در فصل‌های سرد سراغ چه رنگ‌هایی برویم؟

33
رنگ های مناسب پاییز
زمان خواندن: ۴ دقیقه

تغییر فصل با خود سؤالات زیادی را به همراه دارد. چه لباس‌هایی بپوشیم؟ چه رنگ‌هایی را باید بپوشیم؟ و چه لباس‌هایی در این فصل مد هستند؟ این سردرگمی بی‌پایان است. زمانی که می‌خواهید لباس‌های خود را با آخرین مد فصل تطبیق دهید می‌بینید که با کار ساده‌ای روبه‌رو نیستید اما خیلی هم سخت نیست. رنگ های مناسب پاییز و زمستان برای لباس تقریبا رنگ‌های یکسانی هستند. در پاییز بهتر است این رنگ‌ها سیرتر باشند (در واقع با مشکی ترکیب شده باشند). و در زمستان کمرنگ‌تر باشند. در این مطلب توضیح می‌دهیم چطور این رنگ‌ها را انتخاب و با هم ست کنید.

بیشتر بخوانید: چه رنگ هایی را با چه رنگ هایی ست کنیم؟

کبود و جین مناسب برای تمام لباس ها

کبود و جین رنگ‌های کلاسیکی هستند که در فصل‌های سرد از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. از لباس‌های جین گرفته تا ژاکت‌های با رنگ کبود که به این رنگ آبی ملوانی هم می‌گویند را می‌توان با رنگ های مناسب پاییز و زمستان دیگر ست کرد. از این رنگ می‌توانید در تمام لباس‌های خود مثل تی‌شرت، بافت، شلوار، مانتو و… استفاده کنید.

خاکستری؛ آرام و فوق‌العاده

خاکستری، رنگ خنثی، آرام و فوق‌العاده ایست برای هوای سرد. از یک سویشرت راحت خاکستری گرفته تا یک شلوار جین راسته، خاکستری نمای بزرگ‌سالانه و بالغی را به کمد لباستان در پاییز اضافه می‌کند.

شرابی و قرمز؛ مخصوص جشن‌ها

تن‌های رنگی شرابی و قرمز رنگ اصلی جشن‌های پاییزی هستند. قرمز و شرابی را می‌توان در جشن‌هایی مانند عروسی‌ پوشید و از ظاهر جذاب این رنگ‌ها در این جشن‌ها بهره برد. شرابی و قرمز می‌توانند در چکمه‌های شما یا پیراهن و ژاکت‌هایتان خود را نشان دهند. این رنگ‌ها همچنین در زمستان به شما درخشش ویژه‌ای می‌بخشند.

سیاه و سفید

سیاه برای همه فصل‌ها مناسب است. اما در پاییز یک شلوار مخمل کبریتی سیاه می‌تواند ظاهر شما را فوق‌العاده جذاب کند. از طرف دیگر مشکی رنگی است که می‌توانید تقریباً با هر رنگ دیگری بپوشید.
در گذشته پوشیدن رنگ سفید در زمستان به نظر خیلی از طراحان مناسب نبود. امروزه اما طراحان بسیاری به زیبایی شفگت‌انگیز این رنگ در زمستان پی برده‌اند. برای پوشیدن رنگ سفید سعی کنید یک دست لباس بپوشید و از اضافه کردن بی حساب و کتاب باقی رنگ‌ها بپرهیزید.

از خردلی نترسید

خردلی یکی از پرطرفدارترین رنگ های مناسب پاییز است. اگر از پوشیدن این رنگ واهمه دارید از اکسسوری‌هایی مثل کلاه و شال خردلی شروع کنید؛ این آغازی می‌شود برای کاملاً خردلی پوشیدن شما! خردلی رنگ گرم و دلپذیری است که احساس خوبی به شما و اطرافیانتان می‌دهد. غیر از اکسسوری می‌توانید بافت و کاپشن‌های خردلی را هم در بین رنگ‌های پاییزی خود برای لباس‌هایتان استفاده کنید.

ارغوانی؛ رسمی و خوشحال

اگر می‌خواهید رنگ‌ها روشن‌تر به نظر برسند از رنگ ارغوانی استفاده کنید. ارغوانی رنگ مناسبی برای رسمی بیرون رفتن از خانه در هوای سرد است. این رنگ برای لباس‌های ساده‌ای مانند شال، روسری یا پیراهن مناسب است اما به هیچ عنوان برای پوشش‌هایی مثل کفش و چکمه و کیف مناسب نیست.

نارنجی؛ سلطان رنگ های مناسب پاییز

رنگ های مناسب پاییز
شال ترمه گرافیک با رنگ های مناسب پاییز

پاییز را بدون رنگ نارنجی نمی‌توان تصور کرد. رنگی که با آن می‌توانید خود را با رنگ برگ‌های پاییزی هماهنگ کنید. رنگ نارنجی‌ای که برای پاییز پیشنهاد می‌شود معمولاً مقداری به سمت نارنجی روشن میل می‌کند. از طرفی نارنجی رنگ پرشور و شعفی است و برای تطابق با محیط و نشان دادن شادی و نشاط مناسب است. برای اضافه کردن نارنجی به استایلتان شال هرگز نمیرد ترمه گرافیک می‌تواند یک شروع زیبا باشد.

سبزآبی

در ظاهر شاید سبزآبی جزو رنگ های مناسب پاییز و زمستان به نظر نیاید اما در اصل سبزآبی رنگ مناسبی برای ترکیب با دیگر رنگ‌ها درفصل‌های سرد است. سبزآبی در ترکیبش با رنگ‌هایی مثل نارنجی، کرم و شتری و دیگر رنگ‌های گرم باعث می‌شود که این رنگ‌های گرم روشن‌تر به نظر برسند و ظاهر جذابی را بسازند.

شتری

رنگ شتری یکی از رنگ‌های کلاسیک پاییز است. این رنگ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کت در پاییز است. همراه رنگ شتری می‌توانید لباس‌هایی از خانواده همین رنگ بپوشید. یک کار که برای جذاب‌تر شدن ظاهرتان با رنگ شتری می‌توانید انجام دهید پوشیدن این رنگ با کمربندی از رنگ‌های خانواده متضاد این رنگ مثل سبز و آبی است.

رنگ رز؛ ملیح و پرطراوت

اگر از رنگ‌های گرم خسته شده‌اید و به دنبال یک رنگ روشن‌تر می‌گردید رنگ رز به شما پیشنهاد می‌شود. این رنگ از رنگ‌های روشن مناسب پاییز است که کاملاً مناسب زنان است و ظاهری دخترانه به شما می‌دهد. در حالی که رنگ صورتی شما را بیشتر به یاد تابستان و بهار می‌اندازد، رز با یک پرده تیره شدن کاملاً رنگی پاییزی به حساب می‌آید و در پاییز رنگ فوق‌العاده‌ای برای دختران جوان بشمار می‌رود.

نکات کلی‌ درباره رنگ های مناسب پاییز و زمستان

  • رنگ‌های گرم رنگ‌های مناسب‌تری برای فصل پاییز هستند به خصوص اگر می‌خواهید صمیمی‌تر بنظر برسید.
  • در انتخاب رنگ لباس رنگ چشم،‌ پوست و مو را مد نظر قرار دهید. برای مثال پوست‌های با رنگ گرم پاییزی‌تر به حساب می‌آیند و برای ست شدن با رنگ‌های پاییزی کار ساده‌تری دارند.
  • برای بهتر به نظر رسیدن درزمستان و پاییز رنگ‌های سردی مانند زرد کمرنگ، سبز دریایی و به‌طور کلی رنگ‌های ملایم کمتر بپوشید.
  • برای پوشیدن جین در پاییز سراغ جین‌های تیره بروید. اما در زمستان می‌توانید از جین‌های روشن‌تر با میزان سفید بیشتری در ترکیب رنگی آبی و سفید استفاده کنید.
  • در فصل‌های سرد اکسسوری‌هایی مانند شال و کلاه و کیف را فراموش نکنید. این اکسسوری‌ها می‌توانند استایل شما را منحصر به فرد کنند.
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *