؟ به طور قطع شما تنها انسانی نیستید که به دنبال پاسخ این پرسش می گردید. انسان ها در برهه های متفاوتی در زندگی به دنبال تغییر هستند. گاهی دلشکسته اند و به دنبال جواب می گردند و گاهی متوجه نواقص خود هستند و گاهی هم از دست خود کلافه شده اند. شما به هر دلیلی می توانید بدانید که چه طور تغییر کنید و اغلب موارد این خواست حتی به مرحله تلاش نمی رسد و در برخی موارد هم انسان ها تغییر نیافته به زندگی خود باز میگردند. در ادامه می توانید با روش هایی برای تغییر کردن بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: چگونه بی حوصلگی را درمان کنیم؟

چه طور تغییر کنیم؟
چه طور تغییر کنیم؟

چرا باید تغییر کنیم؟

این گفته منتسب به یک پزشک زیبایی است. فردی که به خانم های مراجعی که قصد داشتند برای زیباتر شدن تیغ جراحی را بپذیرند می گفت: چه کسی شما را آنطور که باید دوست نداشته؟

واقعیت همین است. بسیاری از افراد تنها به این دلیل دست به تغییر می زنند که از سوی فردی خاص یا جامعه ای خاص پذیرفته نشده اند و آنطور که باید دوست داشته نشده اند. تغییر همیشه چیز خوبی نیست. انسان های احساساتی که پس از یک شکست عشقی تصمیم به عاشق نشدن می گیرند هم تغییر کرده اند. ولی آیا این تغییر درستی است؟

انسان ها به دلایل زیادی می خواهند تغییر کنند. اما اغلب این دلیل از هر چیزی مهم تر است. “آنچه که هستند برای آنچه می خواهند جوابگو نیست.” کسی که چندان درسخوان نیست برای پزشک شدن باید تغییر کند و درسخوان شود. چون درس خوان نبودن شاید برای مشاغلی مانند تجارت و… جوابگو باشد ولی برای شغلی مثل پزشک شما باید تغییر کنید و درسخوان شوید.

انسان ها در مواجهه با چنین چالشی دو راه دارند. خود را بپذیرند و بر اساس استعدادها و آنچه هستند انتخاب کنند و یا در جهت خواسته هایشان تغییر کنند. هرچند تغییر کردن در زندگی اجتناب ناپذیر است و انسان هایی که در سراسر زندگیشان تغییر نمی کنند، چندان برنده میدان نیستند.

اما مراقب باشید که برای چه تغییر می کنید و آیا در نتیجه تغییر موجودی ارزشمند تر خواهید بود یا خیر؟

چطور تغییر کنیم؟
چطور تغییر کنیم؟

چگونه تغییر کنیم؟

روش های زیادی برای تغییر کردن وجود دارد ولی کلید اساسی همه این روش ها استمرار است. در طول تاریخ هنرمندان زیادی تلاش کرده اند جامعه شان را تغییر دهند. تا سال های دراز تفکر برتر هنرمندان از ارسطو الهام می گرفتند. اینکه هنر به ویژه تئاتر باید در تماشاگر حالتی را ایجاد کند که به فردی بهتر در اجتماع تبدیل شود. اما در قرن اخیر راه تغییر را نه احساسات آنی و گذرا نسبت به یک نمایش دانسته اند بلکه به تفکر نسبت داده اند. انسان با تفکر تغییر می کند.

اما واقعیت این است که تغییر آگاهانه کار چندان ساده ای نیست و بهتر است برای آن از همه ابزارهای موجود استفاده کنیم.

از ساده شروع کنید

یکی از سخنران های موفقیت در این باره می گفت: من به هر کس که می خواهد لاغر شود و یا زندگی ش را تغییر دهند می گویم از ساده شروع کن. برای شروع صرفا در آغاز هر روز لیوان آب بخور. ولی چرا؟

اگر شما موفق شوید یک ماه هر روز را با یک لیوان آن شروع کنید یا تختتان را مرتب کنید، این در ذهن شما به عنوان یک موفقیت در تغییر کردن ثبت می شود. ذهن موفق با اعتماد به نفس بیشتری قدم های بزرگتر بعدی را برخواهد داشت. اگر می خواهید لاغر شوید برای شروع نوشابه را حذف کنید. اگر می خواهید منظم شوید صرفا تختتان را مرتب کنید.

چگونه تغییر کنیم؟
چگونه تغییر کنیم؟

اضافه کنید و نه حذف

اضافه کردن عادت ها خیلی ساده تر از حذف آن هاست. به عنوان مثال اینکه هر روز نیم ساعت ورزش کنید خیلی ساده تر از این است که دیگر هرگز سیگار نکشید. پس برای شروع به جای حذف عادت هایی که آزارتان می دهد عادات جدیدی اضافه کنید.

برنامه بریزید و به آن پایبند باشید

اگر بخواهید تا با اپلیکیشن زبان یاد بگیرید دولینگو به عنوان یک اپلیکیشن آموزش زبان سه برنامه مجزا دارد. روزی پنج دقیقه. روی ده دقیقه و روزی ربع ساعت. در واقع روزی ربع ساعت برای افرادی است که می خواهند خیلی سخت کوش باشند! اما یک مشکل وجود دارد و آن این است که شما باید هر روز این برنامه را دنبال کنید.

رتبه یک کنکور زبان مدعی بود که تنها روزی ربع ساعت عربی خوانده است. اما هر روز ین کار را تکرار کرده و اگر یک روز به هر دلیلی موفق نمی شده روز بعد ناچار به جبران آن ربع ساعت بوده.

همین ربع ساعت ربع ساعت ها در زندگی که ما خیلی ساده آن ها را اغلب در چاه فعالیت های مجازی میریزیم می تواند برای یک توانمندی و تغییر به کار برود. از آن ها غافل نشوید و تکرار و تکرار و تکرار را سرلوحه قرار دهید.

چه طور تغییر کنیم؟
چه طور تغییر کنیم؟

دید بلند مدت داشته باشید

هیچ ساختمانی یک شبه ساخته نشده پس چرا خیال می کنید که شما یک شبه تغییر خواهید کرد؟ می گویند عادات متفاوت شاید به ۴۰ روز استمرار نیاز داشته باشند اما ما حتی پا را از این فراتر می گذاریم. شما می توانید با یک سال استمرارهای چند دقیقه ای موفقیت های بزرگی کسب کنید.

به خودتان جایزه بدهید

موفقیت های کوچکتان را جشن بگیرید. اگر یک ماه هر روز با یک لیوان آب روزتان را شروع کردید همین را هم جشن بگیرید و به خودتان هدیه بدهید. می توانید هدیه را از اینجا و یا از هر فروشگاه دیگری خریداری کنید. مهم این است که ذهن شما آن هدیه را به عنوان پیروزی شما به خاطر بسپارد.

در واقع سیستم جایزه برای تربیت حیوانات و حتی انسان ها کاربرد دارد و شما هم به طور قطع می توانید خودتان را با این روش تربیت کنید. برای خودتان نقش یک والدین خوب را بازی کنید. فردی که هیچ موفقیت فرزندش را از قلم نمی اندازد.

محیطتان را پر از انگیزه کنید

هر بخشی از اتاق یا محل زندگی که حال شما را بدتر می کند دور بریزید. بنای اطرافتان، لباس ها و… را از نو بسازید. به دنبال چیزهای زیبا برای اضافه کردن به زندگی تان باشید و آنچه که دوست ندارید را از اطرافتان خارج کنید.

از هر قدم مراقبت کنید

مراقبت از هر مرحله، هر قدم، هر دیالوگ و هر صحبت و حتی هر فکر مرحله مهمی در زندگی است. مراقب باشید که به چه فکر می کنید و ذهنتان را در جهت تغییر بهبود ببخشید.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *