بهترین انیمیشن هایی که برای بزرگسالان ساخته شده اند

59
زمان خواندن: ۵ دقیقه

انیمیشن بزرگسالان شاید در ابتدا ترکیبی عجیب به نظر بیاید ولی انیمیشن ها همیشه در تلاش بودند تا بتوانند بزرگترهایی را که همراه با فرزندشان به سینما آمده بودند نیز مجذوب خود کنند. به همین خاطر است که اغلب انیمیشن ها مخاطب هایی از تمامی سنین دارند و آن ها هر کدام درک متفاوتی از فیلم خواهند داشت. اما در این میان انیمیشن هایی هستند که خاص مخاطب بزرگسال ساخته شده اند و حتی برخی از آن ها برای کودکان و نوجوانان مناسب نیستند.

چرا انیمیشن بزرگسالان ساخته می شود؟

پاسخ این سوال هم خیلی ساده و هم خیلی دشوار است. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که ساخت انیمیشن و کارتون که به نظر مختص کودکان خلق شده است را برای بزرگسالان توجیه کند. یکی از این دلایل خیلی ساده و البته مهم این مسئله است که هنوز تکنولوژی قادر نیست صحنه هایی را با هزینه ای کم در فیلم بازنمایی کند، در حالی که انیمیشن خیلی ساده می تواند آن ها را به خلاقانه ترین شیوه بسازد.

انیمیشن برای بزرگسالان خیلی اوقات بسیار کم هزینه تر و کم زحمت تر از فیلم سینمایی خواهد بود. به عنوان مثال پیر و جوان کردنی که در یک انیمیشن تنها به چند خط کم و زیاد بستگی دارد؛ ساعت ها گریم هر روزه را می طلبد.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹

سالیانه انیمیشن ها، کارتون ها، انیمه ها و… مختص بزرگسالان تولید می شود و طرفداران بسیار زیادی دارد. کسی نمی تواند بگوید سریال محبوب سیمسون، سوت پارک یا فمیلی گای و ریک اند مورتی -حتی ذره ای- برای کودکان مناسب است یا محبوب ترین انیمه ها مخاطب کودک و نوجوان دارند. دنیای انیمیشن محدودیت های مالی، فضایی و حتی عقلانی جهان واقعی را ندارند. برای همین هنرمندان قادرند تا اوج خلاقیت خود را در آن به نمایش بگذارند.

در ادامه می توانید سرگرم کننده ترین و بهترین های انیمیشن برای بزرگسالان را بخوانید:

کارتون بزرگسالان
آقای روباه شگفت انگیز یک انیمیشن برای بزرگسالان

آقای روباه شگفت انگیز The Fantastic Mr. Fox

اگر گرند هتل بوداپست را دیده باشید پس حتما وس اندرسون خلاق، تصویر پرداز و قصه گو را به خوبی می شناسید. اگر فیلم های وس اندرسون نظرتان را جلب کرده باشد از شباهت همه چیز از رنگ و لعاب گرفته تا چیدمان و حتی حرکت بازیگران و دوربین به هنر نقاشی شگفت زده خواهید شد. حالا کسی که فیلم هایش این چنین به نقاشی شبیه اند چرا نتواند یک انیمیشن ساز فوق العاده باشد؟

وس اندرسون آقای روباه شگفت انگیز و Isle of Dogs  را به عنوان انیمیشن در کارنامه خود دارد و به جرئت می توان گفت که هر دوی این ها از بهترین انیمشن بزرگسال جهان هستند که می توانند علاوه بر سرگرم کننده بودن شما را به هیجان آورد.

البته نمی توان گفت که کودکان از دیدن این انیمیشن ها خوششان نخواهد آمد و یا اذیت خواهند شد. ولی وس اندرسون با وجود داستانگویی ساده و خالی از پیچیدگی و حتی کودکانه ش، مخاطب بزرگسال را هدف گرفته است.

انیمیشن بزرگسالان
وینسنت دوست داشتنی یا دوست دار تو وینسنت؛ انیمیشن بزرگسالان

دوستدار تو، ونسان Loving Vincent

ونگوگ در ۳۷ سالگی با یک ضربه گلوله مرد. خودش می گفت که خودکشی کرده است و درواقع ونگوگ در اواخر عمر چنان افسرده بوده که همچین حادثه ای ابدا بعید نیست. ولی روایت های مشکوکی نیز وجود دارد که می گوید او بر اثر شلیک گلوله ای سهوی از سوی دو نوجوان کشته شده و برای حفاظت از این دو نوجوان خود را قاتل خودش معرفی کرده است. حتی شکل اصابت گلوله به شکم او شبیه به خودکشی نیست.

این مرگ چنان عجیب و مرموز است که می تواند به سادگی سوژه یک اثر سینمایی باشد و چه اثر سینمایی بهتر از یک انیمیشن از نقاشی هایی درست همانطور که خود ونگوگ می کشید؟

کارتون بزرگسالان
آنومالیسا

آنومالیسا Anomalisa

بحران میانسالی می تواند اتفاق عجیبی باشد. سنی که دیگر همه چیز به نظر تکراری می آید و با این وجود انسان نه آنقدر پیر است که به انتظار مرگ بنشیند و نه آنقدر جوان است که به انتظار ماجراجویی در زندگی عمر بگذراند. آنومالیسا انیمیشنی درباره وجهی از این بحران میانسالی است.

مردی که برای سخنرانی در شهری دیگر در هتل می گذراند با زنی جوان آشنا شده و شیفته او می شود. این انیمیشن از همان ابتدا شما را متوجه فضای متفاوت خود می کند. گوینده همه افراد جز شخصیت اصلی مرد یکی است. همه با یک صدا صحبت می کنند. این قانون زن و مرد ندارد و این جهانی است که مرد می شناسد و می شنود. تکرار مطلق پوچی اما زن برای مرد متفاوت است.

تمام چیزی که در زن وجود دارد و مرد را تماما شیفته کرده یک مسئله ساده است. صدای او با دیگران فرق دارد.

چارلی کافمن نویسنده درخشش ابدی یک ذهن پاک و جان ماکوویچ بودن و نویسنده و کارگردان جزء به کل نیویورک و من به فکر پایان اوضاع هستم؛ این بار یک انیمیشن را کارگردانی کرده است و درست مانند سایر آثارش یک اثر متفاوت و مشخصا برای بزرگسالان خلق کرده است.

I Lost My Body بدنم را گم کرده م

نوفل پسر آرام و خوب و خیال پردازی است. او دوست دارد تا یک پیانیست/فضانورد باشد. اما واقعیت آنقدرها هم شیرین نیست. او پدر و مادرش را در یک حادثه از دست داده و راهی یتیم خانه می شود و همه چیز برای نوفل از دست می رود.

اگر به دنبال روایتی جذاب در یک انیمیشن هستید و یا از داستان های تکراری خسته شده اید بهترین کار این است که این انیمیشن بزرگسالان را ببینید. دنیای این انیمیشن برای شما تازه، خلاق و پر از حرف های عمیقی خواهد بود که این روزها در کمتر فیلمی می توانید پیدا کنید.

انیمیشن بزرگسالان
Night Is Short, Walk on Girl ؛ یک انیمیشن برای بزرگسالان

Night Is Short, Walk on Girl

دختری که غرق در یک رمان ترسناک شده و جهان واقعیت نیز کمتر از دنیای واقعی ترسناک نیست اما در این میان حتی می تواند عاشقانه باشد. اینبار انیمیشن بزرگسالان ما یک انیمه ژاپنی است که می تواند برای بسیاری جذاب باشد. دنیای انیمه ها می تواند بسیار خلاق تر از آن باشد که خیال می کنید و شما را غرق و مجذوب خود کند. نکته جالبی که باید درباره این انیمیشن بدانید این است که امتیاز آن در Rotten Tomatoes 90 است.

کارتون بزرگسالان
فلعه حیوانات

قلعه حیوانات

قلعه حیوانات یکی از معروف ترین آثار جرج اورل است که به بیان یک جهان تمثیلی در میان حیوانات انقلابی می پردازد. حیواناتی که کنترل مزرعه خود را به دست می گیرند و حالا با چالش های مدیریت یک مزرعه بدون انسان ها روبرو هستند.

این رمان کوتاه بر خلاف نام کودکانه ای که دارد یکی از مشهورترین آثاری است که خطر کمونیسم را هشدار می دهد و کارتون بزرگسالان آن نیز ساخته شده است. شما می توانید این کارتون قدیمی که متعلق به دهه ۵۰ میلادی است را نیز تماشا کنید.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *