دوستی رنگ ها؛ چه رنگی با چه رنگی همخوانی دارد؟

55
زمان خواندن: ۷ دقیقه

اینکه چه رنگی با چه رنگی ست می شود تا حد بسیار زیادی به ذوق و سلیقه شما مربوط است. شما تعیین کننده رنگ مورد علاقه و همچنین ترکیب مورد علاقه خود هستید. با این وجود خیلی از مواقع ذهن و سلیقه و همچنین دارایی های ما یکدیگر را همراهی نمی کنند.

به عنوان مثال ممکن است خیال کنید که ست مناسب رنگ شالتان را در هیچکدام از مانتوهایی که دارید پیدا نمی کنید و مجبورید مانتوی تازه ای بخرید. بهتر است دوباره به رنگ لباس هایتان نگاه کنید و جسارتتان را محدود به انتخاب های همیشگی نکنید. اگر بتوانید کنترل رنگ ها را در دست بگیرید، کنترل بخش زیادی از زیبایی تان را در دست گرفته اید.

هر رنگ با چه رنگی ست می شوند؟

رنگ ها بسیار از آنچه خیال می کنید حراف ترند. آن ها می توانند شخصیت شما را پیش از آنکه حتی صحبت کنید معرفی کنند. آدم ها ممکن است به خاطر استفاده از یک رنگ خاص در یک قرار ملاقات دوستتان داشته باشند و یا حتی از شما متنفر شوند. تاثیر رنگ ها را دستکم نگیرید.

بیشتر بخوانید: روانشناسی رنگ مورد علاقه شما؛ چه رنگی را دوست دارید؟

خیلی پیش می آید که یک لباس یا یک رنگ خاص توجه شما را در ویترین مغازه جلب کند و پس از خرید متوجه شوید که هیچ ایده ای درباره ترکیب آن با دیگر رنگ ها ندارید. یا خیلی وقت های دیگر پیش می آید که خیلی اتفاقی متوجه می شوید دو رنگ از لباس های تان چقدر به یکدیگر می آمده و شما روحتان هم خبر نداشته است.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در این پست تنها ست کردن رنگ هاست که مورد بررسی قرار می گیرد و اینکه چه استایل و نوع لباسی با چه استایل دیگری تطابق دارد؛ با اینکه مسئله بسیار مهمی است ولی آن را در اینجا نمی توانید پیدا کنید.

خوب فکر کنید. به نظر شما چند جفت از لباس های شما جوری با هم ست هستند که انگار متعلق به یکدیگرند ولی شما حتی یک بار به ذهنتان خطور نکرده با هم بپوشیدشان؟ این پست برای پیدا کردن آن لباس ها و آن رنگ هاست.

چه رنگی با مشکی ست می شود؟

بهتر است از آسان شروع کنیم. بله خوشبختانه هر رنگی با مشکی ست می شود. مخصوصا رنگ های اصلی مانند قرمز در کنار مشکی از جذابیت حیرت انگیزی برخوردارند. مشکی یکی از رنگ های مهربان و با این وجود گول زننده است.

نکته نخستی که درباره مشکی باید بدانید این است که مشکی و ترکیب دو رنگ متفاوت دیگر را با احتیاط بیشتری استفاده کنید. به عنوان مثال ترکیب زرد، قرمز و مشکی شاید در چیدمان جذاب باشد ولی برای لباس پوشیدن شما مخصوصا اگر رنگ مشکی غالب نباشد می تواند دردسر آفرین باشد. با این حال ترکیب مشکی سبز تیره و سبز روشن آنقدرها بد نیست. به طور کلی اگر تعداد رنگ هایی که می خواهید با مشکی ست کنید بیشتر از دو رنگ شد با احتیاط بیشتری عمل کنید.

نکته دوم اینکه رنگ مشکی با سرمه ای و قهوه ای ترکیب جذابی نمی سازد.

چه رنگی با سفید ست می شود

چه رنگی با سفید ست می شود؟

رنگ سفید هم یکی دیگر از رنگ های مهربان است. رنگ مشکی و سفید را می توانید با احتیاط با یکدیگر ست کنید. مراقب باشید که یکی از این دو رنگ باید غالب باشد وگرنه در اغلب مواقع ترکیب رنگ سیاه و سفید جذابی نخواهید داشت.

آبی کاربنی، زرشکی، سبزآبی یا فیروزه ای، ارغوانی و سایر رنگ های خاص و ترکیبی که ست کردن نسبتا سختی دارند به راحتی با سفید ست شده و ترکیب جذابی خلق می کنند.

چه رنگی با قرمز ست می شود؟

قرمز را می توانید با رنگ های بسیاری امتحان کنید. این رنگ شما را در تطابق آنقدرها اذیت نمی کند و با اغلب رنگ ها ست می شود. با این وجود بهتر است به جای امتحان کردن درجات مختلف رنگ قرمز با هم، این رنگ را با ترکیب رنگ های دیگر بپوشید. رنگ قرمز به خودی خود چشم گیر است. پوشیدن رنگ های دیگر با قرمز کمی از جلب توجه آن کم کرده و در عوض جذابیت را به آن اضافه می کند.

ترکیب مشکی و قرمز یکی از ترکیب های کلاسیک و زیباست که حتی برای لباس شب می تواند چشمگیر باشد.

رنگ قرمز علاوه بر این با رنگ هایی مانند زرد و آبی نیز ست می شود.

چه رنگی به زرشکی می آید: اگر رنگ لباس شما قرمز تیره، زرشکی یا آلبالویی باشد، آن را می توانید با رنگ هایی مثل سفید و یا آبی نفتی تست کنید. همچنین رنگ خاکستری را به عنوان یک خنثی دوست دار قرمز فراموش نکنید. رنگ زرد خردلی نیز جذابیت متفاوتی در کنار زرشکی خواهد داشت.

چه رنگی به صورتی می آید: رنگ صورتی را خیلی ساده می توانید با قرمز ست کنید. ولی ما پیشنهاد جذاب تری برای شما داریم. رنگ های فیروزه ای یا آبی روشن، طوسی و خاکستری روشن و البته سفید از دوستان جذاب رنگ صورتی هستند. صورتی با جین روشن نیز ترکیب زیبایی به شما خواهد داد.

چه رنگی با زرد ست می شود؟

رنگ زرد از آن دسته رنگ های جذاب و چشم گیر است. رنگ زرد ترکیب خوبی با سیاه خواهد داشت ولی با این وجود اگر به دنبال ترکیب یک رنگ تیره با زرد هستید، سرمه ای را از یاد نبرید. ترکیب رنگ سرمه ای با زرد مخصوصا اگر شال شما سرمه ای باشد و لباستان زرد می تواند جذاب باشد. به طور کلی رنگ های آبی کدر و تیره علاوه بر سرمه ای، مانند آبی نفتی در کنار زرد جذاب خواهند بود.

چه رنگ هایی با زرد ست می شود

رنگ بنفش هم به عنوان مکمل رنگ زرد می تواند استفاده شود. البته به شرطی که یکی از این رنگ ها خیلی روشن تر از دیگری باشد. به عنوان مثال ترکیب بنفش و لیمویی می تواند جذاب باشد.

ترکیب قرمز و زرد هم به شرط روشن بودن یکی می تواند ترکیب جالبی باشد. البته اگر رنگ آبی نفتی را به این ترکیب اضافه کنید و یا از رنگ های خنثی دیگری استفاده کنید، ترکیب شما زیباتر خواهد بود.

در این میان از جذابیت رنگ طوسی و زرد غافل نشوید. این ترکیب یکی دیگر از ترکیب های زیبایی است که می توانید برای لباس هایتان از آن ها استفاده کنید.

چه رنگی به لیمویی می آید: رنگ لیمویی را می توانید با رنگ هایی مانند مشکی و ترکیب نارنجی و سبز لجنی به راحتی ست کنید. مخصوصا ترکیب لیمویی و سبز می تواند خیلی جذاب باشد.

چه رنگی به نارنجی می آید: درجات مختلف رنگ نارنجی با درجات مختلف رنگ بنفش هماهنگ خواهد بود. آبی خیلی روشن یا جین های روشن نیز رنگ جذابی برای هماهنگی با نارنجی خواهند بود. ارغوانی و مشکی را در این میان از یاد نبرید.

ست نارنجی

چه رنگی به قهوه ای می آید: لباس های قهوه ای با رنگ های کرم و خردلی ترکیب جذابی دارند. مخصوصا ترکیب کرم و قهوه ای یک ترکیب پاییزه جذاب است. ولی اگر دوست دارید متفاوت عمل کنید ترکیب قهوه ای با سرمه ای را فراموش نکنید.

چه رنگی به سبز می آید: رنگ سبز را می توانید با رنگ هایی مانند خردلی و انواع دیگر زرد مثل لیمویی ست کنید. طوسی نیز یکی از رنگ های مناسب برای پوشیدن با رنگ سبز است.

چه رنگی با آبی ست می شود؟

چه رنگی به آبی می آید؟
برای خرید کیف کلیک کنید.

رنگ آبی خوشبختانه با اغلب رنگ ها همخوانی دارد. شما می توانید رنگ آبی روشن را با رنگ هایی مانند صورتی، سفید، طوسی و لیمویی ست کنید.

برای ست کردن رنگ آبی تیره تر می توانید به سراغ رنگ هایی مانند زرشکی، زرد و حتی سبز بروید. رنگ آبی تیره زمانی که کمی با طوسی مخلوط شده باشد می تواند تا حدی کار رنگ های خنثی را برای شما کرده و با اغلب لباس ها ست می شوند.

چه رنگی به فیروزه ای می آید: فیروزه ای از آن دسته رنگ های زیبا و خاص است. اگر فیروزه ای شما بیشتر به آبی مل م کند شما م توانید از رنگ های صورتی، لیمویی و سرمه ای برای ست کردن انتخاب کنید. ولی اگر فیروزه ای لباس شما به رنگ سبز میل می کند رنگ هایی مانند سفید، خاکستری و حتی زرد می تواند انتخاب های مناسبی باشند.

چه رنگی به ارغوانی می آید: ارغوانی نیز یکی دیگر از آن دسته رنگ های جذاب و خاص است. شما می توانید ارغوانی را با سرمه ای بپوشید. هرچند که انتخاب ریسک پذیری به نظر نمی رسد ولی زیباست. از طرفی دیگر جلوه ارغوانی با رنگ مشکی می تواند چشمگیر باشد.

بیشتر بخوانید: در فصل های سرد سال بیشتر به سراغ چه رنگ هایی برویم؟

اگر دوست دارید تا خلاق باشید؛ قوانین کلی ست کردن لباس:

  • رنگ های اصلی عبارتند از قرمز، آبی و زرد؛ شاید باورش دشوار باشد ولی همه رنگ ها را می توان تنها با همین سه رنگ به دست آورد.
  • رنگ های درجه دوم عبارتند از رنگ هایی که از ترکیب دو به دو رنگ های اصلی به دست می آید: نارنجی، بنفش و سبز.
  • رنگ های سیاه و سفید و هر مقدار ترکیبی از این دو با یکدیگر، یعنی رنگ هایی مانند طوسی و خاکستری، خنثی هستند.
  • رنگ زرد مکمل بنفش، نارنجی مکمل آبی و سبز مکمل قرمز است.
  • شما برای ست کردن رنگ ها می توانید در ابتدا رنگ های سرد را با یکدیگر و رنگ های گرم را با یکدیگر ترکیب کنید.
  • ترجیحا در انتخاب لباس رنگ های مکمل را با یکدیگر ترکیب نکنید. مگر اینکه یکی از آن ها خیلی ملایم باشد. به عنوان مثال ترکیب رنگ سبز با قرمز خیلی ملایم یا ترکیب زرد با بنفش خیلی روشن می تواند بد نباشد. ترکیب نارنجی با آبی خیلی روشن نیز زیباست.
  • شما می توانید با استفاده از رنگ های مشابه ترکیب های جذابی درست کنید. به عنوان مثال درجه های متفاوت یک رنگ سبز می تواند یک ست جذاب برای لباس شما باشد. البته در ست کردن رنگ های مشابه بیش از سه تنوع رنگی به کار نبرید.
  • رنگ های اصلی بسیار جذاب اند و با این وجود ست کردنشان می تواند کمی دشوار باشد. آن ها را به راحتی با رنگ های خنثی یا درجات مختلف رنگ های خودشان می توانید ست کنید.
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *