آموزش دوخت کیف پارچه ای خرید؛ برای شما و محیط زیست

97
زمان خواندن: ۴ دقیقه

دوخت کیف پارچه ای خرید کار ساده ای است که می تواند شما و محیط زیست را از شر کیسه های به درد نخور خلاص کند. شما خیلی ساده می توانید در منزل با پارچه هایی که شاید به کار دیگر هم نیایند یک کیسه خرید پارچه ای خوب برای خود بدوزید. با ما همراه باشید تا روش دوخت کیسه پارچه ای خرید را یاد بگیریم.

فواید استفاده از کیف پارچه ای خرید:

یکی از کلافه کننده ترین چیزها بعد از خرید جمع آوری کیسه هایی است که از خرید جمع شده است. این کیسه ها بیشتر از هر چیز اتاق و خانه را بهم ریخته می کنند. حالا این همه کیسه را در محیط زیست تصور کنید. ساک خرید پارچه ، کیف خرید پارچه ای، کیسه خرید پارچه ای و یا هر نام دیگری که صدایش می زنید می تواند شما را از شر تمامی این کیسه ها نجات دهد. با دوخت کیف پارچه ای خرید از این به بعد می توانید در جواب هر فروشنده ای که میپرسد کیسه هم بگذارم؟ بگویید نه. کیف دارم.

بیشتر بخوانید: ساخت نشان کتاب با وسایل دور ریختنی

مشخصات کیف خرید پارچه ای بسیار ساده است. این کیف ها شبیه کیسه های خرید بزرگ پارچه ای هستند که زیپ یا دکمه ای ندارند که دسترسی شما را به خریدهایتان مانع شود.

لوازم مورد نیاز برای دوخت کیف پارچه ای خرید:

  • یک مستطیل پارچه ای به ابعاد ۴۵ سانتی متر در ۷۰ سانتی متر (اگر بخواهید کیسه پارچه ای شما داخل جذابی داشته باشد می توانید یک پارچه طرحدار دیگر به همین ابعاد تهیه کنید)
  • لایی چسب یا آستری برای محکم شدن کیف ۷۰ در ۴۵ سانتی متر
  • ۱۰۰ سانتی متر نوار کتان برای دسته کیف(یا می توانید از خود پارچه کیف نوار بدوزید)
  • قیچی
  • چرخ خیاطی
  • اتو
  • نخ
آموزش دوخت کیسه خرید

آموزش دوخت کیسه پارچه ای خرید

مرحله اول

برای اول کار بهتر است پارچه های مان را با برش آماده کنیم. شما به دو پارچه ۳۵ در ۴۵ نیاز دارید. یعنی باید آن پارچه ۷۰ در ۴۵ اولیه را به دو مستطیل برابر تقسیم کنید. اگر می خواهید تا کیف شما دو لایه باشد پارچه درونی را هم به دو بخش به همین شکل تقسیم کنید.

حالا وقتش شده تا به سراغ آستر کیف برویم. اگر دوست دارید کیف شما محکم و خوش قواره بایستد به این آستر نیاز دارید. اگر هم این مسئله برای شما اهمیتی ندارد حتی نیاز به لایه چسب نخواهید داشت. لایه چسب را درست به اندازه همان ابعاد مستطیل های قبلی ببرید.

تا اینجا ما ۴ یا ۶ مستطیل ۳۵ در ۴۵ داریم.

نوار کتان را هم به دو دسته ۵۰ سانتی متری تقسیم کنید. البته اگر دسته های کیسه خرید بزرگتر و یا کوچکتر دوست دارید می توانید ابعاد آن را تغییر دهید.

آموزش دوخت کیف پارچه ای خرید

مرحله دوم

در این مرحله از دوخت کیسه خرید پارچه ای باید آستر یا لایه چسب ها را به کیف بدوزید و اتو کنید تا محکم شوند.

آموزش دوخت کیسه خرید پارچه ای

مرحله سوم

حالا وقتش رسیده تا برای دوخت کیف پارچه ای خرید قسمت گوشه های پایین را بهم بدوزید. اگر دوست داشته باشید می توانید در پایین آستر و همه مستطیل هایی که دارید دو مربع ۵ سانتی متری در گوشه ها دراورید تا راحت تر بهم متصل شوند. ولی اغلب نیازی به اینکار ندارید و میتوانید اضافه ها را بعدا هم برش بدهید.

آموزش دوخت کیسه پارچه ای خرید
کیسه خرید پارچه ای

مرحله چهارم

در این مرحله از دوخت کیسه پارچه ای خرید شما باید بندهایی که از پیش آماده کرده اید را وصل کنید. آن ها را به سادگی وصل کرده و بدوزید. برای تمیز تر شدن دوخت می توانید آن ها را بین دو پارچه ای که دارید بدوزید تا به چشم نیایند. اگر دوست دارید تا بند کیف شما شق و رق و محکم باشد می توانید از لایه چسب برای آن ها هم استفاده کنید.

کیسه خرید پارچه ای

مرحله پنجم

مرحله پنجمی وجود ندارد. کیف شما آماده استفاده است. فقط اگر دوست داشته باشید می توانید روی کیف را با پارچه های به جای مانده تکه دوزی کنید و طرح مورد علاقه تان را نقاشی کنید. حالا در خرید با این کیف ها محیط زیست از دست شما راضی خواهد بود.

دوخت کیف خرید پارچه ای

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *