بهترین کتاب های فانتزی که باید بخوانید

95
زمان خواندن: ۵ دقیقه

کتاب علمی تخیلی نوجوان یا همان کتاب فانتزی ؛ می تواند جهانی کاملا متفاوت از این دنیا با قوانین خاص خود خلق کند. جهانی که با وجود خیالی بودن از همان قوانین خیالی تخطی نمی کند. بر خلاف این تصور که این جهان ها ممکن است ذهن شما را پریشان کنند؛ اغلب این کتاب ها به خلاقیت کودکان و نوجوانان کمک می کنند. آن ها می توانند درست مثل شخصیت ها شجاعانه زندگی کنند و این بار در دنیای خود یک قهرمان باشند.

شش کلاغ

اگر فانتزی، هیجان و البته قصه های دزدی را دوست دارید حتما مطالعه شش کلاغ را در لیستتان قرار دهید. این رمان یک کتاب علمی تخیلی نوجوان است و بدون شک یکی از بهترین هاست.

کز برکر در شهر افسانه ای کتردام، با پیشنهادی عجیب و البته جذاب روبرو می شود. یک سرقت بزرگ که می تواند او را تا ابد ثروتمندترین کند. البته این سرقت به همان اندازه هم خطرناک است و کز برکر نمی تواند به تنهایی انجامش دهد. پس ۶ شخصیت دیگر که هر کدام مهارت های افسانه ای دارند با او همراه می شوند.

یک مجرم که به دنبال انتقام است، یک جاسوس خارق العاده با نام مستعار شبح، یک جادوگر، یک زندانی فراری با گذشته ای عجیب، یک تک تیرانداز مزدور و یک دزد با روش های عجیب دزدی و فرار.

این کتاب که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد یکی از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز است.

بهترین کتاب علمی تخیلی نوجوان

بیشتر بخوانید: انیمیشن های جدید ۲۰۱۹ که باید ببینید

نبرد با شیاطین یا دیموناتا

سه شخصیت اصلی در زمان های متفاوت داستانی را برای شما تعریف می کنند که در نهایت به یک نقطه پیوند می خورد. این داستان ها همگی ابتدا، میانه و پایان سرنوشت همه چیز و البته شخصیت های دوست داشتنی این مجموعه شگفت انگیز است. تنها کاراکتری که در تمامی جلد های این مجموعه ثابت است شیطان عجیبی با نام لرد لاس است.

لرد لاس شیطانی در سرزمین شیاطین است که برخلاف سایر شیاطین به هیچ عنوان در پی آدم خواری نیست. او شیطان عجیبی است که به جای گوشت انسان ها، از اندوه آن ها تغذیه می کند. همین مسئله او را در جایگاهی تعیین کننده برای سه شخصیت اصلی قرار می دهد. شیطانی که خواهان نابودی انسان ها نیست ولی عمیقا دوست دارد تا آن ها رنج بکشند.

اگر به دنبال هیجان و یک کتاب علمی تخیلی نوجوانید که ناامیدتان نکند ، حتما نبرد با شیاطین را بخوانید. این کتاب به خوبی می تواند شخصیت ها را برای شما پرداخته و ملموس کند و ناگهان برگی را رو کرده که تا به حال کسی نمی دانست کجای داستان پنهان شده است.

کتاب تخیلی نوجوان

ارباب حلقه ها؛ کتاب مقدس نویسندگان کتاب فانتزی

قطعا حتی اگر فانتزی خوان نباشید ارباب حلقه ها را می شناسید. هرچند که شاید ارباب حلقه ها نتواند به اندازه جوانان، نوجوانان را هم جذب کند، ولی هیچ فانتزی بازی نیست که بتواند از خیر خواندن این شاهکار به سادگی بگذرد.

به طور کلی اگر به دنبال منشاء الهام همه کتاب های فانتزی نوجوان و جوان می گردید، ارباب حلقه ها را بخوانید. مجموعه کتاب های تالکین، نویسنده ارباب حلقه ها، به نوعی کتاب مقدس تمامی نویسندگان فانتزی نویس است.

با اینکه فیلم ارباب حلقه ها بسیار خوب توانسته است تا همه موقعیت ها و حوادث را به نمایش دراورد ولی قدرت داستان همچنان حرف های زیادی برای گفتن دارد.

ارباب حلقه ها

بیشتر بخوانید: ساخت نشانگر کتاب با ساده ترین چیزهایی که داریم.

هری پاتر؛ معروف ترین کتاب علمی تخیلی نوجوان

البته که هری پاتر هم نیازی به معرفی ندارد. این مجموعه کتاب تخیلی نوجوان یکی از پرفروش ترین ها و پرطرفدارترین ها و البته معروف ترین هاست.

ولی از آنجایی که چند سالی از تب و تاب این کتاب ها و سری سینمایی اش می گذرد بد نیست که برای افرادی که تازه به سن نوجوانی رسیده اند آن را معرفی کنیم.

تب و تابی که در سال گذشته به خاطر فصل آخر بازی تاج و تخت به راه افتاده بود هر سال برای هر جلد ترجمه شده هری پاتری در ایران به راه می افتاد. البته اکران فیلم ها هم تب و تاب دیگری بود. ولی افراد بسیار زیادی که حتی کتاب خوان نبودند، برای رها شدن از تعلیق فاصله یک ساله اکران هر فیلم، کتاب را می خواندند.

در مقایسه با فیلم ارباب حلقه ها، فیلم های هری پاتر از قدرت کمتری برخوردارند بنابراین اگر این سری به نظر شما جذاب آمده است، حتما کتاب را بخوانید.

به مجموعه هری پاتر علاقمندید؟ محصولات طرح هری پاتر انتظار شما را می کشند!

جادوگران

اگر نام رولد دال را به خاطر ماتیلدای مشهور یا چارلی و کارخانه شکلات سازی شنیده اید پس این شما و این هم جادوگرها، زمانی جذاب از رولد دال.

رولد دال به نظر یک نویسنده کودکان می ماند. نوشتار او شاید کودکانه است ولی عمیق تر از آن است که برای نوجوانان خالی از معنی باشد. ترس هایی که رولد دال از آن ها می نویسند ترس های زندگی واقعی نیستند با اینکه زندگی واقعی در این کتاب به خودی خود ترسناک است. مثلا مرگ پدر و مادر آنقدرها وحشتناک نیست که خطر حمله جادوگران می تواند دهشتناک باشد.

رولد دال فانتزی ترسناک و البته مرموزی را در قالبی کودکانه روایت می کند و درست مثل همه داستان های کودکان همیشه همه چیز به بهترین شکل ممکنه تمام می شود.

بهترین کتاب علمی تخیلی نوجوان

بیشتر بخوانید: داستان ماهی سیاه کوچولو را برای کودکان بخوانیم یا خیر؟

اقیانوس انتهای جاده

اگر خدایان آمریکایی یا کورالاین را دیده اید و دوست داشته اید اما وقتی فیلمی را دیده باشید، دیگر کتابش را نمی خوانید؛ اقیانوس انتهای جاده را بخوانید.

نیل گیمن نویسنده کتاب تخیلی نوجوان خیلی خوب می تواند با روان شما بازی کند. او می گوید که این داستان صرف نظر از اتفاقات ماوراء الطبیعه درباره کودکی خودش است. او یک پسر بچه در دنیایی ترسناک را روایت کرده که شجاعانه دربرابر ترس ها می ایستد.

اقیانوس انتهای جاده خیلی ساده یک داستان فانتزی را برای شما تعریف می کند. حتی اتفاقات ترسناک روندی پیچیده ندارند و خیلی راحت رخ می دهند. ولی تنها وقتی که کتاب تمام شد متوجه می شوید که چگونه آن داستان تا عمق ذهنتان نفوذ کرده است.

بهترین کتاب علمی تخیلی

آرتمیس فاول

یک پسر بچه ی بسیار باهوش که البته چندان هم آدم خوبی نیست و بیشتر به امیال شیطانی خود اهمیت می دهد، شخصیت اصلی مجموعه آرتمیس فاول است.

برخلاف سایر قهرمان ها که انسان هایی شریف هستند آرتمیس ابدا اهل شرافت نیست. با وجود اینکه سن و سال چندانی ندارد ولی از هوش خود در تبهکاری و طمع هایی که دارد استفاده می کند با این همه گاهی حتی به خاطر منافع خود مجبور است کار آدم های خوب را به جایشان انجام دهد. مجموعه داستان آرتمیس فاول هیجان، معما و البته جادو را به طور همزمان برای شما فراهم می کند که می توانید از آن لذت ببرید.

آرتمیس فاول

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *