به مناسبت روز سینما؛ چه افرادی با فیلم گریه می کنند؟

36
زمان خواندن: ۳ دقیقه

سینما یکی از عجیب ترین چیزهایی است که وارد زندگی انسان و قلب عده بسیاری را تسخیر کرد. شاید عجیب باشد ولی خیلی از ما هنگام تماشای فیلم گریه کرده‌ایم و خندیدیم. با اینکه آنچه دیدیم فقط یک داستان بوده و واقعیت نداشته است. پس چرا متاثر شدیم؟ چرا پس برای شخصیت ها خوشحال یا ناراحت شدیم؟ آن ها که وجود ندارند. هیچ چیز که واقعی نیست.

اگر با فیلم گریه می کنید پس حتما در روز سینما با ما همراه باشید و مطلب زیر را بخوانید که چرا شما و یا هر کس دیگری ممکن است با تماشای فیلم گریه کند؟

بیشتر بخوانید: بخند و تمام دنیا با تو خواهد خندید، گریه کن و تنها خواهی گریست!

مرز واقعیت و خیال در گریه با فیلم

در خواب گریه کرده اید؟چرا؟ مگر خواب شما واقعی است؟ مسلما نه ولی زمانی که خواب بوده اید خیال می کردید که واقعیت دارد. خیلی از ما حتی با فکرهای ناخوشایند زیر گریه می زنیم ولی چرا؟

فیلم ها، در واقع بهتر است بگوییم اغلب فیلم ها، همه تلاششان را می کنند که شما را در خود غرق کنند و به شما بقبولانند که فیلم نمیبینید بلکه آنچه مشاهده می کنید یک واقعیت است. اگر آن ها می خواستند شما بدانید که دارید فیلم میبینید بازیگران هیچ وقت مجبور نبودند تا طبیعی بازی کنند. فیلم به خوبی می داند که چه طور می تواند واقعیت را جعل کند.

جالب است بدانید که حتی اگر این طور نبود و فیلم ها اینقدرها هم تلاش نمی کردند واقعی به نظر برسند باز هم شما با دیدن آن ها گریه می کردید. مغز ما آنقدرها هم در تشخیص واقعیت و خیال مهارت ندارد. علاوه بر این معیار مغز برای گریه کردن، احساساتی شدن یا نشدن دروغ و واقعیت نیست. بلکه گریه دار بودن یا نبودن است. یک فیلم گریه دار به خوبی می داند که شما با چه صحنه ای بیشتر متاثر خواهید شد و همان را نشانتان خواهد داد.

حس همدلی وقتی با فیلم گریه می کنید

بد نیست بدانید که افرادی که از دیدن ناراحتی و اندوه دیگران گریه می کنند و متاثر می شوند اغلب برخلاف تصور عموم افراد ضعیفی نیستند حتی قوی تر اند. آن ها علاوه بر رنج خودشان می توانند برای دیگران نیز اندوهگین شوند و این توان روحی بالایی می خواهد. علاوه بر این احساسات شما و گیرایی آن قوی تر است و قوای دریافتی نیرومند تری دارید. این مسئله در تماشای فیلم گریه دار نیز صادق است. افرادی که با فیلم گریه می کنند قادرند تا خودشان را در جایگاه فرد مقابل قرار دهند و به جای او نیز رنج را تحمل کنند. این افراد نیرومند تر از سایرین اند.

فیلم گریه دار به مناسبت روز سینما

مسلح به ابزار ابراز احساسات

بد نیست بدانید که ابراز احساسات آن هم به روش درست کاری نیست که از عهده هرکسی بر آید. افراد متعددی احساساتی را به اشتباه به جای احساسی دیگر بروز می دهند. به عنوان مثال وقتی که شدیدا ناراحت اند به جای گریه و ابراز اندوه فریاد می زنند که شکلی از ابراز خشم است. یا در طرفی دیگر افراد بسیاری هستند به طور کلی در ابراز احساسات ناتوان اند. اگر شما یکی از آن دسته افرادی هستید که به سادگی با فیلم گریه می کنید پس خیالتان راحت، شما در ابراز احساسات قدرمندید.

ارتباط ساده تر با دیگران

زمانی که همدلی و ابراز صحیح احساسات یکی از توانمندی های شما باشد توان ارتباط گرفتن با دیگران، یکی دیگر از مهارت های شما خواهد بود. شما وقتی که با کاراکترهای غریبه فیلم ها می توانید ارتباط برقرار کنید و همپای آن ها اشک بریزید و با فیلم گریه کنید پس قطعا انسان های واقعی در اطرافتان را بهتر درک خواهید کرد.

در آخر

خیلی چیزها ممکن است شما را به اینکه حین تماشای فیلم گریه کنید تشویق کند. اینکه فیلم شما را به یاد خاطره تلخی در گذشته می اندازد نیز می تواند یکی از این ها باشد. ولی به طور کلی همانطور که گفتیم گریه کردن با فیلم مسئله ای نیست که بابت آن احساس ضعف کنید و ناراحت باشید. اینکه شما قادرید چنان با سینما و فیلم ارتباط برقرار کنید که منجر به اشک های واقعی می شود یک قدرت جذاب است که حتی از نظر روانشناسی ثابت شده است. حتی اگر این مسئله هم در میان نباشد، شما فیلم ها را می فهمید درک می کنید تا حدی که با فیلم گریه می کنید و از جمله افرادی هستید که روز سینما را می توان به آن ها تبریک گفت.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *