ساخت نشانگر کتاب با ساده ترین چیزهایی که داریم

1677
زمان خواندن: ۴ دقیقه

استفاده از نشانگر کتاب این روزها خیلی بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است. قبلا خیلی کمتر چیزی به عنوان نشانگر کتاب، بوک مارک یا نشانک کتاب وجود داشت. اغلب آدم ها برای اینکه فراموش نکنند تا کجا خوانده اند لبه آن صفحه را تا می کردند یا لایش یک مداد و خودکاری جا می گذاشتند. یا اگر خیلی به کتابشان علاقمند بودند یک کاغذ یا مقوا یا دستمال کاغذی دم دستی بر میداشتند و لای کتاب می گذاشتند یا اصلا شماره صفحه را حفظ و یادداشت می کردند. حالا این روزها شما می توانید برای خرید نشانگر کتاب به کتابفروشی ها و یا شهر کتاب ها مراجعه کنید و یا روی کتابی که می خرید به عنوان اشانتیون دریافت کنید. منتها راه حل جذاب تری هم وجود دارد و آن هم ساخت نشانگر کتاب محبوبتان با دست های خودتان است.

ساخت نشانگر کتاب به ساده ترین شکل ممکن

خوشبختانه همانطور که از تاریخچه بوک مارک و نشانک کتاب بر می آید، داشتن یک نشانک کتاب آنقدرها هم سخت نیست. شما می توانید از هر چیزی که لای یک کتاب جا شود نشانک کتاب بسازید. البته بهتر است بوک مارک شما دارای چند مشخصات باشد.

اول اینکه مراقب باشید بوک مارک شما آنقد ضخیم نباشد که به بافت کتاب شما ضربه زده و آن را از حالت طبیعی و جذاب خود خارج کند. همچنین آنقدر هم نازک نباشد که لای کتاب گم شود و نتوانید پیدایش کنید.

دومین نکته اینکه اگر بتوانید یک بخش نخی به بوک مارک خود اضافه کنید تا از کتاب آویزان شده و سریع تر بتوانید به صفحه دلخواه خود دسترسی پیدا کنید.

سومین نکته که چندان هم لازم نیست ولی بوک مارک شما را خیلی کاربردی تر و جذاب تر می کند این است که قابلیت نت نوشتن از کتاب را به آن اضافه کنید. این کار را خیلی ساده با بوک مارک های مقوایی می توانید انجام بدهید و یا حتی به سایر بوک مارک ها یک بخش کاغذی اضافه کنید.

حالا ما چند ایده ساده برای ساخت نشانگر کتاب یا یک کاردستی نشانگر کتاب ساده داریم.

ساخت نشانگر کتاب مقوایی

بیشتر بخوانید: آموزش دوخت کیف پارچه ای خرید

ساخت نشانگر کتاب با مقوا یا کاغذ

خب قبل از هر چیز بد نیست ابتدایی ترین روش ساخت نشانگر کتاب با مقوا را یادآوری کنیم. یک مقوا بردارید و آن را به هر شکلی که دوست دارید(ترجیحا مستطیل) ببرید. بعد هم روی آن نقاشی کنید یا کاغذ رنگی و پارچه و نخ و هر چه دوست دارید بچسبانید و برای خودتان جمله هایی که دوست دارید بنویسید. مثلا ” این کتاب زندگی منو عوض می کنه.” یا “من عاشق کتاب خوندنم فقط کاش گوشیم بذاره!” یا هر جمله ای که دوست دارید و کتاب خواندن شما را جذاب تر می کند.

یکی دیگر از هزار راه ساخت نشانک کتاب با کاغذ را در زیر برایتان نشان می دهیم. برای این نشانک کتاب فقط و فقط به یک کاغذ مربعی نیاز دارید. حتی لازم نیست این کاغذ خوشگل و رنگی باشد. اگر بخواهید خودتان می توانید رنگش کنید و خوشگلش کنید که برای آن هم به اندازه همه رنگ ها و طرح های دنیا حق انتخاب دارید.

ساخت نشانک کتاب کاغذی

یک کاغذ مربعی بردارید و آن را از قطر مربع تا بزنید تا به دو مثلث تقسیم شود.

حالا مثلت متساوی الساقین خود را از دو گوشه برابر بگیرید و تا کنید تا یک مربع داشته باشید.

اگر گوشه های تا شده را رها کنید میبینید که خط های تا یک مربع کوچک در وسط برای شما ساخته اند. گوشه بالای آن مربع لوزی مانند را تا کنید.

حالا گوشه های مثلثی که قبلا تا کرده اید را بردارید و توی جیبی که برای مربع وسطی درست کردید فرو کنید.

شما یک نشانک کتاب لوزی مربعی دارید که می تواند گوشه صفحه ای که تا آنجا خوانده اید جا بگیرد.

حتی می توایند طرح هایی مانند هیولا یا حیوان دراورید که به نظر برسد یک موجود در حال بلعیدن کتاب است.

ساخت نشانک کتاب کاغذی

ساخت نشانک کتاب چوبی

برای ساخت نشانک کتاب چوبی به تنها چیزی که نیاز دارید چوب بستنی است. پس اگر هوس بستنی کرده اید چوبش را دور نیندازید چون می توانید بوک مارک های خلاقانه ای با استفاده از چوب بستنی بسازید.

شما می توانید بالای چوب بستنی را سوراخ کرده و یک آویز نخی به آن آویزان کنید و یا حتی از روبان های رنگی یا کاموا کمک بگیرید. اگر هم نه که خیلی ساده می توانید روی چوب بستنی ها نقاشی کنید.

ساخت نشانگر کتاب چوبی

در آخر

همانطور که دیدیم نشانک کتاب خیلی می تواند ساده تر از آنچه که به ذهنتان می رسیده درست شود. فقط کافی است کمی خلاق باشید و به دور ریختنی ها و لوازم دور و برتان شکل دیگری نگاه کنید.

نشانک کتاب

دوست دارید نشان کتاب بخرید؟

در فروشگاه ترمه گرافیک بی شمار طرح ممکن برای خرید نشان کتاب وجود دارد. اگر حوصله ساختن نشان کتاب ندارید و یا دست به ساختن زدید و از نتیجه راضی نبودید؛ نشان های کتاب چوبی ترمه گرافیک را نگاه کنید. شک نکنید که ترمه گرافیک برای هر سلیقه ای هدیه ویژه ای دارد.

6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 دیدگاه برای “ساخت نشانگر کتاب با ساده ترین چیزهایی که داریم

  1. عالی بود من میخواستم طرح معمولی باشه هرجا میرفتم طرح قلبی بود و … ولی این خیلی عالی بود خودمم همینو قبلا بلد بودم ولی یادم رفت در هر صورت خیلی بدردم خورد:)

  2. خیلی مرسی واقعا مفید بود

  3. سلام . دستتون درد نکنه خیلی عالی و خوب بود.

  4. · 1402-06-20 در 16:07

    خیلی جالب بود
    من که خوشم اومد