معرفی 7 تا از انیمیشن های مشابه Rick and Morty

68
زمان خواندن: ۶ دقیقه

انیمیشن های مشابه ریک و مورتی (Rick and Morty) مطمئنا برای طرفداران این سریال کمدی، جذاب است. ریک و مورتی یک سریال دیدنی و پرطرفدار کمدی است. با وجود اینکه ریک و مورتی انیمیشن است، به هیچ وجه مناسب افراد زیر ۱۷ سال نیست.

ریک سانچز، یک دانشمند نابغه است که به‌تازگی در خانه دخترش، بِث که یک دامپزشک و جراح قلب اسب است، زندگی می‌کند. او اوقاتش را با کار روی پروژه‌های محرمانه علمی بی‌شمارش و ماجراجویی‌های خطرناک در کهکشان‌ها همراه نوه نوجوانش، مورتی می‌گذراند. درآمیختن این اتفاقات با کشمکش‌های خانوادگی، باعث پریشانی و اضطراب بیشتر مورتی در مدرسه و خانه شده‌است.

بیشتر بخوانیم: بهترین انیمیشن های ۲۰۲۱

«ریک و مورتی» از شخصیت‌های خاصی استفاده می‌کند که با چیزی که در نگاه اول به نظر می‌رسند متفاوت هستند. همه آدم‌های پخته‌ای با طرز فکرها و درگیری‌های ذهنی و گذشته‌ها و حسرت‌های خودشان هستند. ریک یک دانشمند دیوانه‌ی کلیشه‌ای که فقط برای تفریح ما اختراع و سفرهای بین‌بُعدی می‌کند نیست. هرکدام از سفرهایشان همچون درسی درباره فلسفه، سیاست، جامعه‌شناسی، کیهان‌شناسی، علم، دین، معنای هستی، نحوی ساز و کار ذهن انسان‌ها، توانایی‌ها و ضعف‌های بشر، خوشحالی‌ها و افسردگی‌های بشر و موضوعات خیلی بیشتری است که همه در قالب یک انیمیشن کمدی منتقل می‌شوند.

از آنجا که این سریال جذاب طرفداران ویژه‌ای دارد که دوست دارند باز هم آثاری در همین سبک تماشا کنند، فهرستی از انیمیشن های مشابه Rick and Morty را برای شما آماده کردیم:

آرچر (archer)

از انیمیشن های مشابه ریک و مورتی انیمیشن آچر است. پخش سریال آرچر از سال ۲۰۰۹ شروع شده و همچنان ادامه دارد. سریال آرچر داستان یک سرویس جاسوسی است که کارکنان آموزش‌دیده آن با آنکه درگیر ماموریت‌های خطرناک هستند، از هر فرصتی برای تخریب و خیانت به یکدیگر استفاده می‌کنند. اما در پایان باز هم به روابط دوستانه خود برمی‌گردند. شخصیت اصلی این انیمیشن، استرلینگ آرچر است که فکر می‌کند خوش‌تیب بودن او، برای انجام هر کاری کافی است. در راس این سازمان جاسوسی مادر آرچر قرار دارد که یک زن مستقل و قاطع است.

انیمیشن های شبیه ریک و مورتی : آرچر
انیمیشن های شبیه ریک و مورتی : آرچر

 همه چیز در این سریال دیدنی اغراق شده است. ژانر انیمیشنی این سریال باعث شده این اغراق‌ها و شوخی‌های آن خیلی آزاردهنده نباشد. شاید اول از این سریال خوشتان نیاید. اما بعد از تماشای یکی دو قسمت به ساختار و لحن سریال و شخصیت‌ها عادت می‌کنید. این سریال هم شبیه ریک و مورتی، با اینکه انیمیشن است برای افراد زیر ۱۸ سال مناسب نیست.

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی آرچر ۸.۶ است.

آینده‌نما (Futurama)

فیوچراما یا آینده‌نما یکی از انیمیشن های مشابه Rick and Morty است. فیوچراما یک مجموعه انیمیشن کمدی و علمی-تخیلی است. این مجموعه را سازندگان سریال معروف سیمپسون ها ساخته‌اند.

این مجموعه کمدی جذاب درباره شخصیتی به نام فیلیپ جی فرای است. او پیکِ پیتزارسان ۲۵ ساله‌ای‌ست که در شهر نیویورک، با شغلی که از آن راضی نیست، زندگی‌اش را می‌گذراند. در یک اتفاق ناگهانی او در یک محفظه سرمازا حبس می‌شود و هزار سال بعد، از آن محفظه خلاص شده و خود را در دنیایی متفاوت و شهری به نام نیو-نیویورک (نیویورک جدید) می‌بیند. فرای سعی می‌کند در این زندگی از فرصت استفاده کند و شغل دیگری انتخاب کند. اما این بار هم در شرکت پِلَنِت اِکسپِرِس که در زمینه حمل کالا میان سیاره‌ها فعالیت دارد، مشغول به‌کار می‌شود.

در فیوچراما نوع خاص شوخی‌ها و طنازی‌هایی وجود دارد که به مباحثی همچون ریاضی، هنر، فیزیک، علوم کامپیوتری، زبان‌شناسی، تاریخ و… می‌پردازد. این سبک از طنز در این مجموعه آن را در بین سریال های شبیه  یک و مورتی قرار داده است. امتیاز آی‌ام‌دی‌بی این مجموعه انیمیشنی خاص ۸.۴ است.

مرد خانواده (Family Guy)

فمیلی گای یک سریال در ژانر کمدی سیاه و کمدی موقعیت است. از این جهت در فهرست انیمیشن های مشابه ریک و مورتی قرار می‌گیرد. فمیلی گای از سال ۱۹۹۹ پخش شده است و پخش آن هنوز بعد از ۱۶ فصل ادامه دارد. داستان مجموعه حول خانواده‌ای خیالی به نام خانواده گریفین که در شهر خیالی کوهاگ در رودآیلند زندگی می‌کنند، می‌چرخد.

فمیلی گای یا مرد خانواده برنده چهار جایزه امی و سه جایزه انی شد. این سریال در ۲۰۰۹ نامزد دریافت جایزه امی مجموعه برجسته کمدی شد. این اولین بار بعد از سال ۱۹۶۱ بود که یک پویانمایی نامزد دریافت این جایزه می‌شد. با وجود تمام انتقاداتی که به این سریال وارد شده، همه منتقدان به خنده‌دار بودن آن اقرار دارند.

سریال های شبیه ریک و مورتی : Family Guy
سریال های شبیه ریک و مورتی : Family Guy

شخصیت‌های این سریال جذاب: پیتر گریفین: پدر بی‌نهایت خنگ، بی‌مسئولیت، بی‌ادب، خوشگذران و پرخور خانواده. لوییز گریفین: مادر عاقل ولی پرروی خانواده. کریس گریفین: پسر بزرگ خانواده که مثل پدرش اضافه وزن دارد. مگ گریفین: دختر بی‌دست و پای خانواده که درگیر مد است. استووی گریفین: پسر کوچک خانواده که او را جذاب‌ترین شخصیت سریال می‌دانند. حرف‌های فلسفی می‌زند و سعی در نابودی جهان دارد. برایان گریفین: سگ منطقی خانواده.

پارک جنوب (South Park)

پارک جنوب به دلیل ژانر انیمیشن و کمدی در فهرست سریال های شبیه ریک و مورتی قرار می‌گیرد. یک گروه کنجکاو و ماجراجو از بچه‌های ده سالۀ کلاس چهارمی به اسم‌های کایل، استن، کارتمن و کنی وارد ماجراهایی می‌شوند. داستان سریال درباره این چند دانش‌آموز در شهر ساوث پارک است.

این مجموعه به خاطر نقیضه‌هایش از وقایع روز معروف است. موضوع اصلی این سریال موضوعات سیاسی و مذهبی و اجتماعی و فرهنگی روز آمریکا است. پخش سریال ساوث پارک از سال ۱۹۹۷ شروع شده و تا امروز ۲۴ فصل از آن پخش شده است. با اینکه ظاهر کودکانه‌ای دارد در اصل مخصوص بزرگسالان است.

 برگری باب (Bob’s Burgers)

انیمیشن بابز برگرز یا برگری باب بر خانواده بلچر (باب ، لیندا ، تینا ، جین و لوئیز) تمرکز دارد که صاحب یک رستوران همبرگر هستند. همبرگرهای باب واقعا خوشمزه هستند و به نظر می رسد بهتر از رقبای او هستند. اما بچه‌های او در فروش آن‌ها کمکی نمی‌کنند زیرا مشتریان بیشتری به رستوران جیمی پستو سر می زنند. جیمی پستو رقیب اصلی باب و منفی‌ترین شخصیت داستان است. خانواده باب باید ضمن مقابله با بدشانسی‌هایی که گاه و بی‌گاه گریبان‌گیر آن‌ها می‌شود، برای جذب مشتری‌ با رستوران‌های دیگر رقابت کنند.

انیمیشن های مشابه Rick and Morty

سریال برگری باب یکی دیگر از انیمیشن های مشابه Rick and Morty است. پخش این مجموعه از سال ۲۰۱۱ شروع شد. هر چند فصل اول آن با انتقادهایی روبه‌رو شد اما با شروع فصل دوم اوج گرفت. در مدت کوتاهی به یکی از بهترین انیمیشن‌های تلویزیونی تبدیل شد. به علاوه، این سریال ۶ فصل پیاپی نامزد دریافت جایزه امی بهترین مجموعه‌ی انیمیشن شد.

 پدر آمریکایی (American Dad!)

 ششمین انیمیشنی که بین انیمیشن های مشابه ریک و مورتی قرار می‌گیرد، انیمیشن کمدی پدر آمریکایی است. سریال پدر آمریکایی همانطور که از اسمش پیداست درباره یک پدر آمریکایی به نام استن اسمیت است. بابای آمریکایی از سال ۲۰۰۵ شروع شده و تا الآن ۱۱ فصل آن پخش شده است.

اسمیت در سیا کار می‌کند و بیشتر مواقع در توهم توطئه است. به شدت روحیه وطن‌پرستی دارد و خود را آمریکایی اصیل می‌داند. استن با کارهای خنده‌دارش لحظات شادی در سریال ایجاد می‌کند. او با همسر و دختر و پسرش زندگی می‌کند. استن اسمیت دور از چشم سیا از یک موجود فضایی هم نگهداری می‌کند. علاوه بر این موجود فضایی، او یک ماهی به نام کلوز دارد. کلوز شخصیتی عاقل دارد و مدام در حال نصیحت کردن است. این حیوان خانگی در واقع انسانی است در لباس ماهی. سازمان سیا مغز یک اسکی باز معروف آلمانی رو توی سر این ماهی گذاشته است.

BoJack Horseman

از سریال های شبیه ریک و مورتی بوجک هورسمن است که یک سریال متفاوت و جسور است. بوجک هورسمن سریالی در ژانر درام و کمدی سیاه محصول شبکه نتفلیکس است. این انیمیشن در ۶ فصل از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ پخش شد.

انیمیشن های مشابه ریک و مورتی : بوجک هورسمن
انیمیشن های مشابه ریک و مورتی : بوجک هورسمن

بوجک هورسمن  پس از بازی در کمدی محبوب “Horsin’ Around” در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰، با محبوبیت رو به زوال، افسردگی، اعتیاد و مشکل در حفظ رابطه با کسانی که به آنها اهمیت می‌دهد دست و پنجه نرم می‌کند. اما به نظر نمی‌رسد که نمی‌تواند دست از آزار رساندن خود بردارد. احتمالا در چند قسمت اول احساس کنید که سریال در داستان‌گویی و شخصیت‌پردازی خسته‌کننده و کلیشه‌ای است. اما ناگهان انیمیشن، ویژگی رو به پیشرفت بودنش را شروع می‌کند و ما را با تمام احساسات بوجک هورسمن همراه می‌کند. طوری که نمی‌توانیم از تماشای آن دست برداریم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *